Xray M18 Pro

Heb je weleens gevoeld hoe flexibel een standaard M18 chassis is?
Ook het carbon chassis nog, met dat standaard boven stokje, dat ding werkt alleen tegen het door buigen in horizontaal opzicht, niet dat de voor en achterkant tegen elkaar in kunnen worden gedraaid.

De as heeft wat vrijheid in de asjes van de diffhuisjes dus dat valt wel mee.

Vergelijk het standaard chassis van composite maar eens met een chassis van carbon waar de gaten voor de cellen en de motor gefreesd is. Composite is stijfer.

ik hem m afgelopen weekend op de tapijtbaan van Mol zien rijden. Hij ging in ieder geval als een speer, en reed vrolijk mee tussen de 1:10's .

Kon het toch niet laten om een Pro te kopen. Heb hem het weekend in elkaar gezet en dat banden systeem vind ik zelf veel beter dan het oude systeem (Had ik echt een hekel aan). Wat betreft het uitsteken van de schroeven, dat valt wel mee maar verzonken schroeven hadden idd mooier geweest.

Het weekend nog wat kleine dingen halen en de kap spuiten en dan is gaan testen op het circuit in Ede of groningen.

Hier fotootje naast zijn grote broer.
M18_T2.jpg

Pasqual zei:
Hier fotootje naast zijn grote broer.
M18_T2.jpg

Zou je op een oude M18 ook de nieuwe wieltjes kunnen monteren ?
en welke onderdelen zou je dan moeten vervangen ?

PS: zitten daar foampjes op ?

Leuk dingetje.
Kvindet alleen zonde om er 1 te kopen aangezien ik iets van een jaar geleden een penguin chassis had :P

Oscar zei:
xray-m18-pro2.jpg

Vogens mij heb ik de asjes en de weelhubs niet eens nodig

Je heb 385202 nodig om de nieuwe wielen te kunnen monteren. De aandrijfas is korter en je heb natuurlijk de meenemer in het wiel nodig.

Weet niet of er een ombouwsetje komt die compleet is anders heb je nog wat andere dingen nodig denk ik (385202, 905214 en 385262).

Pasqual zijn de aandrijfassen daadwerkelijk korter dan het vorige type??

Ik dacht van wel. Kan even niet meer voor me halen hoe ver de oude aandrijfas naar buiten kwam. Hoe het binnenwiel zat gemonteerd en dergelijke.

Maar nu je het zegt kan het ook zijn dat je alleen de meenemer nodig hebt. Alleen wordt deze niet los verkocht volgens mij.

De assen zijn anders, van de diff tot aan de kruiskoppeling zijn ze wel hetzelfde

ff vergelijken:

Oud :
xray-m18-.jpg

Nieuw :
xray-m18-pro2.jpg

Wheelhub is dus nog het zelfde,
vreemd dat die lagers een nieuw nummer hebben.

potloodslijper zei:
Die prijs valt toch goed mee?
Xray M18 (100) + carbon chassis (60) + motor mount (10 ofzo) + ... = meer dan 189 euro.

mmm dit moet ik tegenspreken: carbon chassis : 35€, motormount 15€.

is toch een groot verschil.

Moet ik jou ook even tegen spreken ;)

Want koop je de originele Xray onderdelen ben je gewoon alleen voor een bodemplaat al 40 euro kwijt en dan nog wat delen komt er nog wat bij 20 euro?. Motormount is 20a25 euro.

Ga zo door en je komt toch echt over die 189 euro uit.

Back