Welke onderdelen zijn goed?

Het is voor iemand die een eerste quad bouwt niet eenvoudig met programmeren. Gevolg is dat je voordat het redelijk vliegt al een paar harde klappen hebt gemaakt met als gevolg kapotte props en uit balans geraakte motoren.
Mijn advies: dji Phantom. € 419 is vliegklaar incl 2.4 zender en gratis extra accu.
In voorgaan bericht lees ik dat alle extra functies na een week niet meer gebruikt worden. Dit is nu echt complete onzin. Deze functies kun je simpel met een schakelaar uit zetten. Aangezien Roan schreef dat hij graag wil fotograferen/filmen en evt FPV. Juist dan is het mooi dat al de functies zoals gps, digitaal compas en barometrische hoogtemeter aanwezig zijn. Nogmaals je kunt het zo uitschakelen.
Mocht je meer vragen omtrend de Phantom willen hebben stuur je maar een bericht. Ik heb er 2 vliegen zonder problemen.

Het is voor iemand die een eerste quad bouwt niet eenvoudig met programmeren. Gevolg is dat je voordat het redelijk vliegt al een paar harde klappen hebt gemaakt met als gevolg kapotte props en uit balans geraakte motoren.
Mijn advies: dji Phantom. € 419 is vliegklaar incl 2.4 zender en gratis extra accu.
In voorgaan bericht lees ik dat alle extra functies na een week niet meer gebruikt worden. Dit is nu echt complete onzin. Deze functies kun je simpel met een schakelaar uit zetten. Aangezien Roan schreef dat hij graag wil fotograferen/filmen en evt FPV. Juist dan is het mooi dat al de functies zoals gps, digitaal compas en barometrische hoogtemeter aanwezig zijn. Nogmaals je kunt het zo uitschakelen.
Mocht je meer vragen omtrend de Phantom willen hebben stuur je maar een bericht. Ik heb er 2 vliegen zonder problemen.

Ik heb inderdaad al eerder naar de DJI Phantom gekeken. Het leek me alleen leuker om zelf een quadcopter te bouwen.

Ik heb nu op marktplaats een quadcopter gevonden voor maar 250 euro met de volgende onderdelen:

de Quadcopter:
- F330 frame
- KK2.1 FlightController met RC911 Firmware
- 20A BlueSeries Brushless Speed Controllers
- D2822/17 Brushless Outrunner 1100kv motors
- 9 mode led strip (aan en uit zetten met zender)
- ontvanger: OrangeRX R710 - 7channel - full range - met failsafe
- 2-8S low voltage alarm

de zender:
- Turnigy 9XR
- Turnigy 9XR lipo 2200 3s protected batterij
- OrangeRX DSM/DSM2 module (zie foto achterkant zender)
- Firmware ER9X geinstalleerd

de extra's:
- Dubro Tru-Spin Prop Balancer
- Turnigy max80W Lipo lader/balancer met power adapter
- Turnigy Nano-Tech 2200 3s lipo batterij
- Turnigy Nano-Tech 3300 3s lipo batterij
- HD Wing Camera 720p micro sd recorder
- Atmel Atmega firmware socket tool (voor flashen van ESC's)
- USBasp AVR programmer ( voor flashen van zender of KK2.1 board)
- extra 6 channel receiver R615

overige extra's:
- extra ledstrips
- extra bulletconnectors
- extra 16 awg silicon draad
- extra 12 awg silicon draad
- + 8 extra props blauw en geel
- extra heatshrinks 2,3 en 4 mm
- RX on/off switch
- JST male/female connectors
- servo lead kabels
- 3.5mm bullet connectors
- led kabel splitter
- transmitter strap
- Dr. Mad Thrust Electronic On/Off Switch

Hij is al helemaal geprogrammeerd en vliegklaar, alles zit erbij, zelf een FPV camera! Misschien later nog een MultiWii of DJI Naza met GPS, een groter frame en FPV erin zetten en dan is het precies wat ik zoek! Ik heb een mail gestuurd dus nu is het nog even wachten op een antwoord. Toch bedankt voor al jullie hulp. Ik heb er toch een hoop van geleerd :D Zonder alle hulp was ik nooit zo ver gekomen denk ik.

Helaas is het uiteindelijk niet doorgegaan. Iemand anders had 300 geboden dus toen was hij verkocht. Dus heb ik er toch maar voor gekozen om zelf een quadcopter te bouwen. Ik heb zojuist bijna alle onderdelen besteld. Alleen de transmitter moet ik nog bestellen, die was uitverkocht in het EU warehouse en in China bestellen werd toch iets te duur i.v.m. verzendkosten. Dus als de Turnigy 9x weer op voorraad is koop ik die ook nog. Een lijst met alles wat ik heb besteld moet ik nog even maken. Ik ben ook van plan om een bouwverslag te gaan maken, gewoon omdat ik het leuk vind om te doen :p

waarom niet de 9xr zender is op voorraad en is niet zo moeilijk om te bouwen naar mode 2 en je hebt meteen een backligt erin.
bestel in hk het moduul zou dan wel het frsky moduul met telemetrie pakken met ontvanger is een prime set

Ik heb liever de 9x, in alle reviews die ik lees zie ik dat de 9x gewoon beter is dan de 9xr. Als de 9x over een maand nog niet op voorraad is kan ik altijd nog de 9xr kopen. Ik ben idd wel van plan om een telemetrie module te kopen, ik weet nog niet precies wat het doet en hoe het werkt mar daar kom ik nog wel achter. Ik weet alleen dat het duur is :p

De 9XR is nagenoeg gelijk aan de 9X, met een paar kleine veranderingen. Gewoon de 9XR kopen. Als hij al op voorraad komt, wat nog eeuwen kan duren, is hij binnen een paar uur waarschijnlijk weer weg. Hij is er trouwens wel zonder module, net als de 9X. De verzendkosten zijn trouwens 25 dollar, en de meerprijs in de EU is ook 25 dollar. Oftwewel, maakt bijna niks uit...

Net een mail gestuurd naar hobbyking en ze zeggen dat ze de turnigy 9x niet meer leveren vanuit het EU warehouse. Dus dat wordt of heel veel verzendkosten of de turnigy 9xr.

Hier dan de volledige lijst met alle onderdelen die ik heb besteld.

Frame:
HJ450 4-Axis Frame Airframe FlameWheel Strong Smooth KK MK MWC Quadcopter E0Xc | eBay

Flight Controller:
MultiWii PRO Flight Controller w/MTK GPS Module (EU warehouse)

Motors:
4x SunnySky X2212 KV980 Brushless Motor For RC Airplane Quadcopter - ?12.33

ESC:
2x Q Brain 4 x 25A Brushless Quadcopter ESC 2-4S 3A SBEC (EU Warehouse)

Battery:
Turnigy nano-tech 2650mah 3S 25~50C Lipo Pack (EU warehouse)

Charger:
iMAX C-403 Super Simple Balance Charger (Genuine) ( EU Warehouse )

XT60 Connectors:
5X XT60 Male Female Bullet Connectors Plugs For RC Battery - US$4.80

3.5mm Connectors:
40x 3.5mm Gold-plated Bullet Banana Plug Connector RC Battery | eBay

Servo Cables:
Servo Extension Lead Wire Cable - White + Black (17cm / 10 PCS) - Free Shipping - DealExtreme

Heat Shrinks:
100x 4.0mm Diameter Black Heat Shrinkable Tube Shrink Tubing 50mm length 2:1 | eBay

7mm-20mm Heat Shrinkable Tube Shrink Tubing 2 meters,Various Sizes | eBay

Balance Chacker:
1-8S Lipo/Li-ion/Fe Battery Voltage 2IN1 Tester Low Voltage Buzzer Alarm 2014 | eBay

12AWG Wire:
12AWG Silicon Wire. Super flexible high temperature 1m Red & 1m Black. UK seller | eBay

Propellers:
2x A#S0 8pcs 10x4.5" 1045 CW CCW Propeller Sets for RC Quad Copter Multi Copter | eBay (de zwarte)

Prop Balancer:
F04671 450 Size Blade Prop Propeller Balancer Tool 3MM shaft 325MM 315MM 290MM | eBay

In totaal ongeveer 210 euro! Dat is zonder transmitter/receiver. Die moet ik nog bestellen. Nu maar wachten op alle pakketjes :D

De eerste onderdelen van Hobbyking zijn net afgeleverd.

-De accu
-Flight controller
-oplader
-3m heat shrink
-ESC

Dus ik kan alvast beginnen met programmeren van de multiwii en een beetje dingen testen :D Nu maar wachten op de rest van de onderdelen. Dat komt allemaal uit china dus dat kan nog wel een paar weken duren!

Dat wil ik pas gaan doen als alles binnen is zodat ik het gewoon in 1 post kan doen. De GPS module van de multiwii ging roken toen ik hem aansloot en hij doet nu verder niks meer. Ik heb al contact gehad met hobbyking en ze kunnen waarschijnlijk gewoon een nieuwe module gratis opsturen. Ik moet alleen ff een video mailen als bewijs dat het kapot is! Echt prima service bij hobbyking!

ik zou een phantom hebben genomen.
prima voor het geen jij wil gaan doen...film

Alleen is de Phantom 400 euro en dit net 300. Vliegen doet het uiteindelijk even goed en ik vind het ook een stuk leuker om het zelf te bouwen. Je kan aanpassen wat je maar wilt en dat gaat bij de phantom soms een beetje lastig!

Is het normaal dat een ESC geen piepjes geeft als je de accu aansluit zonder dat de motors zijn aangesloten op de ESC? Ik heb net om te testen de ESC gewoon los aangesloten op de accu en er gebeurd helemaal niks. Dus moeten de motors op de ESC zijn aangesloten om piepjes te horen?

Back