XH 450 PRO van T2M

Hallo,

aeromodelisme Helicoptere RC electrique

Mijn intresse is gevallen op deze (persoonlijk) zeer mooie heli.
Maar ik zie dat deze heli zeker niet erg bekent is...
En dat schrikt mij een beetje af ivm als ik raad nodig heb als ik problemen heb met de heli.
Is deze heli te vergelijken met een trex 450 of de mini titan? (op gebied van afstellingen en vliegeigenschappen)
En heeft iemand alreeds ervaring met deze heli?
alvast bedankt voor jullie info.

Mvg.

94c19fe2aea2cf88c01730e3a722c8dc.jpg

2278f69db5f89546f145bb16e1b6bec8.jpg

Laatst bewerkt:
Even op RCGROUPS.COM kijken. Heb er enkele posts over gezien.

Ziet er wel een leuke T-Rex kopie uit. Het is me alleen niet heel duidelijk hoe de servo's ingebouwd moeten worden.

Edti : heb de link eens bekeken. Staat een detailfoto van.

Zeer leuk modeletje,
als jij hem leuk vind en de prijs is okee voor jou kopen die hap
Altijd checken met de vervanging van reserve of defecte onderdelen,
als dat met twee drie dagen is moet dat geen probleem zijn denk ik.

De basis instellingen van deze maat heli is in het algemeen gelijk als alle andere merken dus dat kom wel goed.

Het meegaan met de grijze massa is een beetje doem denkerij
want alles komt aan op de juiste bouw en afstelling van de heli

Voorts is een goede zenderset ook wel belangrijk.
Als je naar de toekomst kijk ga voor een betaalbare set
b.v. een spectrum dx6i of een dx7.
beide 2,4 ghz en computerzenders die zich wat makkelijker
laten in te stellen.
maar dit is mijn mening.

gr martin

Hoi,

Ik vind het persoonlijk ook een mooi beestje. Bijna alles in alu en carbon. Strak zicht :) Of dat hij ook goed vliegt en kwalitatief in orde is????
Goed vliegen zal inderdaad veel aan je afstelling afhangen.

Een aantal maanden geleden heb ik ook voor de keuze gestaan welke nieuwe, grotere(lees: huge :) heli ik wou aanschaffen. Ik heb toen ook gekozen voor een iets minder bekend merk(SJM). Gewoon omdat ik de heli er vet vond uitzien en ook kwalitatief zag hij er ok uit natuurlijk. Net zoals jij wat rond gevraagd, nog iemand met hetzelfde toestel gevonden die er vol van was. En gewoon besteld.
En ik kan je alleen maar zeggen dat ik er tot nu, nog steeds geen spijt van heb. Integendeel:)

Maar van dit helietje weet ik zelf niks, sorry.

Moest je hem aanschaffen, veel plezier ermee.

Robin

Ik heb me al reeds een zender aangeschaft, een mx12.
Ik vlieg nu met een fp heli nl. een GWS mini dragonfly (te vergelijken met die van Walkera denk ik). Maar nu kan ik vaak niet vliegen omwille van de wind. Is een 450 size heli goed genoeg of heeft die ook een beetje last van de wind?
Of moet ik eerder kijken naar bv. een Trex 500?

Bedankt voor jullie reacties.
mvg.

Na mijn coaxiaaltje ben ik ook overgestapt op FP, ook op de GWS Dragonfly. Inderdaad vergelijkbaar met de Walkera 4 en de E-Sky Honeybee FP. Echter van vééél betere kwaliteit, de 2 laatsten zijn goedkope afkooksels van de GWS. Ik heb ook een Walkera 4#1 gehad en dat is toch een groot verschil hoor.

Mijn probleem was hetzelfde als het jouwe : te weinig kans om te vliegen. Ik wel in het voorjaar veel gevlogen tijdens valavond, als de de wind ging liggen. Maar helaas blijf je beperkt met een FP.

Ik ben toen overgestapt op T-Rex 500. En daarmee heb ik heel veel geleerd. Ik heb ook even met 450-size gevlogen, maar met de 500 ging het veel beter. Pas na enkele maanden heb ik terug een 450 gekocht en dat gaat ook erg goed nu. Maar om te leren vliegen vond ik de 500 beter. Mijn ervaring.

Een 500 zal minder last hebben van de wind, maar is kwa aanschaf, reserve onderdelen en lipos toch wat duurder. Verder hangt de gevoeligheid op de wind ook af van o.a. de headspead.
Ik zelf heb na maanden op de sim gevlogen te hebben vorige maand een T-Rex 450 gekocht als eerste heli. Ik heb daar nu 5 lipos mee gevlogen (tail/side in hoveren e.d.) en dat gaat perfect, ook met een beetje wind (even afkloppen).

Beste Vin,
Is het vliegen met de sim. ong. hetzelfde als in het echt of is het echt een heel groot verschil?

Beste Funky,
Is de overstap van de Dragonfly naar de Trex 500 moeilijk? veel crashes? enkele tips?

Ik ga tege de kerstperiode eens een prijs laten opstellen voor een 500 size heli en een 450 size en dan kan ik verder kijken.

Bedankt voor jullie reacties.
mvg.

Als de heli goed is afgesteld en het weer is rustig dan komt het vliegen aardig overeen. Ik moest alleen erg wennen aan de gevoeligheid van de heli op throttle/pitch , maar ook dat went snel.

Ga gewoon vast simmen, dat kan je niet genoeg doen. Zolang je de heli nog niet in huis hebt kan je dat rustig blijven doen. Als de heli in huis is wil je hem zo snel mogelijk de lucht in hangen. Ik had de 'mazzel' dat ik een paar maanden moest wachten totdat het budget rond was. In die tijd heb ik erg veel met de sim geoefend.

Ga gewoon vast simmen, dat kan je niet genoeg doen. Zolang je de heli nog niet in huis hebt kan je dat rustig blijven doen. Als de heli in huis is wil je hem zo snel mogelijk de lucht in hangen. Ik had de 'mazzel' dat ik een paar maanden moest wachten totdat het budget rond was. In die tijd heb ik erg veel met de sim geoefend.

En dat is te zien ook ;) :D

Back