Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zie ook... Spektrum zou ik niet meer kopen, dat gaat er langzaam uit en kan je over een tijdje maar bij een paar winkels kopen. ...
Dit is/wordt einde verhaal voor Horizon en Spektrum in Europa.
GJ
Rare reactieYesss[emoji1377][emoji1377][emoji16][emoji1303][emoji1319][emoji1319][emoji1319]
Rare reactie
Vind ik ook een rare reactie van iemand die een paar maand bezig is met de hobby.... (zou ik tegen een ander ook zeggen Finn, niets persoonlijk)Yesss[emoji1377][emoji1377][emoji16][emoji1303][emoji1319][emoji1319][emoji1319]
Vind ik ook een rare reactie van iemand die een paar maand bezig is met de hobby.... (zou ik tegen een ander ook zeggen Finn, niets persoonlijk)
lol
Spectrum kost in verhouding tot de andere systemen ongeveer hetzelfde hoor ;-)
Punt is meer dat de een beter kan aarden bij futaba, volgende bij graupner, de volgende bij spectrum, en weer de volgende neemt een taranis.
persoonlijk kan ik mijn weg het beste vinden in een futaba, ik zoek me suf in spectrum zenders.
maar er zijn zat mensen die dat precies andersom hebben.
qua zendergeld, ga je voor een simpele 6 kanaals, ben je bij alle merken niet zo extreem veel kwijt.
ga je voor een mooi scherm, vele kanalen, telemetrie... Dan mag je de knip gaan trekken.
En spectrum heeft een wat beladen naam door de tijd heen, omdat ze in het verleden nog wel eens nieuwe dingen probeerden, die niet helemaal lekker doorgetest waren.
gevolg was signaalverlies en zo. Of bijvoorbeeld de potmeters van de oude serie dx6 (i?), die er vrij vlot uit kwamen. gevolg: servo's die hun eigen ding gingen doen.
tegenwoordig gaat het weer goed met ze (voor zover ik hoor), en ze bieden een paar dingen meer dan futaba. Model match bijvoorbeeld, zender communiceert gewoon niet met een toestel als je het goede model niet hebt geselecteert. Meeste andere merken doen dat dus wel.
Qua BNF en zo, de toestellen met van die miniatuur ontvangerboardjes waar alles op zit geintegreerd...
Dat zijn de toestellen waar je dus met een spectrum MOET vliegen.
dat kunnen kleine heli's zijn, mcpx bijvoorbeeld.
maar ook de kleine vliegtuigen.
vaak als het wat groter wordt, zie je ook normale servo's in een toestel verschijnen, en vaak zetten ze er dan ook een normale ontvanger in (dus verwisselbaar)
alleen soms gieten ze zo'n ding vierkant in het schuim, waardoor je de ontvanger gewoon erin moet laten zitten.
kortweg, vlieg je niet met van die kleine mini dingen, hoef je doorgaans ook geen spectrum te hebben.
de trainers en beginnerstoestellen die ik verder in handen heb gehad, hebben we allemaal een andere ontvanger in kunnen gooien.
Ik reageerde op viper01, die stelde dat een 18 kanaals Spektrum wel iets van €1200,- zou kosten, wat natuurlijk niet zo is.@EvanderH
Naar wat ik begrepen heb,
Gaan de spektrum zenders in nl uit de schappen of zo goed als, dan is het toch niet meer rendabel om een spektrum zender te halen?
Als je niet of nauwelijks aan reserve onderdelen kan komen.
en 18 kanalen is dat niet een beetje overkill![]()
hmmm dit maakt het niet makkelijker erop om een zender te kiezen.
snap wel dat je gewoon aan een 6 kanaals zender genoeg heb.
maar om nou eerst ff 350 neer te leggen en daarna toch bedenkt had ik er maar 200 bij gedaan voor die andere zender.
heb trouwens een afspraak bij de club in heemskerk om vanavond me vliegtuig te laten nakijken die ik opgehaald heb.
en kan ik meteen me inschrijfformulier inleveren![]()
@Viper 01 Overdrijven is ook een vak, een dx18 kost bij de eerste de beste webshop €699,- niet €1200,-
Om een mij onduidelijke reden heb je een hekel aan Spektrum, dat mag maar houd het dan wel realistisch.
toen heb ik ook gekozen voor een Taranis omdat iemand die toen verkocht voor een lage prijs.