zijn er hopup dealers NL die ook anders dan stock verkopen?

Toemen modelbouw bijvoorbeeld doet alleen Integy,

maar waar ik naar op zoek ben is STRC en RPM.

weet iemand een plek waar ik terecht kan om via internet te bestellen die binnen nederland verkoopt zodat ik die verdomde dure import belastingen kan voorblijven. vanmorgen weer acc's binnen voor mijn nieuwe Bandit maar wel weer mooi 20 euro import belasting vanuit usa.

IS er uberhaubt een manier om dit voor te blijven?

gr. en thnx wederom voor de hulp

Absoluut. In nl bestellen is dé manier om op een lading accu's 20 euro te besparen. En voor zover ik weet verkopen alle hopup dealers in nl andere onderdelen dan stock.
Mijn advies gewoon in het buitenland blijven bestellen.
Jakko

Absoluut. In nl bestellen is dé manier om op een lading accu's 20 euro te besparen. En voor zover ik weet verkopen alle hopup dealers in nl andere onderdelen dan stock.
Mijn advies gewoon in het buitenland blijven bestellen.
Jakko

Vind ik dus weer een advies van niks. Zo gaan alle rc winkels/ webshops naar de knoppen omdat ze niks verkopen/ nog duurder worden.

Toemen modelbouw bijvoorbeeld doet alleen Integy,

maar waar ik naar op zoek ben is STRC en RPM.

weet iemand een plek waar ik terecht kan om via internet te bestellen die binnen nederland verkoopt zodat ik die verdomde dure import belastingen kan voorblijven. vanmorgen weer acc's binnen voor mijn nieuwe Bandit maar wel weer mooi 20 euro import belasting vanuit usa.

IS er uberhaubt een manier om dit voor te blijven?

gr. en thnx wederom voor de hulp
`Koop toch in den vreemde niet,wat uw eigen land u biedt.

STRC en RPM bestel en koop ik gewoon altijd via Ebay...je moet alleen je order niet te groot maken. De verzendkosten vanuit de States lopen nogal uiteen, waar de ene 10 usd rekent kan hetzelfde artikel bij een andere verkoper voor 4 usd op je mat liggen....het loont dus wel de moeite om het een beetje uit te zoeken. In eigen land kopen? Heb meerdere malen Traxxas spul moeten hebben...levertijd van 3 tot 4 weken en de helft duurder als wanneer ik het uit de States moet laten komen :onweer:...sorry voor de Nederlandse detailhandel maar als ik zo lang op m'n spullen moet wachten en dan nog duurder uit ben koop ik het wel abroad; ben geen dief van m'n eigen portemonnee ;)!

STRC en RPM bestel en koop ik gewoon altijd via Ebay...je moet alleen je order niet te groot maken. De verzendkosten vanuit de States lopen nogal uiteen, waar de ene 10 usd rekent kan hetzelfde artikel bij een andere verkoper voor 4 usd op je mat liggen....het loont dus wel de moeite om het een beetje uit te zoeken. In eigen land kopen? Heb meerdere malen Traxxas spul moeten hebben...levertijd van 3 tot 4 weken en de helft duurder als wanneer ik het uit de States moet laten komen :onweer:...sorry voor de Nederlandse detailhandel maar als ik zo lang op m'n spullen moet wachten en dan nog duurder uit ben koop ik het wel abroad; ben geen dief van m'n eigen portemonnee ;)!

12 euro net 1,50 shipping en alles wat bij hun op de site staat is op voorraad tegen 2 weken wachten 4usd en 12usd prijs.... Wat is het verschil buiten next day levering? Het probleem hier is dat je alle wi kels over een kam scheert. Van hun weet ik dat ze usa prijzen evenaren en met bodies bijna onder de usa prijs zitten. Op ebay betaal je dan gewoon bijna 20usd shipping hoor

In de shop ja, heb je ze gebeld ?? Kunnen vast alles wel bestellen....

Op de site vooral traxxas maar ook al mondjes maat RPM. Ik weet zeker dat ze ook andere merken verkopen, ze zijn namelijk pas net begonnen en vandaar dat de site nog niet volledig gevuld is! Geloof dat ze in NLD inmiddels de goedkoopste voor traxxas meuk zijn en dus misschien ook voor RPM etc..

Nee heb je, bla bla bla!

Denk dat iedere winkelier het wel kan bestellen, ook al staat het niet in de shop.

Maar dan moet je even langs gaan. Kun je onder het genot van een bakkie koffie even bespreken wat je wilt bestellen, misschien heeft de winkelier nog wel andere ideëen.

Maarja, de meesten kijken niet verder dan hun neus lang is (de shop) en vragen niks. Vind je het dan raar dat je niks kunt vinden.

Ik ga gewoon langs voor onderdelen voor mijn rustler bij toemen. :) (ik woon er 10minuten vandaan). En dan weet ik ook zeker dat ik het goede onderdeel heb, tevens advies vragen voor upgrades.Want qua kosten is toemen niet veel duurder of goedkoper dan andere.

Ik ga gewoon langs voor onderdelen voor mijn rustler bij toemen. :) (ik woon er 10minuten vandaan). En dan weet ik ook zeker dat ik het goede onderdeel heb, tevens advies vragen voor upgrades.Want qua kosten is toemen niet veel duurder of goedkoper dan andere.

En je moet je vriend de RC winkel ook af en toe beetje sponseren, het is zo verdomd makkelijk dat er 1 om de hoek zit. Maar dat snappen sommigen nog niet, totdat die man de winkel dichtdoet omdat het niet meer uit kan. En dan maar klagen dat die RC winkel zo ver weg zit.

Ben dolblij met mijn winkel, 2km van huis, dus op fietsje te doen. Als ik wat nodig ben bestel ik dat gewoon daar, is soms duurder, en soms goedkoper. Maar uiteindelijk verdient hij zijn boterham eraan en zolang hij er genoeg aan verdient dat hij de toko openhoud gaat het goed. De laatste 2 jaren waren slechte jaren ivm recessie/crisis maar ondanks dat gaat het nog redelijk.

De volgende winkels zitten 50/55 km verderop dat kost nogal een druppel diesel voor ff een blikkie nitro of ff info of een diff goed uit is geshimt.

Dus aanbid uw RC dealer :D

En je moet je vriend de RC winkel ook af en toe beetje sponseren, het is zo verdomd makkelijk dat er 1 om de hoek zit. Maar dat snappen sommigen nog niet, totdat die man de winkel dichtdoet omdat het niet meer uit kan. En dan maar klagen dat die RC winkel zo ver weg zit.

Ben dolblij met mijn winkel, 2km van huis, dus op fietsje te doen. Als ik wat nodig ben bestel ik dat gewoon daar, is soms duurder, en soms goedkoper. Maar uiteindelijk verdient hij zijn boterham eraan en zolang hij er genoeg aan verdient dat hij de toko openhoud gaat het goed. De laatste 2 jaren waren slechte jaren ivm recessie/crisis maar ondanks dat gaat het nog redelijk.

De volgende winkels zitten 50/55 km verderop dat kost nogal een druppel diesel voor ff een blikkie nitro of ff info of een diff goed uit is geshimt.

Dus aanbid uw RC dealer :D

Daar ben ik het op zich wel mee eens, ik ben niet te beroerd om iets meer te betalen om de RC winkel te supporten, mits ik de RC shop de moeite waard vindt . Ik heb alleen behoorlijk beroerde ervaringen met een boel RC shops in nederland. Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen echt goede ervaringen met Bee-racing.

De rest van de shops claimt op hun site zaken in voorraad te hebben die ze niet hebben als je vervolgens in de winkel staat, reageert niet op email / telefoon, stuurt buggy-banden op terwijl je short course bestelt en blijkt vervolgens niet te weten dat er een verschil tussen is, houdt je bestelling rustig 3 weken vast zonder je ook maar enige update te geven, raadt aan je rc body te knippen met het nagelschaartje van je vrouw en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Als mijn lokale RC shop weer eens zegt dat het 5 weken duurt om een onderdeel te krijgen vraag ik me serieus af waarom ze denken dat ik hen dan nodig zou hebben, in die tijd kan ik het prima zelf importeren en door de douane krijgen.

Het lijkt alsof de meeste shops zijn blijven hangen in de jaren 80 in hun idee van service, informatievoorziening, kennis en snelheid.

Maar dat is slechts mijn ervaring, your mileage may vary.

Punten waarop ik een RC winkel beoordeel :
  • Kennis van zaken. Ik verwacht niet dat je uit je hoofd weet met welke maat schroef de fan op een bepaald type speedcontroller vast zit, maar ik verwacht wel dat je een idee hebt van verschillen in merken en types.
  • Communicatie. Als je een email-adres hebt, verwacht ik dat je 'm ook checkt op mail. Als je een telefoonnummer hebt en beweert open te zijn vanaf 10:00, verwacht ik dat je de telefoon opneemt - en dan niet pas om 11:30 met een grote gaap. (Meerdere keren gebeurd bij dezelfde shop)
  • Eerlijkheid. Als je 't niet op voorraad hebt, zeg dat dan gewoon. Als je niet weet hoe lang het duurt voor iets er is, zeg dat dan ipv m'n order binnen proberen te halen met "3 dagen" om er vervolgens 3 weken over te doen.
  • Informatie mbt. order-status. Staat er iets in back-order en duurt het langer dan voorzien, laat het dan even weten.
  • Pro-activiteit. Ik heb bij Bee-racing 'savonds lagers besteld, en krijg 's ochtends een emailtje terug met de mededeling dat ze ook een ander merk hebben, kwalitatief even goed, voor de helft van de prijs, en de vraag of ik mijn order daarnaar wil aanpassen. DAT is service. Ik snap dat niet iedereen dat zal doen, maar oa. daardoor zie ik hen wel als mijn vaste RC winkel.
  • Prijs. Het mag best wat duurder zijn dan bij internet-only prijsvechters, maar als het me 40 euro scheelt op een order van 90 euro is het geen kwestie van "support your local rc shop" maar meer "dief van je eigen portemonnee".

Kortom, ik verwacht gewoon dat ze zich als een professioneel bedrijf gedragen, niet als een stel modelplaat-bouwers die tussendoor helaas ook nog een winkel draaiend moeten houden.

Laatst bewerkt:
Ik ben het met beide meningen eens! Voor sommige dingen zijn ze wel duur idd. Maar je kunt er voor vragen en advies wel terecht. Ik irriteer me aan mensen die daar binnenstappen voor advies en kennis, en als een speer naar huis gaan om zo'n auto of boot te bestellen en 10€ minder te betalen. Bloedzuigers! Waar ik ga kom ik al jaren met bootjes helicopters, en nu een auto. Ze weten vaak wat past en beter is en dan ben ik best bereid om ietsjes meer te betalen

@pygmy ja als je een paar keer bedondert word snap ik je wel.

Meestal als ik wat bestel is het er binnen een week, krijg ik een mailtje dat het binnen is. Heb gehad dat ik op zondag wat stuk reed aan de buggy, zondagmiddag gemaild, en dinsdagmiddag (hij is dan gesloten) krijg ik een mailtje het is binnen, 's avonds bij hem thuis opgehaald, zodat ik op woensdagavond weer kon rijden. En de betaling, ach doe vrijdag maar want dan kom je toch koffie drinken. Zo makkelijk. Had laatste een onderdeel besteld, 3 weken wachten, maar dat kwam omdat de importeur hem ook niet had, hij baalde er zelf ook van, dat het niet sneller ging, kreeg een mailtje toen de importeur hem binnen had, en het onderweg was.

Bestelde voorheen nog wel eens ergens anders en kon me er ook aan irriteren dan als ik iets besteld had en je niks hoorde, na een week nog niks (was vaak wel zo daar, binnen een week in huis). En dan bel je er achteraan hoor je, ja net binnen is onderweg. Dan denk ik vergeten......

Ach zo is er overal wat. Het zal nooit perfect worden, maar een modelbouw winkel in de buurt die wat van je onderdelen op voorraad heeft (de belangrijksten, wat het meest sneuvelt) is soms verdomd makkelijk.

Back