Zijn alle modelvliegclubs nu dicht door corona?

Discussie in 'Verenigingen' gestart door Bertus, 9 apr 2020.

1. GJVO

GJVO In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    23 dec 2003
    In Duitsland is het per Bundesland, provincie geregeld.
    Paar dagen geleden nog contact gehad met iemand van het bestuur en officieel is het verboden te vliegen.
    De club hebben ze gesloten tot september en ook vliegshows en evenementen mogen niet doorgaan.
    En Rheinland Pfalz is vrij soepel, Beieren is heel streng omdat daar de meeste besmettingen zijn.

Vorige week zag ik wel een echte zwever bij Aalsmeer, om zo'n ding de lucht in te krijgen moet je toch met meerdere mensen zijn, mag dat dan wel?
    En ik was net in Volkel, ik reed langs de spottersplaats, nou... ik weet het niet maar ze lagen bijna op elkaar met allemaal telelenzen, ook niet zo verstandig lijkt me.
    En de politie reed voor me maar deed niets.

GJ

2. hobbyist

hobbyist Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Als het een gezinnetje is of op hetzelfde adres vertoeft, dan mag dat.

En ja er was wat activiteit, fik in de Deurnese peel.
    395 euri of zo pp als het een gemengd groepje is en dan mag je de hele dag blijven liggen te krioelen.

Maar wat heb jij of had jij eigenlijk te zoeken in de brandhaard van corona? ook op zoek naar een snuifje corona?

3. GJVO

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Nou, het was niet 1 gezinnetje, auto of 10 en diverse mannen en vrouwen.
    Ik denk dat ze zaten te wachten op een formatie F-16's die wat overshoots maakte en naderhand landde.
    Ik was bij een autosloperij, onderdelen halen, en die licht heel mooi in de aanvliegroute van die F16's, echt geweldig mooi vliegtuig, ze kwamen op een meter of 100 hoogte over.
    De F16 ziet er beter uit als die F35 en klinkt ook wel heerlijk.

Corona.. ach, ik heb in tempels op 20cm afstand van anderen gezeten, drinken en eten gedeeld met die mensen, met 400 man in een vliegend blik gezeten, ben in het ziekenhuis geweest waar het meest onderzoek gedaan wordt naar corona en waar een man in de wachtkamer vreselijk zat te hoesten.
    Ik denk dat ik immuun ben, ik ben er niet zo bang voor, de medicijnen die ik moet nemen onderdrukken het virus een beetje en ik heb me maandag laten testen, niks.

GJ

serge pot vindt dit leuk.
  4. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Het zit je wel dwars hé ;). Vorige week ook al antwoord op gegeven.
    Als het vliegtuig gemonteerd staat kun je hem met 1 helper naar het veld brengen.
    Moet hij nog gemonteerd worden dan heb je er 2 nodig.
    Als je vervolgens een sleepje neemt heb je aan 1 tiploper genoeg. De sleeppiloot zit minstens 30 meter voor je.
    Dus ja, dat mag en kan zonder problemen.
    (waarbij dan weer de vraag blijft of je het ook moet doen....)

serge pot vindt dit leuk.
  5. serge pot

serge pot Forum veteraan

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Moeten we er maar zo van genieten.

Laatst bewerkt: 22 apr 2020
    Jonkje vindt dit leuk.
  6. GJVO

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Haha, nee, het zit me niet dwars maar ik vind het gewoon raar.
    In mijn beleving moet je om te lieren en de kist klaar te zetten toch met een man of 4 zijn.
    En wat ik nog raarder vond is dat hij over de randen van Schiphol vloog, zeer opvallend en en ik vond het een verkeerd signaal.
    Nou zullen de meeste mensen niet omhoog kijken en dan ook niet nadenken van hoe dat ding de lucht in komt.
    Hier wordt er nog niet gevlogen met zwevers, af en toe zie ik een sportvliegtuigje maar dat kan je zonder hulp op laten stijgen.

GJ

7. PH_AJH

PH_AJH Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2007
    Lieren kan met 3 man (1 vlieger, 1 tiploper, 1 lichtgever). en een lierman maar die zit 1200m verderop. Met een zwever mag je met toestemming ook in gecontroleerd luchtruim en die toestemming krijg je nu makkelijker omdat er geen ander verkeer is. Er zijn ook talloze mensen die met sportvliegtuigjes de toren op Schiphol en de geparkeerde vliegtuigen van dichtbij hebben bekeken.

In Duitsland vliegen ook wel zweefvliegtuigen hoor. Slepen, zelfstartes en motorzwevers. Net als hier maar mondjesmaat.

8. Jonkje

Jonkje

Lid geworden:
    29 jun 2009
    Kan net zo goed een zwever met zelfstart zijn geweest. Rondom Soesterberg vlogen er de laatste tijd ook wel een paar.

Zelfstart is ideaal, mijn vader heeft zowel een DG400 als een ASW24 met zelfstart gehad. 1 mans operatie.

9. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Bij zelfstart geen tiploper nodig?

10. Jonkje

Jonkje

Lid geworden:
    29 jun 2009
    De ASW 24 die wij hadden had een ingebouwd tipwieltje. Perfect voor vanaf een verharde baan. Echter normaliter gewoon met een tiploper, zowel op gras als verharde baan.

Al rende je je poten uit het lijf, daar de acceleratie trager was vergeleken met een lier of sleepstart

11. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Helaas net te horen gekregen dat mijn goede vriend vanavond is overleden door dat klote corona virus. En nu kan ik niet naar zijn begrafenis en hem zijn laatste eer brengen.

12. Bertus

Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    23 sep 2002
    Heftig zeg.
    Veel sterkte toegewenst.

13. serge pot

serge pot Forum veteraan

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Sterkte kerel, nooit leuk nieuws.

14. Bruno van Hoek

Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Theo, gecondoleerd.
    Dank voor het melden.
    Er zijn er nog teveel die hier te licht over denken.

15. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Dankje Bert en Bruno.

iid ongelooflijk dat er nog steeds mensen zijn die hier zo licht over denken. Het gaat er niet om of je zelf ziek wordt, maar wel drager bent. maar dat je die ziekte ongemerkt doorgeeft aan anderen terwijl je zelf misschien helemaal niet ziek bent.

Ook ik heb samen met mijn lotgenoten van de NF facebook groep de nodig vragen gesteld of wij ook in de risico groep horen. Daarop kregen we vanuit het brandwondencentrum Beverwijk te horen dat de meesten van ons niet in de risico groep zouden vallen. Ik werk vrijwel alleen nog maar voor mensen die in de zorg werken of in de risico groep vallen en niet echt meer met hun hondje uit durven. Mijn vrouw werkt in de thuiszorg en heeft ook te maken met dit gehele gebeuren. Zo kreeg ze gisteren te horen dat ze gewerkt heeft bij iemand die corona had. we gaan nu kijken of mijn vrouw zich kan laten testen via haar werkgever.

Laatst bewerkt: 23 apr 2020
  16. WillydeWoofer

WillydeWoofer Forum veteraan

Lid geworden:
    25 apr 2015
    Zwaar klote

17. bdoets

bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Gecondoleerd.
    Het zijn rare tijden.

18. Hans V

Hans V

Lid geworden:
    29 mei 2017
    @TC01, ook namens mij gecondoleerd met het verlies van jouw vriend en heel veel sterkte toegewenst voor alle nabestaanden.

19. jve

jve

Lid geworden:
    4 mrt 2007
    @TC01 veel sterkte.
    Vreselijk zo'n bericht.
    Let goed op elkaar (1,5mtr) en blijf gezond.
    Een clubgenoot is gelukkig net terug uit het ziekenhuis, 10 dagen aan het zuurstof gehangen.
    Als je de berichten hoort/leest wil je dit niet meemaken.

20. Hans V

Hans V

Lid geworden:
    29 mei 2017
    Ik zie regelmatig zwevers vanaf Hilversum vliegen en op dit moment is iemand één zwever aan het monteren maar gezien het mooie weer zullen er wel meer volgen. Het monteren van de zwevers is te zien als je runway 31 kiest.

En die ASK 13, persoonlijk denk ik dat dit type motorzwever rond Schiphol heeft rondgevlogen.
    http://www.ehhvphotobook.com/fotoalbums/99/ph-826/3188

Laatst bewerkt: 23 apr 2020

Deel Deze Pagina