Welke flight simulator gebruiken jullie (Heli's) ?

• Topicstarter Topicstarter ExtremeBB
  • Startdatum Startdatum
@Peet

Ik vind mode 2 het makkelijkst/meest gangbare.

Links throttle en rudder, rechts cyclic(naar voor, achter, links, rechts)

sorry dat ik zo laat reageer maar kreeg geen melding van een reactie.
deze methode heb ik nu ook ingesteld en voelt prettig aan in de simulator.
gebruiken jullie trottle full naar boven of beneden?
en versta je rudder onder het draaien om de verticale as?
ik vraag dit maar zodat ik mezelf niets verkeerd aanleer voor ik met een echte begin.
En hoe met de voor achter functie?
ik werk nu met de helisimrc, alhoewel daar wel weinig modellen in zitten, wel wat mogelijkheden.

Laatst bewerkt:
gebruiken jullie trottle full naar boven of beneden?

Full=boven(meest gangbare)

en versta je rudder onder het draaien om de verticale as?

Yup

En hoe met de voor achter functie?

Die zit dan op de rechterstick, daar bestuur je cyclic mee om b.v in een hover naar voor, achter, links, rechts, schuin, etc. te gaan

ik werk nu met de helisimrc, alhoewel daar wel weinig modellen in zitten, wel wat mogelijkheden.

Ik kan je daar niet veel over adviseren. Wat ik overal hoor is dat Phoenix het beste is. Zelf gebruik ik Aerofly en een demo van Heli-X maar het oefenen in het echt is toch de beste leerschool.

Denk ik.

Laatst bewerkt:
dan ben ik toch verkeerd begonnen op de sim, heb nu de functie trottle links vol gas naar beneden. moet ik dus omdraaien;)
rudder heb ik ook links.
en het voor en achter, is voor naar boven neem ik aan of zit ik daar ook fout mee.

@Peet
Ik vind mode 2 het makkelijkst/meest gangbare.
Links throttle en rudder, rechts cyclic(naar voor, achter, links, rechts)

bedankt voor de uitleg.

linker knuppel vooruit is vol positieve pitch en dar zit ook rudder
rechter knuppel vooruit is voorover draaien met de heli.

Hmm ik heb net ClearView gedownload (bedankt iemand van dit forum , naam kwijt) en erg goed voor een probeer sim
en vind u'm ook erg lekker reageren :cool:

ik heb 2 dagen geleden phoenix gekocht bij alfredorc.nl <- erg aardige man eveneens is hij me instructeur bij de club. hele scherpe prijzen op zijn site. enfin de phoenix sim is in 2 woorden: WA-UW geweldige simulator! als je het beu bent kun je gewoon online met je heli maten vliegen en samen bijv. oefenen op een stunt. erg leuk!!!

Ik gebruik de RealFlight G5 simulator om mezelf vertrouwd te maken met het R/C helikopter vliegen, en heb er veel baat bij gehad.

RealFlight G5.0 is de vernieuwde versie van de RealFlight G4.5 en biedt nóg meer uitdaging. Zo beschikt de RealFlight G5.0 vluchtsimulator in tegenstelling tot zijn voorganger over een Combat Simulatie Systeem waarmee je Dogfights kunt houden met andere spelers! Naast leren opstijgen, vliegen en landen wordt je nu dus ook op de proef gesteld in aanvallen en verdedigen. Uiteraard beschikt de RealFlight G5 net als de G4.5 over Natuurgetrouwe Landschappen en een Echte Controller-unit, waardoor je geen verschil met de werkelijkheid zult voelen. RealFlight G5 is tevens uitgebreid met enkele Nieuwe RC-modellen die het flinke assortiment helikopters, vliegtuigen en straaljagers nog groter maken. Een voordeel vind ik is dat je met je eigen helikopter kunt leren vliegen zoals mijn Blade 120 SR.

Op mijn site onder de knop “Download” vind je een gratis demo versie, onder de knop “Links” nog enkele andere vluchtsimulators.

Mvg Willy...

Back