M7H thanks voor de info...
Dus wanneer we 10.5 gaat rijden kunnen we beter altijd voor ne stock regelaar gaan ???
Zoals de hobbywing extreme stock zoals je hieronder voorstelde of de LRP SXX stockspec
M7H ; op ruchpen is er iemand met een 120A versie van hobbywing en ik met de extreme stock. Beide zijn we toch evesnel. Moet ik wel zeggen dat hij met een LRP motor rijdt en de LRP's zouden min of meer sneller/krachtiger moeten zijn.
Laat jullie niet misleiden door al die regelaar benamingen.
De Hobbywing regelaars kun je zowel stock als modified software in laden, de genoemde Nosram/LRP regelaar kan dit niet.
LRP (en dus ook Nosram) heeft pas sinds kort een regelaar uitgebracht die ook van andere software kan worden voorzien.
Dus, dat de 120A net zo snel is als de extreme stock, dat klopt, omdat ze dezelfde software kunnen bevatten. Alleen kun je met de 120A als je dat zou willen wel een heftige modified motor aansluiten (wel Modified software gebruiken), de extreme stock gaat dan kapot.
wat is nu het verschil tussen mod en stock software, of Firmware zoals ze het meestal noemen?
Een Mod motor, is heel snel uit zichzelf.
Ooit hebben ze voor de tegenwoordige brushless motoren die werken met een 3-fase draaistroomveld, "vertiming" uitgevonden, het draaiveld, voor de rotor uit steeds sneller laten draaien. Een mod motor wordt hier ook sneller van, maar met teveel vertiming, gaan er extreem hoge stromen lopen en gaat alles stuk, de ooit verzonnen "stock" motoren kunnen beter met veel vertiming omgaan, en toen is de elende begonnen!...
Dit weekend is er NK 1/8 bij de Baanbrekers, ik ben daar ook omdat ik moet rijden, ik zou zeggen kom lekker langs, dan kan ik jullie vragen zoveel mogelijk proberen te beantwoorden. Over 2 weken is de Electro Benelux bij de Baanbrekers, ik neem dit weekend mijn Pro10 ook mee, en hoop 1 of 2 accu's te kunnen rijden, om mijn regelaar instellingen te kunnen bepalen, dit omdat ik met de Benelux waarschijnlijk niet op Zaterdag aanwezig kan zijn.