WID ( Water Injection Dredger) MERSEY van Oord. Scratchbouw

Ondanks dat er geen touwtje aan kan wordt het wel een heel gaaf scheepje.....

Bedankt voor je reactie Adam. Speciaal voor jou komt er aan de achterkant een bolder op. Kan er toch een touwtje aan. Niet dat je daar veel aan hebt tenzij je haar weg wilt slepen. Naar wat we gewend zijn met de slepers, blijft ze wel een stuk achter.
 
Hallo Sjoerd,

Een kort vraagje, hoe maak jij die zeecontainers?
Is dat een bouwpakket if so, heb jij een link voor mij?
Zou mooi staan op het dek van de multicat die ik aan het bouwen ben.
Dank voor de vele detail foto's, printplaat ga ik ook maar eens proberen

Mvg
Roald
 
Hallo Sjoerd,

Een kort vraagje, hoe maak jij die zeecontainers?
Is dat een bouwpakket if so, heb jij een link voor mij?
Zou mooi staan op het dek van de multicat die ik aan het bouwen ben.
Dank voor de vele detail foto's, printplaat ga ik ook maar eens proberen

Mvg
Roald

Bedankt voor je reactie Roald. Ik maak die containers van Styreen plaat 2 mm dik. Daarin frees ik het profiel van de originele plaat. Is appeltje eitje, maar je moet wel de mogelijkheid hebben om de plaat te fraisen natuurlijk. Printplaat gebruik ik eigenlijk alleen voor de dekken. Is ideaal om details die er op moeten te solderen. Denk ook aan railingpaaltjes. Voorheen lijmde ik die er op maar solderen is natuurlijk veel sterker. Is ook in meerdere diktes verkrijgbaar en of aan 1 kant of aan 2 kanten een koperlaag. Plaat zelf is van epoxy. Aanrader wat mij betreft.
 
Wordt weer een mooi model wat je aan je vloot toevoegd. Lekker een apart model. Werk ze!!

Bedankt Jan,
Ieder schip heeft zo zijn punten waar je echt even op moet studeren van hoe ga ik dit doen? Wel bij deze is dat niet anders. Gewoon doorgaan, komt goed.
 
Hallo allemaal,
Weer het een en ander aan de WID gedaan.
Ik ben niet volledig op de hoogte van dit fenomeen, maar schijnt een S.O.S. systeem te zijn. Zal bij gelegenheid eens informeren wat en waarvoor dit is. Mogelijk bij een van de volgers bekend? Dit gedeelte is nu nog uitneembaar ivm. het schilderen van dit apparaat. Daarna worden de randen natuurlijk netjes afgewerkt.

P1010257.JPG


En om een idee te geven waar het zich bevindt, een overzichtje.
P1010258.JPG


Dan een paar plaatjes van de constructies waar de lieren op staan om de U-Pipe te laten zakken en weer op te halen uiteraard. Deze staan geheel achter op het schip en zowel aan BB als aan SB zijde. Deze stukjes hebben mij behoorlijk wat hoofdbrekens bezorgd. Door de vele hoeken en geen foto's viel dit niet mee vanaf een "platte" tekening. Maar na de derde poging toch een redelijk resultaat. Onderstaand nog in de ruwe vorm.
P1010260.JPG


Eigenlijk een beetje tegen mijn gewoonte in, foto's genomen op de werktafel zonder de omliggende storende voorwerpen even op te ruimen. Het zij zo. Ook is inmiddels de pedestal voor de hydraulische kraan aangebracht.
P1010261.JPG


Nog een plaatje van de hoofdpijn veroorzakers. De ronde gaten in de schuine bovenkant van de lierfundaties zijn op dit moment nog nodig. De fundaties zitten namelijk met een boutje M3 vast op het dek. Bij het afmonteren worden deze gaten nog afgedekt met een "manhole" deksel.
P1010264.JPG


En tot slot nog twee plaatjes van de fundaties van af de onderkant. Voor de kritische kijker, er is inderdaad op dit moment slechts één pijp voor de thrusters te zien.
P1010265.JPG


Hopelijk heb ik bij de c
volgende update de thrusters ook zover dat ze gemonteerd kunnen worden. Toch weer een mooie stap gezet.
P1010266.JPG


Eerst nog weer een boegschroefje maken voor een collega bouwer en nog wat hand en spandiensten. Daarna gaan we weer rustig verder. Tot de volgende keer.
 
Domme details! Veuls te netjes.
Haha... prachtig gemaakt! Compliment!
Ik vrees dat je in alles zo in de diepte gaat uitwerken?
Machtig mooi.
Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
Ach, de ‘troep’ hoort er nou ook eenmaal bij. Ik ruim het ook niet altijd op wanneer ik de foto’s maak. Mijn Seawolf is te groot en mij te dierbaar om hem iedere keer beneden te zetten voor update foto’s. Verder weer nette vorderingen!
 
Denk dat dat hokje het Co2 release station is, hier wordt de Co2 blusinstallatie van de machinekamer geactiveerd.
Er zit een alarm op zodat iedereen aan boord weet dat dit geopend wordt.
 
Lijkt er idd heel erg op.
Daar activeer je handmatig de blusinstallatie in machinekamer.
Dat gaat of automatisch als het te warm wordt of manueel boven.
Je wilt er namelijk niet binnen zijn als die grote kerels CO2 beginnen te blazen
Binnen 30 seconden geen zuurstof meer aanwezig.
Dan ga je zelf ook liggen.
 
Back
Top