Welke rare vraag kreeg jij van een omstander?

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door narfer007, 5 okt 2005.

1. edo

edo

Lid geworden:
    16 dec 2008
    Mij ook niet. Ik ga wel wat trager dan jij omdat het een 1/18 is...
    Hoe snel kan ik niet zeggen, maar ik denk boven de 50.

Grts

2. ph1033

ph1033

Lid geworden:
    6 nov 2007
    ah joh, ik beantwoord vrijwel alle vragen, zolang je merkt dat ze je niet zitten te fokken. Dat heb je snel genoeg door.

Veel kinderen, maar ook volwassenen, hebben nooit enige kennis mogen nemen van wat elementaire technische kennis, laat staan vaardigheid. Ben zowel bij het modelvliegen vroeger als echt vliegen tegenwoordig nooit te beroerd geweest mensen wat te uit te leggen en laten zien. Het is dé manier om mensen enthousiast te krijgen.

Zolang ze maar niet overal aanzitten. Daarom land ik met echt vliegen bij voorkeur niet in de buurt van de bebouwde kom, of erger: een camping...

Vriend van me heeft dat wel eens gedaan, en zijn antwoord op de vraag "waar zit de motor?" antwoordde hij na het zoveelste vieze handje aan de kap en de vleugel: "daar in het mais. De eerste die m heeft mag een rondje mee"

3. evbragt

evbragt

Lid geworden:
    6 jan 2009
    Meest confronterende vraag van een jongetje van 10:

"Meneer, die mensen die hier vliegen....
    Zijn dat allemaal mensen die eigenlijk liever piloot hadden willen worden?"

Hard maar vaak waar...

4. nando

nando Forum veteraan

Lid geworden:
    18 jun 2004
    Bij mij iig niet, en ik ken heel veel mensen waarbij dat niet zo is...

Zo studeert een clubgenoot luchtvaardtechnologie, en dan krijgt hij ook regelmatig de vraag: dus je wilt piloot worden? :nosmile:

Laatst bewerkt: 4 dec 2009
  5. Sleurhutje

Sleurhutje Forum veteraan

Lid geworden:
    2 jun 2006
    Met grote letters achterop jasjes, t-shirts en sweaters het logo en de tekst van de club. Vraagt zo'n persoon welke klaarblijkelijk toch redelijk wat moeite heeft met lezen: Bent u van een club. :hammer: :?

6. colindevos1

colindevos1

Lid geworden:
    27 nov 2009
    ik heb 2 dagen gelden gehad 2 kinderen van zo'n 8-9 jaar kijken hoe ik ga vliegen. breekt midden in de lucht mijn richtingsroer af en maakt hij een duikvlucht. ik vloeken en die kinderen roepen alleenmaar jeeeee dat is best frustrerend. gelukig was het een easystar dus gelijk toen ik thuis kwam gelijmd

7. Piecje

Piecje

Lid geworden:
    6 okt 2009
    Op vakantie loopt iedereen mij altijd achterna als ik aan het rijden ben. :)
    Dan loopt er zo een groep van 20 je achterna. ;)

8. evert2

evert2

Lid geworden:
    3 dec 2009
    voor de auto rijders:
    als oplossing voor de irritante vraag "mag ik ook eens rijden...ik kan het wel" heb ik altijd een oude standaard tamyia mee.
    kinderen dolblij en als ze na 10minuten klaar zijn kan ik rustig verder rijden met mijn auto en blijven ze alleen kijken en zullen (bijna)altijd naar je luisteren daarna. hoewel 20 man inderdaad lastig wordt.
    en zo'n tamyia met throttle op 50% kan zelfs mijn neefje van 4 mee rijden.
    en rijden ze die kapot kost de reparatie bijna niets.

probeer het eens tl-01 betaal je af en toe op marktplaats nog niet eens 30 euro voor.

9. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    En zo maak je reclame voor de hobby :) Die mannekes komen op latere leeftijd terug ...

10. rubenbosman

rubenbosman

Lid geworden:
    24 mei 2008
    kom je bij een mooi stukje water waar mensen langslopen,
    kom je met zo'n duikboot of 2 naar het water dan zie je ze al kijken:rolleyes:
    en de enige vraag die ik altijd krijg is:
    kan ie ook echt duiken?
    groet ruben ;)

11. colindevos1

colindevos1

Lid geworden:
    27 nov 2009
    die vraag van hoever kan die vind ik eigenlijk niet zo'n stome vraag met een goedkope zender lijkt mij niet dat die kan vliegen tot je hem niet meer ziet of wel?

12. Piecje

Piecje

Lid geworden:
    6 okt 2009
    Lijkt mij een goede vraag, ;)
    Ik wist vroeger ook niet dat dit kon..

13. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Wat verwacht je dan van een duikboot? Dattie wegzweeft? :p

14. gibbon

gibbon

Lid geworden:
    5 okt 2008
    Daarnet nog over een pusher vliegtuig:

Die heeft maar 1 schroef?!

Ik: ja, maar wel een roer.

Aah :cool:

15. Jester

Jester

Lid geworden:
    11 feb 2005
    Even op de stoep mijn bijna 20 jaar oude Wedico laten rijden. Het lokale buurjongetje: "de mijne gaat veeeeel harder". Waarop ik antwoord: "de mijne kost veeeeel meer"

Met mijn Slash en de Velineon BL door de straat aan het laagvliegen:
    De standaard opmerking: "gaat ie op benzine?"
    Antwoord: "nee, electro"
    opmerking: "benzine gaat toch veeeel harder?"
    antwoord: "nee"

Waarna een heel verhaal komt dat ie een heel grote brandstof auto heeft en die is hij aan het ombouwen naar electro en bla bla. Ik begreep dat het om een Marder of vergelijkbaar ging. Heb hem veel succes gewenst.

"Mijn auto is groter." Vervolgens wil ik een opmerkingen maken over lichaamsdelen, maar dat leek me toch niet handig tegen de buurjongen.

16. ultim@te

ultim@te Guest

das ook leuk, ik mag graag een hengeltje uitgooien dus loop je soms met je hengel in je hand naar je stekkie toe .
    kom je een bekende tegen vraagt ie ``ga je vissen`` .
    dan kun je heel creatief een antwoord geven maar hier ben ik ook maar mee gestopt, ze leren het toch nooit!!!!!

als ik mensen vertel dat ik aan modelbouw/vliegen doe zeggen ze meestal ``so das wel een dure hobby`` ik zeg dan altijd ``nou dat valt op zich wel mee `` maar als ik dan effe nadenk wat ik allemaal al heb gekocht sinds deze hobby voor mij begon dan schrik ik meestal wel even.
    daarentegen zegt mijn vrouw gelukkig ,en ik citeer``ik heb liever dat hij het aan ze vliegtuigies spandeerd ,dan dat ie het verzuipt in de kroeg``

Laatst bewerkt door een moderator: 22 dec 2009
  17. roger85

roger85

Lid geworden:
    22 dec 2009
    met mijn savage x met lrp 4.6cc z28spec3 met open uitlaat en dus een hoop kabaal.
    (ventje van 10) hoe lang doe je met de batterijtjes
    (ik) auto rijdt op brandstof, zitten alleen batterijen in de zender en ontvanger.
    (ventje) laat mij eens
    (ik) nee, batterijen zijn leeg
    (ventje) zie je wel dat ie niet op benzine loopt, die uitlaat is helemaal niet echt, pakt de uitlaat vast terwijl ik zeg niet doen en verbrand zn jatten.

uurtje later zn pa voor de deur, hoe we dat nu op gingen lossen, ik zeg tja ik had gezegd afblijven, hij pakt de uitlaat vast dus ja voor mij is het opgelost. Kan ik toch niks aan doen?
    begint ie te tieren, als ik je hier nog eens met het k*tding zie rijden schop ik m kapot. ik zeg ja okee mij geen probleem, dan mag jij een maandje voor nop werken.
    kerel heeft nooit meer een woord tegen me gezegd

18. RRobert

RRobert

Lid geworden:
    24 jul 2009
    Op vakantie deze zomer ging ik rijden op de camping met mijn FG Baja:D Maakt wat geluid dus iederreen gingn kijken. Vragen mensen bij een tent kan hij ook van die rondjes glijden:confused: dus ik zeg donuts... ja,ja dat ja zeg ik ja hoor kijk maar dus ik laat het zien gelijk allemaal stof voor die tent zeg ik alsublieft en ik reed verder moeten maar niet vragen of i khet wil laten zien.

Een paar dagen later wist de hele camping dat er een "ENORM GROOTE BENZINE AUTO" op de camping was. Dus ik ging weer rijden op het voetbal veld op de camping. Kon ik nergens heen want het veld stond vol met mensen die keken. Ik terug naar de tent en een bordje gemaakt voor achter m'n FG Baja er stond op Er valt niks te zien Nadat ik dit erop had gezet en een paar uren mee had gereden kwam de camping eigenaar:D Met het bericht dat ik de tekst eraf moest halen en dat mijn auto niet welkom was. Dus ik zeg hoezo mag ik niet rijden zegt hij bestuurbare auto's zijn niet toegestaan op de camping omdat ze mensen kunnen raken en schade kunnen aan brengen aan eigendommen. Hierin gaf ik hem gelijk dat het KAN maar als hij beter had gekeken liepen er ook vrienden van ons bij die de mensen die tedicht bij kwamen waarschuwde. En er stond niet in de regels dat zulke auto's verboden waren. alleen brommers waren verboden. En ik heb zelfs nog gevraagd aan een agent of mijn auto onder de catogerie brommers valt. Het altwoordt van hem was nee hij valt niet onder die categorie omdat het geen vervoers middel is.

Volgende zomer vakantie gaan we er weer heen maar dan wel zonder Baja want die is verkocht omdat ik verder ga met elektro circuit rijden.:worship:

groeten,

Robert

19. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Niet echt reclame voor de RC auto-hobby. En nog vervelender, de hele buurt denkt nu dat modelvliegtuigen ook zo'n teringherrie maken. Denk a.u.b. aan 'public relations', slechte publiciteit en collega model-vliegers, -vaarders en rijders.

20. roger85

roger85

Lid geworden:
    22 dec 2009
    nu moet ik er wel bij zeggen dat dit op de rand van een bos is gebeurd bij mij in de buurt, waar die ventjes dus ook altijd gaan crossen met hun bmxjes.
    en die snotneus woont bij mij om de hoek vandaar dat ze wisten waar ik woon.
    ik rij nooit bij mij in de straat of in de wijk, altijd naar het bos of de weilanden die er omheen liggen.
    is ook geen volledig open uitlaat maar zo eentje waar 4 pijpjes achter onder de kap uit komen, maar maakt toch best wel wat geluid.
    laat ik het zo zeggen, genoeg geluid om zeker te weten dat het geen electro is

Deel Deze Pagina