Zender

Goede dag ik ben nieuw op dit forum mijn naam is Hamko
Kunnen jullie mij vertellen welke zender ik kan kopen voor een simpele sleepboot
Te bedienen om te beginnen maar moet ik ook wel wat mee kunnen uitrijden in de toekomst
Alvast bedankt

Hallo Hamko, Welkom op het forum. Met een 4-kanaals zender kom je al een eind. Een kanaal voor de motorregelaar, een kanaal om te sturen en dan blijven er nog twee over om andere dingen te besturen, zoals het ontgrendelen van de sleephaak. Met het vierde kanaal kun je dan d.m.v. een multiswitch de verlichting bedienen. Het beste werkt een zender waarvan de knuppels in de neutraal positie terugveren. Geen idee of je al een boot hebt en hoe groot je budget is. Alles met elkaar moet je toch rekenen met een uitgave van algauw 250 Euro. Heb je nog geen boot, begin dan met een simpel model. Houd rekening met de spullen, qua afmeting en gewicht, die erin moeten. Ook andere dingen zoals een lader voor je zender en vaaraccu heb je nodig. Mocht je een boot gaan bouwen, maak dan een bouwverslag. Buiten dat je dingen voor jezelf op een rijtje zet heb je alle info, zoals advies en kritiek allemaal bij elkaar. Heb je verder nog vragen, stel ze gerust. Hieronder een link naar een gunstig geprijsde vliegtuigzender. Begrijp dat je het gaskanaal aan kunt passen naar een terugverende neutraalpositie. Gr. Klaas.

Laatst bewerkt:
Back