Welke regelaar voor Xray T3 2011

Hey iedereen

Ik ben me wat aan het verdiepen in het onroad gebeuren, en nu krijg ik langs verschillende kanten advies.

Echter de ene raad bvb de LRP SXX Stockspec versie 2 aan, terwijl de andere de LRP SXX TC spec competition versie 2 als regelaar naar voren haalt...

Wat is nu het verschil tussen een stockspec en een gewone regelaar?
Wat is aan te raden voor iemand die begint met onroad rijden, maar toch een degelijke regelaar wilt...

Zoals je in mijn onderschrift kunt zien rij ik met de Speed Passion regelaars in mijn offroad autotjes.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen :)

Groetjes
Kurt

Laatst bewerkt:
Wat ook (blijkbaar) erg veel gebruikt word is de MMP. gezien je in je handtekening al een MMM hebt staan is dit wellicht een goed idee? kun je op dezelfde mannier programmeren als de MMM, en kan gewoon sensored motoren aan. (gebruik hem zelf in een Traxxas Rally. :) )

Een nadeel van de LRP regelaars die ik tot nu toe heb gehad was dat de achteruit nog wel vrij snel aan ging. nu mag je op een baan niet achteruit rijden. echter als je op een parkeerplaats aan het oevenen bent om bochten mooi te kunnen nemen, is het wel weer erg makkelijk.
Maargoed, ben zelf ook nog maar net aan de on-road autotjes begonnen. dus kan eht helemaal bij het verkeerde eind hebben met de MMP. (heb alleen gelezen dat die regelaar bij de TC's ook erg goed presteerde.)

Beide LRP regelaars die aangegeven staan hebben geen achteruit.
Verschil tussen stockspec en TC Spec is dat de SS profielen heeft met hogere vertiming/boost.
Stockspec is voor bijv. 10.5, 13.5 klasses. TC Spec voor mod. 3.5 - 9.5

Je kunt ook je speedpassion gebruiken. (GT2 pro bijv.) Met de LCD Program box kun je zowel stock als mod profielen laden en heb je eigenlijk 2 regelaars in 1.

Als je toch voor LRP wilt gaan zou ik de stockspec kiezen. TC spec heb je weinig aan in stock klasses.

Laatst bewerkt:
Dank je wel Carno...
Ligt dus duidelijk aan welke motor je gaat rijden en welke klasse :)

Mijn SP dienen voor mijn buggy's :)

Thanks!

Als je nog een regelaar aan dient te schaffen, koop dan gewoon een Hobbywing, en je bent klaar.
Werkt hetzelfde als je Speedpassion (omdat de Speedpassion een Hobbywing regelaar is) dus is het bekend terrein voor je, EN een stuk beter betaalbaar dan LRP spul....

Goh ik wil beiden wel eens testen Snoebel...
Jij hebt ook nog onroad gereden eh... Nu niet meer???

Een hobbywing komt normaal eraan zodra mijn paypal geld erop staat :D

Ik heb tig jaren on road gereden, voornamelijk Houthalen, blijf dat de leukste tak van sport vinden. Maarja, met twee kids die beide circuit racen niet leuk vinden houdt het voorlopig een beetje op. Heb tig keer op Houthalen staan racen, terwijl mijn zoontje zijn auto aan de kant zet en met z'n DS gaat spelen.

Ja, maar alleen bashen, kids vinden jumpen, wheelies en lekker door het zand crossen wel leuk ;-)

Tja, jij kunt al behoorlijk rijden ondertussen en als je echt serieus wilt meedoen zou ik zeggen de koningsklasse (1:8 nitro). Leuke is dat er meestal veel rijders zijn in die klasse.
Andere optie zijn 1:10, daar maakt het niet zoveel uit of je electro of nitro doet, beide wordt veel gedaan.
Stock klasse van de 1:10 zou ik niet doen, of het nou de 2.5 nitro of bv de 27T klasse is, beide zie je meestal maar erg weinig rijders.
Praat hier dan wel ff voornamelijk over Houthalen, Genk weet ik niet goed, maar zal wel ongeveer hetzelfde zijn.

In Genk wordt dacht ik trouwens het meeste gereden met de 1:5 klasse, heb zelf ook een FG EVO4 gehad, is wel erg leuk spul om mee te rijden en ook eens iets heel anders ! Maar in Houthalen kun je niet terecht met de 1:5.

Inderdaad Eric zei me ook al met mijn rijkunsten dat ik toch wel voor een 1:8 mag / moet gaan...

Een MRX5 met een picco motor om in de minishop klasse mee te doen bij hun...

Da's echt een leuke klasse om mee te beginnen, ga alleen ff een keertje kijken of ze nog veel rijden op Houthalen in die klasse. Ben er nu al een paar jaar niet geweest, maar de laatste jaren dat ik er reed was is heel erg weinig animo in die klasse !! Open klasse 1:8 was veel drukker.

Houthalen is wel erg gezellig en zeer moeilijke baan (je gaat die borders echt verwensen de eerste paar ritten !), zou ook eens kijken in Genk, da's echt een mooi baantje !

Maar is 1:5 niks voor je ?

goh 1/5 is groot eh :D en lijkt me toch niet zo sensationeel als een 1/10 of 1/8 modelleke...

Ah ja moet zeker eens kijken dan in die klasse als er nog animo is, want het is toch echt wel een leerschool voor mezelf dan ook...

1/10 electro is er niet zo heel veel in Houthalen, in MRG Genk wel...

1/8 is overal goed vertegenwoordigd...

Dan toch maar eens goed bedenken of je voor de Mini shop klasse gaat of de 'normale' 1:8 klasse. Ik weet dat het verleden veel zijn overgestapt van die klasse naar andere om ook op andere plaatsen te kunnen rijden.

Je hebt toch wel door dat dit een retedure klasse is, niet in de laaste plaats door verbruik bandjes, afdraaimachine, hudy afstelset etc etc Maar wel heel erg gaaf om te doen !

Ik zou zeggen, vraag anders eens raad bij M7H, Roelof of Nismo ofzo, dat zijn gasten die al jaren wedstrijdklasse rijden ! En allemaal erg behulpzaam bij vragen.

We weten hoe serieus je bent geworden met RC auto's, gezien je historie met off road, dus denk dat je best een eigen topic kunt openen met je vragen ! Tis nou niet dat je meteen afgedaan zult worden als begginner :-)

Laatst bewerkt:
Ja idd de 1/8 klasse zal zeker niet goedkoop zijn, maar dat is 1/8 nitro offroad ook niet...

Ik zal er nog eens enkele nachtjes over slapen, normaal ga ik donderdag eens met Olii zijne TRF416 rijden. Dan heb ik toch al een onroad ervaring erbij...

Ook erg leuke auto hoor, begrijp me niet verkeerd... maar tis geen 1:8 on road, da's echt heel andere koek !

Ja geloof ik best hoor Ad
Echter mssn best eerst de onroad zo leren kennen met een 1/10 electro, ook qua kosten scheelt het serieus...

Hier M7H...
Snoebel bedankt, vindt het toch een compliment....

Ehh, ikzelf rij nu:
1/8, serieus op NK niveau,
1/10 Pro10, omdat dat echt leuk is en heel goed om je vaardigheden op niveau te houden.
1/12 indoor, in de winter, wederom om de skills op niveau te houden en voor mij heel belangrijk, de gezelligheid!... (wederom iets wat ik durf te zweren, de 1/8 in NL is erg gezellig!)

Mijn mening, niet geheel eerlijk wellicht omdat ik nu eenmaal een 1/8 man ben... tja.. 1/8!.. sorry, het is echt nog steeds de ultieme klasse!
Afgelopen weekend heb ik modified Pro10 auto's zien rijden, en die rijden net zo hard, of misschien wel harder (qua rondetijden) als dat de 1/8 doet, maar ja als de accu leeg is, is het voorbij en met een brandstofauto tank je en rij je weer verder....

Inderdaad, zoals gezegd, het is de kostbaarste klasse maar dan heb je ook wel wat hoor....

Zo is het ook zeker bedoeld !

Ben zelf ook geen groentje meer in de RC wereld, maar jullie zitten toch echt op een nivo verder dan dat ik ooit geweest ben. En Kurtje is zeker serieus als ie met zoiets wilt gaan beginnen !

Wel een kleine waarschuwing, als je eenmaal proeft aan het echte circuit rijden met on road raak je de off roads nooit meer aan :-)

Wel een kleine waarschuwing, als je eenmaal proeft aan het echte circuit rijden met on road raak je de off roads nooit meer aan :-)

Zou zomaar kunnen, hoewel ik nog steeds in moet gaan op een uitnodiging die ik heb om eens offroad te rijden met Matthijs zijn auto.... ;)

Back