Hallo allemaal,
Weer het een en ander aan de WID gedaan.
Ik ben niet volledig op de hoogte van dit fenomeen, maar schijnt een S.O.S. systeem te zijn. Zal bij gelegenheid eens informeren wat en waarvoor dit is. Mogelijk bij een van de volgers bekend? Dit gedeelte is nu nog uitneembaar ivm. het schilderen van dit apparaat. Daarna worden de randen natuurlijk netjes afgewerkt.
En om een idee te geven waar het zich bevindt, een overzichtje.
Dan een paar plaatjes van de constructies waar de lieren op staan om de U-Pipe te laten zakken en weer op te halen uiteraard. Deze staan geheel achter op het schip en zowel aan BB als aan SB zijde. Deze stukjes hebben mij behoorlijk wat hoofdbrekens bezorgd. Door de vele hoeken en geen foto's viel dit niet mee vanaf een "platte" tekening. Maar na de derde poging toch een redelijk resultaat. Onderstaand nog in de ruwe vorm.
Eigenlijk een beetje tegen mijn gewoonte in, foto's genomen op de werktafel zonder de omliggende storende voorwerpen even op te ruimen. Het zij zo. Ook is inmiddels de pedestal voor de hydraulische kraan aangebracht.
Nog een plaatje van de hoofdpijn veroorzakers. De ronde gaten in de schuine bovenkant van de lierfundaties zijn op dit moment nog nodig. De fundaties zitten namelijk met een boutje M3 vast op het dek. Bij het afmonteren worden deze gaten nog afgedekt met een "manhole" deksel.
En tot slot nog twee plaatjes van de fundaties van af de onderkant. Voor de kritische kijker, er is inderdaad op dit moment slechts één pijp voor de thrusters te zien.
Hopelijk heb ik bij de c
volgende update de thrusters ook zover dat ze gemonteerd kunnen worden. Toch weer een mooie stap gezet.
Eerst nog weer een boegschroefje maken voor een collega bouwer en nog wat hand en spandiensten. Daarna gaan we weer rustig verder. Tot de volgende keer.