Welke regelaar voor Xray T3 2011

Hey Snoebel

Het gaat inderdaad beginnen met een electro klasse om in het onroad gebeuren te komen! 9/10 de xray T3 2011
Het onroad is dus heel goed bevallen :P

Een standaard 10.5t is inderdaad te traag, maar indien je deze gaat vertimen gaat dat lekker snel :)

Nu dus de hamvraag, welke ESC kan je best nemen voor een 10.5 aan te sturen met vertiming?

LRP SXX competition
LRP SXX TC Spec V2
LRP SXX Stockspec V2
Speed Passion GT2.0 pro
Speed Passion GT2.1 PROstock
....

Keuzes!!!

Ik zou eers bepalen in welke klasse je kunt uitkomen, en daar de juiste regelaar bij kiezen. In Haarlem is het makkelijk, als je stock gaat rijden tenminste.

LRP SXX competition
LRP SXX TC Spec V2
LRP SXX Stockspec V2
Speed Passion GT2.0 pro
Speed Passion GT2.1 PROstock
....

Keuzes!!!

LRP...duur.
Speed Passion, wordt gemaakt door Hobbywing, maar is 1.5x zo duur als de originele Hobbywing, dus...

Koop een Hobbywing, alleen nog kiezen welke.

De Speedpassion GT is gebaseerd op de Hobbywing "Xerun 120A", alleen heb je de HW voor rond de 100,-
De Hobbywing "Xerun 60A" voldoet ook, en dan heb je nog de "extreme stock", welke voor 10.5T ook geschikt is, en kost rond de 75,-
Alle 3 deze regelaars hebben de vertimde software.

1 ding, het is niet (makkelijk) in de winkel in BE en NL verkrijgbaar, dus zul je het internet opmoeten, maar je kunt ze uit Engeland halen, dus binnen de EU, dus geen invoerrechten. en binnen een week in huis.

Xerun 120A : http://www.hobbywing.com/english/ArticleShow.asp?ArticleID=447
Xerun 60A: http://www.hobbywing.com/english/ArticleShow.asp?ArticleID=455
Extrem stock: http://www.hobbywing.com/english/ArticleShow.asp?ArticleID=464

Let op! bij elk van deze regelaars, maar ook bij de Speedpassion, dien je een programmeerkastje te gebruiken, kosten 20 - 25,-: http://www.hobbywing.com/english/ArticleShow.asp?ArticleID=446

Laatst bewerkt:
Ik zou voor de hobbywing extreme stock gaan.
idd gaat een 10.5T veel te traag, snelheid is te vergelijken met een 17.5T vertimed.
Kurt, let er wel op je reed op een groot circuit! Dus valt de snellheid snel tegen. Als je indoor rijdt is een niet vertimede een aangename snelheid :)

Waarom zou je voor de extreme stock gaan Olii?

Hier opt forum staat bvb nog een speed passion gt2.1 prostock aan een aantrekkelijke prijs...

Of toch voor de hobbywing setjes gaan?

Ik krijg uit garantie een nieuwe Nosram Pearl ISTC Version 2 Brushless terug.
Deze heeft een bosst functie wat volgens mij hetzelfde is als vertimen.

Daar ik deze regelaar toch heb en deze best wat geld gekost heeft zou ik deze willen gebruiken icm met een 10.5T.
Volgens mij gaat dit perfect of ben ik mis?

Ik krijg uit garantie een nieuwe Nosram Pearl ISTC Version 2 Brushless terug.
Deze heeft een bosst functie wat volgens mij hetzelfde is als vertimen.

Daar ik deze regelaar toch heb en deze best wat geld gekost heeft zou ik deze willen gebruiken icm met een 10.5T.
Volgens mij gaat dit perfect of ben ik mis?

Nosram of LRP, hoe je ze noemen wil, hebben een aparte regelaar voor Modified en Stock racen. Volgens mij is degene die jij nu noemt bedoelt voor Modified racen, en ondanks dat je wel instellingen hebt voor "boost" en "feel" enzo, zul je niet die vertiming halen die een echte Stock regelaar haalt. m.a.w. je zult met een 10.5T motor niet zo snel kunnen gaan als anderen, die een "stockspec" regelaar hebben.

M7H thanks voor de info...

Dus wanneer we 10.5 gaat rijden kunnen we beter altijd voor ne stock regelaar gaan ???
Zoals de hobbywing extreme stock zoals je hieronder voorstelde of de LRP SXX stockspec

Laatst bewerkt:
M7H ; op ruchpen is er iemand met een 120A versie van hobbywing en ik met de extreme stock. Beide zijn we toch evesnel. Moet ik wel zeggen dat hij met een LRP motor rijdt en de LRP's zouden min of meer sneller/krachtiger moeten zijn.

Laatst bewerkt:
M7H thanks voor de info...

Dus wanneer we 10.5 gaat rijden kunnen we beter altijd voor ne stock regelaar gaan ???
Zoals de hobbywing extreme stock zoals je hieronder voorstelde of de LRP SXX stockspec

M7H ; op ruchpen is er iemand met een 120A versie van hobbywing en ik met de extreme stock. Beide zijn we toch evesnel. Moet ik wel zeggen dat hij met een LRP motor rijdt en de LRP's zouden min of meer sneller/krachtiger moeten zijn.

Laat jullie niet misleiden door al die regelaar benamingen.

De Hobbywing regelaars kun je zowel stock als modified software in laden, de genoemde Nosram/LRP regelaar kan dit niet.
LRP (en dus ook Nosram) heeft pas sinds kort een regelaar uitgebracht die ook van andere software kan worden voorzien.
Dus, dat de 120A net zo snel is als de extreme stock, dat klopt, omdat ze dezelfde software kunnen bevatten. Alleen kun je met de 120A als je dat zou willen wel een heftige modified motor aansluiten (wel Modified software gebruiken), de extreme stock gaat dan kapot.

wat is nu het verschil tussen mod en stock software, of Firmware zoals ze het meestal noemen?
Een Mod motor, is heel snel uit zichzelf.
Ooit hebben ze voor de tegenwoordige brushless motoren die werken met een 3-fase draaistroomveld, "vertiming" uitgevonden, het draaiveld, voor de rotor uit steeds sneller laten draaien. Een mod motor wordt hier ook sneller van, maar met teveel vertiming, gaan er extreem hoge stromen lopen en gaat alles stuk, de ooit verzonnen "stock" motoren kunnen beter met veel vertiming omgaan, en toen is de elende begonnen!... :p

Dit weekend is er NK 1/8 bij de Baanbrekers, ik ben daar ook omdat ik moet rijden, ik zou zeggen kom lekker langs, dan kan ik jullie vragen zoveel mogelijk proberen te beantwoorden. Over 2 weken is de Electro Benelux bij de Baanbrekers, ik neem dit weekend mijn Pro10 ook mee, en hoop 1 of 2 accu's te kunnen rijden, om mijn regelaar instellingen te kunnen bepalen, dit omdat ik met de Benelux waarschijnlijk niet op Zaterdag aanwezig kan zijn.

En dat is iets wat ik ben vergeten! Onze regelaars hadden dezelfde software:D. Inderdaad, je kan eender welke software zette op een hobbywing of speedpassion ookal is de ene een 120A esc en de andere een extreme stock.
Dom kieke ben ik toch.

Dus de keuze is met mijne nosram modified te rijden (LRP 6.5T heb ik, wss wat snel :D) of toch een speedpassion/hobbywing aan te schaffen...

Moeilijk... Neem aan dat modified vooral veel heviger onderin is?
Morgen heb ik mijne xray, maar weet nog niet wat elektronica erin moet.
Offroad is toch makkelijker :p.

Laatst bewerkt:
De stock klasse zoals ze het noemen zijn motoren van 21.5, 17.5, 13.5 en 10.5 turns. Dat is ooit benoemd als "stock".
6.5T is dus zogenaamd "modified" en dus zal deze motor het prima doen met je Nosram regelaar! Simpelweg, omdat de motor uit zichzelf sterk genoeg is en geen extreme vertiming nodig heeft om hard te gaan. Je opmerking dat een mod motor sneller is onderin is helemaal waar, dat zal een stock motor (dus 10.5T of hoger) nooit halen!

Dus eigenlijk M7H als we voorlopig voor de fun wat willen rijden en leren onroad rijden kunnen we gerust met een regelaar zoals Stewie heeft met een 6.5t of dergelijk rijden?

Dus eigenlijk M7H als we voorlopig voor de fun wat willen rijden en leren onroad rijden kunnen we gerust met een regelaar zoals Stewie heeft met een 6.5t of dergelijk rijden?

Sterker nog, een 6.5T gaat mits goed ingesteld veels te hard om te leren te rijden!
Maar jij vraagt wat voor een regelaar je het best kunt kiezen voor een 10.5T motor....

Sterker nog, een 6.5T gaat mits goed ingesteld veels te hard om te leren te rijden!
Maar jij vraagt wat voor een regelaar je het best kunt kiezen voor een 10.5T motor....

Ja idd omdat ik nog geen motor heb... ik heb gisteren met Olii zijn 10.5T gereden deels met vertiming/boost en deels zonder...

Ik heb op dit moment een SP GT2.0 PRO in de Durango, en dan heb ik nog een nieuwe GT2.0 PRO gereed liggen voor de Cougar.

Echter heb ik ook een Nosram Power Matrix reverse gekocht hier opt forum voor een mooi bedrag. Deze kan eventueel ook in de cougar komen...

Voila we zijn volop aan de bouw begonnen :)

Nu zit ik alleen nog met een keuze ivm de motor. Hoeveel turns zouden jullie aanraden om voor de fun op het circuit te rijden? Er mag best wel wat snelheid inzitten.

Regelaar is een GM Genius 120.

Circuits zijn vooral Genk, eventueel eens Rucphen en Houthalen.

Voila we zijn volop aan de bouw begonnen :)

Nu zit ik alleen nog met een keuze ivm de motor. Hoeveel turns zouden jullie aanraden om voor de fun op het circuit te rijden? Er mag best wel wat snelheid inzitten.

Regelaar is een GM Genius 120.

Circuits zijn vooral Genk, eventueel eens Rucphen en Houthalen.

GO KURT!!:p

10.5T...;) Is een klasse die zeer vaak wordt gereden. Op ruchpen zie je bijna niets anders behalve als de mannen van de modified vant bk ook komen rijden maar dat zijn er niet zoveel.

GO KURT!!:p

10.5T...;) Is een klasse die zeer vaak wordt gereden. Op ruchpen zie je bijna niets anders behalve als de mannen van de modified vant bk ook komen rijden maar dat zijn er niet zoveel.

Enkel Kurt :(...

Haha, de 10.5T ging idd al redelijk. Maar gaat dat hard genoeg zijn ;).
Nee, we willen zoiezo met gelijke wapens strijden als we wat volk tegenkomen. Rijden in groep blijft het leukst.

Zondag nog een offroad mini raceke gedaan, daar was de strijd eerlijk voor plaats 1,2 en 3. De 3 andere maakte op voorrand geen kans :rolleyes:.

Moet zzeggen dat de xray nog wel plezant bouwt, maar o zo anders dan een offroad :p.

Back