Dit weekend weer even mee bezig geweest, en het is gelukt.
(twee, of meer, FrSky neuron regelaars, met elk een eigen ID).
Met BLheli kun je van alles instellen, maar niet de sensor ID.
In ieder geval in OpenTX 2.3.9 wordt een Lua-script meegeleverd en dat werkt perfect.
https://www.frsky-rc.com/wp-content/uploads/Downloads/TOOL/XactServo/FrSky servo_v1.01.zip
(enkel) De regelaar waarvan je het ID wilt wijzigen aansluiten op de ontvanger (toegewezen "kanaal" en de sport) , het script laten uitvoeren op de zender met het opgegeven (vrije) ID.
Met behulp van de FrSky channel changer is het mij niet gelukt. Met andere "sensoren" lukt dat wel.
Wat je in ieder geval niet moet doen
!'
Omdat het mij niet lukte om het ID van de regelaar te wijzigen met de channel changer, gevoed vanuit de bec van de regelaar, besloot ik het andersom te proberen.
Een 2S accu op de channel changer en dan verder naar de Neuron Esc.
Dat geeft rook. En daar is ook wel wat over te vinden.
Er gaat dan letterlijk en figuurlijk een (smd)onderdeeltje in rook op.
Uiteindelijk blijkt, in mijn geval, de regelaar nog volledig te functioneren. Maar ze zal, uit voorzorg worden gepromoveerd naar experimentele projecten.
Ik kon het verkoolde onderdeel vergelijken met de andere regelaar, maar de enige bruikbare informatie is dat deze polariteit gevoelig is en twee "pootjes" heeft (het opschrift was ontoereikend om te googelen)
Vrijwel zeker betreft het een onderdeel van de schakelende spanningsregelaar en dan een elektrolytische condensator . Een 10uF 16V smd type past en het werkt (nog steeds)