Sorry Brutus, ik gebruik geen Facebook, dus kan ik de foto niet bekijken. Maar als ik jouw omschrijving lees is het ook net een ander type. Het geeft dus verder niet dat de zender al is vergeven. Bedankt iig voor de melding. Groet, Sjaak
Volgens mij moet je die link zo aan kunnen klikken? Die zou gewoon voor iedereen zichtbaar moeten zijn?
Nee... is gewoon een tweekanaals uitbreidingsmodule, een proportioneel kanaal en een 3-standen kanaal. De heli mix was anders aangesloten intern en had maar een twee-standen schakelaar (aan of uit). Kon je het gas met de schuif bedienen, of aan de pitch stick koppelen, maar viel verder eigenlijk niks aan af te stellen. Bijna onvoorstelbaar dat we dat destijds "superdeluxe" vonden...
En op miraculeuze de documentatie boven water van de stuurmotoren, en natuurlijk van Hub Kleikamp uit Sittard! Ben zal er van smullen!:
@SvdBrug . Ik heb hier een Terra Top nog in de doos. 40mhz met kristallen, laadsnoeren, en ontvanger .Helaas geen servo's .Nog wel het garantie bewijs , aanvraag form radio controle dienst en alle boekjes. doos heeft een beetje te lijden gahad van de tijd maar is nog onredelijke conditie . Zender is nog nooit gebruikt , en ooit aangeschaft bij van Brussel in leiden. De winkel. stopte er mee (1987)en hij is aangeschaft al reserve zender maar nooit nodig geweest. Ik zal morgen een foto maken. Als het de uitvoering is die je zoekt dan komende er voor de rest ook wel uit .
hahaha ojee van Brussel dat is zeker leuk en oud. Balen dat ze weg zijn had daar een bestelling lopen vanaf denk 1980, maar denk dat de Graupner resonatiepijp niet meer gaat komen.
Dag JanHein, Ja, dat is hem en wil hem graag van je overnemen!! Is het garantiebewijs ook overdraagbaar? Zullen we de afhandeling verder via PB doen? Groet, Sjaak
garante bewijs staat nog niet op naam, firma stempelstaat er volgens mij wel op maar geen datum. die kun je dus gewoon zelf invullen. vergeet niet je zender aan te melden bij de radio controle dienst , formulier zit inde doos ;-). stuur me maar een pb tje .
Zocht ik naar info over een F14 en het plaatsen van twee schuifpotten op de zenderkast. De 4 kanaals standaard kan tot 7 uitgebreid worden dmv stekkeren... Lees ik hierover informatie van Corien. Pure kennis. Kennis die nimmer van het forum mag verdwijnen door tijd, updates, gezien als te oude info. Zou mooi zijn als zoiets geclusterd kan worden?! Onder de hoede van SAM? Een goed trefwoorden register in een voorpagina... Een zekere bundelingen op merk en soort zou wel eens nuttig kunnen zijn. Galloping Ghost, PCM etc Graupner, Futaba, Simprop, Multiplex etc Een voorbeeld van zulke relevante informatie. https://www.modelbouwforum.nl/threads/hoe-extra-kanaal-op-de-robbe-f14-zender-8o.43574/ Voor wat het waard is... Gr Bas
Nog iets interessants... in de voortschrijdende technologie en software... Bestaan er analizers waar je een oud of ouder schema met drag and draw in een opmaak kan zetten. Die dat schema leest... maar direct ook het in model laat werken? Uiteraard een zoekertje in google... ter vervulling van het 'totale leken nut' ofwel de zin van het 'retrozenderleven' https://www.google.com/search?clien...dPvNzwQ0pQJegQIERAB&biw=1346&bih=821&dpr=1.33 Nog digiperplext van de copieuze maaltijd van gister, de wijn op rozen... zit ik een beetje te superhetted te dagdromen... Grtjes Bas