Corrien zei:
Vlamingen behoren tot mijn meest gewaardeerde klanten, maar zo af en toe heb ik wat moeite om ze helemaal te begrijpen. Als ik de redenatie goed volg gebruik je een 6 Volt accu om je servo's sneller en sterker te krijgen, maar worden ze dus langzamer en minder krachtig doordat je 6 Volt gebruikt :? . En dat blijf je dan jarenlang volhouden :roll: ? Inmiddels ben je dus al bezig met je 3e of 4e setje S9253 servo's 8O ? Je moet inmiddels de beste vriend zijn van je winkelier! Als Hollander (uiteraard met het oog op de eigen portemonnee) geloof ik je voortaan voor 100% op je woord :wink: !!!
hihi dit gaat leuk worden
Hoy jan ;-)
Tis inderdaad moeilijk voor nen hollander om ne belg te begrijpen :lol: maar das geen probleem , we zijn wel wat gewend... lol , serieus nu
Ik vlieg op 6 volt omdat henseleit helies een "Moving flybar head system" hebben waar de pitchcompensator niet bestaand is , en waar zeer veel kracht moet ontwikkeld worden op kleine afstand van verplaatsing van de tuimelschijf.
Henseleit beveelt de 9206's aan omdat dat toen de hoogste kracht was (paar jaar geleden, 13 kg) maar deze zijn redelijk traag naar hedendaagse standaarden. de 9451's hebben bijna gelijkaardige kracht op 6 volt en zijn dubbel zo snel dan.
De 9253's verslijten sneller op 6 volt, de 9451's niet . als ik dat begin te merken op de staart verhuist de servo naar de gas waar je geen kracht nodig hebt.
En inderdaad vervang ik dan af en toe de staart servo.
En dit is inderdaad en verschil tussen een belg en een ollander :wink:
voor een belg moet het gewoon goed werken en wat dat dan kost is ondergeschikt daaraan. een Hollander kijkt eerst naar de centjes en beslist dan toch maar om het zo goedkoop mogelijk te doen.
Ik ben verleden week van tenerife terug gekeerd met een nederlandse vlucht van transavia. Ik heb helaas weer moeten vaststellen dat 80 % van de nederlandse passagiers liever 5 uur met een lunchpakket rondzeulen uit het hotel om toch maar niet die 50 cent meer te moeten betalen voor een broodje op de vlieger. als bourgondische belg is dit inderdaad zeer grappig om te zien :roll: :lol: