Yellow RC Racer series (Rock Racer)

ik heb mijn dune racer nu voor de 2e keer op het dak laten landen na een jump met een gebroken shocktowerbrace tot gevolg.:hammer:

nu zie ik een aluminium upgrade op de Yellow rc site.
weet iemand of dat gewoon met de originele shocks past?

beetje jammer om bij elke crash deze kwetsbare delen te moeten vervangen die ook nog eens in zo'n setje zitten waar je de helft maar van nodig hebt :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Een beetje kennis van de auto is best handig om te hebben, meer een vereiste.

Pak de auto en manual er eens bij en bekijk ze beiden eens goed.
Ook als je wat onderhoud moet plegen is dat best handig.(scheelt ook een hoop vragen die al een paar 100x zijn beantwoord ondertussen. :) :) )

Een beetje kennis van de auto is best handig om te hebben, meer een vereiste.

Pak de auto en manual er eens bij en bekijk ze beiden eens goed.
Ook als je wat onderhoud moet plegen is dat best handig.(scheelt ook een hoop vragen die al een paar 100x zijn beantwoord ondertussen. :) :) )

Dat dus. net als die waar ik je in getagt heb op fb....

Manual is wel handig. Vooral als je zelf beetje wilt sleutelen. En dat moet je vooral met offroad.

eh... Ik heb geen fb melding gehad hoor...

en wat de manual betreft, dat houdt qua sleutelen niks in. Enkel een exploded view

misschien dat er uitgebreidere versies zijn... De mijne legt alleen alles even heel dunnetjes uit en thats it.

dus....

ik wou alleen weten of ik de kogels uit de originele shocks kan krijgen zonder ze te verpesten maar als dit de behulpzaamheid is van het forum...

ik kom er wel uit

omdat de afbeeldingen, die ik kon vinden van de alu delen, platen waren met losse kogels die weer aan de plaat gebout worden.
En gezien de huidige shocks met de kogels in de kunststof shock tower gemonteerd zit vroeg ik me af hoe dat ging werken. Zodat ik niet verkeerde dan wel incomplete upgrades bestel

ik heb even foto's bekeken van standaarden alu shocktowers en ze zien er net uit als elke andere qua opzet.
De kogels die je ziet zitten in de schokbreker en daar door zit een bout met hierop een moer.
Deze kogel zit vast in de shock dus komt gewoon mee als je de shock losschroeft.

Het zou kunnen dat je bij de aluminium shocktower een andere kogel nodig heeft omdat hij een andere spacing heeft.
Dan kun je vrij simpel de kogel uit de shock wippen met een boutje oid.
Ik kwam een foto tegen waar losse kogels bij stonden, worden die meegeleverd?

er worden idd losse kogels meegeleverd.

en de huidige shocks hebben kogels met draadeinden er vast aan.

Maar mijn vraag is beantwoord, ik moet de originele kogels met draad er dus uit wippen en daarna kan de Alu plaat met losse kogels er aan gebout worden.

dank je wel

Ik heb ze gewoon laten zitten. En ze achter met een dunne steeksleuteltje vast gezet. Aan de voorkant met een moetje.
Maar ze zijn ook wel eraf tekrijgen door ze met een draaibeweging los te trekken.

Bijlagen

• IMG_20160810_200626.jpg
    IMG_20160810_200626.jpg
    290,5 KB · Weergaven: 252
  • IMG_20160810_200601.jpg
    IMG_20160810_200601.jpg
    221,5 KB · Weergaven: 259
@ Rob: Top man!, bedankt voor de duidelijke foto's, ziet er stevig uit

idd, vanavond ff met beleid en een schroevendraaier de kogels los gewipt. Ook makkelijker vast draaien zo met een dopje 5.5

de plaatselijke rc-handel had de alu brace niet op voorraad dus vandaag nog een laatste keer een kunststof deel gemonteerd.

de Alu upgrade wordt besteld :kwijl:

ook dan vanavond eindelijk de 1500 mAh lipo eens volledig leeg kunnen rijden zonder te crashen en een nette 20 minuten gescoord :banana:

niet slecht!
dan nu met mijn Imax B-6 lader uit de TE KOOP-hoek hier de boel weer vlotjes opladen ipv de eindeloze 2,5 uur die de standaard lader er over doet:koud:

De yellow rc accu's vermelden trouwens geen laad-C op de verpakking dus ik vraag me af wat de max zou zijn?

Iemand enig idee? 70 min. Is al een hele verbetering uiteraard, maar 2C zou nog meer schelen ...

Laatst bewerkt:
Back