XT90 op 6s 7000mah 100c lipo

Hallo allemaal,

Wij rijden met een team Corally Muraco 6s. Ik heb nieuwe 6s accu's besteld (7000mah en 100c) en heb daar anti spark xt90 op gesoldeerd. De Esc is een torox 185 en heeft een continue stroomsterkte van 185 ampère met een maximale stroomsterkte van 950a.

Mijn vraag aan jullie is:

Is het verstandig om met een xt90 te gaan rijden? Zou dat problemen opleveren? Is het werkelijk zo dat hij dan maar 90 ampere door die connector krijgt?

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Uiteindelijk gaat het er niet om wat de accu en/of de regelaar kan geven want ze geven alleen wat de motor vraagt. Heel veel van dergelijk 4S tot 6S setups werken prima met XT60 connectoren dus zal XT90 ook geen probleem zijn.

Daar sta ik toch wel anders in. De motor krijgt in mijn beleving. Maar goed, ik zie wel dat dat de 6s voorzien is van een 10awg in tegenstelling tot de 12awg van de 3s. In het verleden altijd gereden met een dubbele 3s, zo zijn de connectors ook in serie richting de Esc gesoldeerd. Ik ben wel erg benieuwd of ik vermogenverlies heb of dat de connector gloeiend heet wordt doordat het maar een enkele connector is.

Back