Zelf een lexan body trekken

Waarom niet? Ik heb die dingen vroeger wel eens gebruikt om een werkplaats te verwarmen. Midden in de winter, 4x 500W op statief rondom de werkbank en het zweet stond op je voorhoofd.

jaja die Ford MKII spreekt mij zeker ook aan alsook de MkI.
De plannen zijn reeds in de maak
Eerst zorgen da mijn eerste experiment lukt.
in ieder geval bedankt voor de reacties.Zo heeft da een beetje op om nog ne mail te plaatsen.

zou da lukken met bouwlampen???? ik heb er wel 4 van 500w liggen als ik ze kan inbouwen
in een bak en daar mijn kader met lexan overleg wat zou da geven.

k'hoor nu juist dat de dochter nog een warmtestraler heeft liggen van 2000w ,da zou de redding zijn ee.:banana::banana::banana:
k'ga hem deze namiddag gaan ophalen.

jaja die Ford MKII spreekt mij zeker ook aan alsook de MkI.
De plannen zijn reeds in de maak
Eerst zorgen da mijn eerste experiment lukt.
in ieder geval bedankt voor de reacties.Zo heeft da een beetje op om nog ne mail te plaatsen.

Graag dan ook nog een mooie Ascona 400......of een Delta S4,Integrale,037....hahaha nog werk genoeg dus. Voor deze al m'n petje af hoor :cool:!

haha, de straler opgehaald , het is maar 1200w met 3 lampen en er is een lamp kapot
dus heb ik maar 800w over.
eventjes de proef op de som gemaakt met een warmtemeter en : meer dan 120 gr op de lamp in en open ruimte.
9ih06g.jpg

ml6m92.jpg

Dus in een bak met die twee lampen moet da lukken zeker:???::???:
morgenavond ne keer een bak maken ee en uitbekleden met alu-follie , k'zal zien wat
da heeft ee:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Spitfire, dat gaat jou wel lukken , maak de bak niet zo hoog als in het filmpje , als je hem 55cm. hoog maak is hij hoog zat!

Bandaris, bedankt voor de positieve tip, ik had zo gedacht aan een hoogte van 300mm omdat ik nog hout staan heb die 300 breedt is en alu-follie ook 300 breed is.
In de onderkant een gat de groote van het verwarmingsrooster , zodat de
warmte rechtstreeks ik de bak ( oven ) komt.
Hopend op een goede afloop ee :banana::banana::banana:

nog eventjes gegoogeld en kwam uit bij een temperatuur van 180/220 gr voor wanneer PC (polycarbonaat) Lexan elastisch word.k'zal het morgen zien ee wat da heeft, als ik vroeg thuis ben teminste.

Die 30cm. hoog kan ook makkelijk hoor, je bereik dan eerder je temperatuur die je nodig hebt , dus wel even goed opletten en seconden tellen tot dat je plaat gaat doorzakken en soepel genoeg is om hem over te leggen.
gebruik wel ovenwanten want je MDF kan ook behoorlijk heet worden,
het zou zonden zijn als je hem voortijdig uit je handen laat vallen i.p.v. boven je vacuumtafel. (ik spreek uit ervaring)

heel interessant. Ben geen ervaren thermoformer, maar maak toch ook al eens wat op ons toestel op het werk. En ik vrees dat om lexan om die erg mooi mal gevormd te krijgen, deze opstelling niet voldoende zal zijn. PC is erg stug, denk er ook aan om de platen te drogen alvorens je ze gebruikt. Gelijkmatig opwarmen wordt nog wat moeilij denk ik.
Maar: ik ben erg benieuwd om mij het tegendeel bewezen te zien.
Informeer eens bij Clem in Kortrijk of kunststoffenatelier in Izegem dacht ik.
Vooral de laatste zal wellicht wel bereid zijn dit te doen, als hun machines het aankunnen.

Jup,
heb vlug die bak in elkaar getoverd en de onderkant voorzien van de straler.
Ik denk toch dat ik een beetje te kort zal komen met da straalerke om een plaat van 1.20 op 0.50 te verwarmen naar 180/220 gr :confused::confused:

2rcx6iu.jpg

De rooster van die straler heeft maar een groote van 0.40 x 0.30 daarin
3 lampen en er is nog 1 kapot dus heb ik maar 800w, da is nie veel ee voor zo'n oppervlakte .k'ga ne keer kijken voor terras verwarmers.

Wat heeft er meer warmte Hologeen of infrarood ???????

ik zou voor een straler gaan met het grootste oppervlak.. Anders verbrand je plaat in het midden en zijn de randen nog hard..

Ik denk ook dat als je de box hoger maakt en taps laat toelopen, je een betere spreiding krijgt..

Jup,
Had vandaag een dag verlof en ben ne keer tot aan de doe het zelfzaak geweest.
ik heb daar 2 straalers op de kop kunnen tikken voor 10 euro. Het zijn modellen die ze niet meer verkopen maar ze stonden nog op het rek. 4 lampen per straaler van 450w
dus 2x 1800 w

k'ben ze beginnen demonteren om ze in te bouwen naast elkaar in de lengte , dus kom ik uit op 3600W.

wjex47.jpg

fk4nmd.jpg

ik denk erover na om nog 2 lampen bij te steken in het midden .

Back