welke is beter de honeybee fp of walkera 04??

hallo,
ik ben verplan om een heli tekopen maar ik weet niet welke van deze twee:
de honeybee fp of walkera 04.
welke vinden jullie het beste en waarom zou ik die dan moeten kopen?

gr
jaimy

ja dat is altijd bete reageert beter op je stuur commando's en het prijsverschil bij schade is nihil

ik heb niet zo goede dingen gehoord over de HB CP en van de HB FP wel maar nu weet ik het niet meer welke is nou aante raden???

honey bee cp is echt niet te vliegen! heb hem zelf gehad!
zoek maar eens op dragonfly 4 of op honey bee fp, je zult veel info vinden! zeker over de dragonfly 4, dat is een goede beginners heli.

De eeuwige discussie, CP of FP !!!

Ik ben begonnen met een CP (de HoneyBee King 2) en heb geen dag spijt.
Kan er nu redelijk aardig mee vliegen (tail-in, side in en wat bochtenwerk) en ben pas 5 maanden bezig. Ik ben zelf blij dat ik geen FP heb gekocht, want daar was voor mij de lol al wel afgeweest.

De onderdelen kosten bijna hetzelfde, alleen de aanschafprijs is iets hoger.

Hoor over Walkera niet zulke goede dingen. Electronica schijnt echt bagger te zijn.
Maar goed, ook Esky is natuurlijk geen superkwaliteit. Ga eens naar 4RC en laat je goed voorlichten. dat bespaart je een miskoop en een hoop geld. En das voor een 13 jarige erg belangrijk.

zie mijn draadje over de keuze tussen de honey bee cp en de honey bee king cp.

de honey bee fp is ook prima lijkt mij? alleen later minder mogelijkheden maar in het begin wel minder crash kosten dat is vooral afwegen.

ik heb het gelezen maar ik heb niet zo veel geld want ik heb laast een nieuwe computer gekocht dus ik heb maar rond de 100 te besteden voor een heli.
jullie denken dat ik de honeybee king moet kopen?
dan maar door sparen...

Ik zou als ik jou was voor een FP gaan. Natuurlijk is een CP mooier en stabieler (zeker bij wat wind), maar de aanschafkosten en de reparatiekosten zijn veel duurder. Ik heb zelf een Honeybee FP, en daar heb ik geen moment spijt van. Een FP is goedkoop en als je er een beetje verantwoordelijk mee vliegt haast onverwoestbaar. Het enige wat ik heb gesloopt zijn 2 rotorheads (kosten: 2 x 1,50 euro) en een staartmotortje (kosten: 5 euro). En dat na ongeveer 150 vluchten!! Ik heb niet zo heel veel ongelukjes gehad, maar als ik dezelfde ongelukjes met een CP had gemaakt dan zou het vele 10-talle euro's meer hebben gekost.

Wat betreft het verschil tussen Walkera en Esky: ik heb zelf dus de Honeybee, maar mijn vader heeft de HM4#1. En ik moet zeggen: erg weinig verschil. Ik vind zelf de Honeybee beter vliegen, maar aangezien ik daar meer mee heb gevlogen is het niet helemaal een eerlijk oordeel. Voordeel van esky is wel dat de elektronica ook een 3-cell lipo aan kan, voor als je met meer power zou willen vliegen. Daarnaast is de ontvanger compatible met de beter zendermerken zoals Graupner (kennis van me vliegt de Honeybee met een graupner mx-16), dus als je een keer een betere zender koopt hoef je niet je ontvanger te vervangen.

Maar welke van de 2 je ook kiest: de FP-tjes zijn perfect leer-helikopters en zorgen ervoor dat je zonder al te hoge kosten het vliegen onder de knie krijgt. Je kan altijd later nog overstappen naar een goede CP.

Succes!!

ik ben goed voorgelicht vandaag bij 4RC.NL (hele goede winkel).
ik denk dat ik toch maar door ga sparen voor een iets betere heli zoals de HB king.
maar toch bedankt voor jullie reacties :)

ze wisten dat ik er aan kwam bij 4rc dat vond ik wel grappig.
komt tuurlijk door dit forum.
maar het is wel een goede winkel kwa helies en heel veel info

trex 600 nitro pro

hallo ben nu 6 weken aan het hoveren cq beetje rond vliegen
ik heb zelf een walkera art-tech 400 gekocht om mee te beginnen en helaas is daarmee niet te vliegen na vele uren simmen en repareren dacht ik nu ben ik het meer dan zat ik heb een kennis die al langer heli vliegt
zo dus ook besmet geraakt aan heli vliegen

op een dag werd er te koop aangeboden een t-rex 600 nitro pro voor naar mijn idee een leuke prijs (1230 euro) geheel compleet inc 2.4 ghz zender
volgens mijn kennis een zeer goede heli
dus naar belgie gegaan en deze t-rex 600 gekocht daarna bij westland modelbouw een zender gekocht nadat mijn kennis de heli geheel gecontroleerd en afgesteld had zijn we zondag avond om 00.30 uur gaan testen na nog wat instelingen veranderen was de heli top

tot mijn grote verbazing kon ik deze heli zeer goed vliegen
dus als je het mij vraagt zeg ik begin groter dan een 450 maat dat is vele malen meer stabieler dan de kleinere heli's
nu denk je aan de hogere aanschaf prijs maar een paar keer craschen met een walkera, belt of een art-tech 400 kost ook zeer veel geld meestal is er meer stuk dan dat je kan zien B.V speling wat niet direct opvalt maar elke vlucht meer en meer slijtage geeft waardoor de kans op een crasch steeds meer toeneemt

Dit is mijn mening iedereen moet doen wat hij of zij wil of je heli nu 5 euro of 5000 euro kost vliegen is met beide heli's even leuk

nogmaals dit is mijn ervaring met goedkope heli's ik zelf begin er niet meer aan dit omdat de kosten na elke vlucht steeds hoger werden vind ik zonde van mijn geld maar gelukig heeft iedereen zijn eigen idee over heli's

tot slot wens ik iedereen veel vlieg en weinig reparatie uren

hmmm....mijn HBK2 koste met brushless upgrade zo'n 200 euro. Voordat ik toch 1000 euro aan spares verslijt ben ik nog wel ff verder. En geloof me, ik ben wel redelijk vaak gecrasht.

Back