Zlin 526: low-tech, low-cost maar BIG-fun

En ook bescherming van de servo's
4405b878574b0fb75741bc08cc97a56a.jpg

Waw, goed gevonden. Een 'schaal' retract en terzelfdertijd een bescherming :cool:
Ik heb schuimen kapjes gesneden en erover gekleefd.
Sommige bij ons vliegen zonder bescherming (voor hun servo's tenminste ;-) ) en dat gaat ook goed.

Oude setup: 20 amp esc. Motor park 450 1050 kv (ik dacht 170 watt) prop GF 10 x 4.5
Hoi de mannen, ben weer terug van een weekje vakantie.
Wat mij betreft vind ik de volgende combinatie tot nu toe de beste, PlanetHobby 2834-7 1250kv met een APC 8x6SF. Hiermee vliegt hij zeer soepel en uitgewogen, gaat eindeloos verticaal en het motortje loopt met de SF prop zeer rustig en verbruikt vol gas net iets minder dan 20A dacht ik, vliegduur is +10minuten. Als het moet gaat hij ook best hard maar daarvoor heb ik ander modellen.
Op mijn eerste Zlin vloog ik met een APC 9x4.5 type motor weet ik niet juist meer. Hij had op zijn minst evenveel power zo niet nog meer maar met de grotere prop had hij nog meer last van de torque dus lijkt me een kleinere prop interessanter. Een verder voordeel van de kleiner prop is dat je lager kan gaan wat dan weer interessant is voor het limbo-vliegen :D

En ook bescherming van de servo's
4405b878574b0fb75741bc08cc97a56a.jpg
Leuk gevonden, als je ze meer naar het midden en ietsje voor het zwaartepunt zet zou je er zo van grond mee kunnen opstijgen, zo heb ik het eens gedaan met een A-10 zéér zéér lang geleden.
Bescherming voor de servo's is niet slecht maar tot nu toe heb ik na ontelbare vluchten met de Zlin nog nooit enige schade gehad aan de aansturing of servo's van de rolroeren. Door de tamelijk grote V-stelling van de vleugel zitten deze buiten de gevarenzone.

Dirk

Oke vanavond nr2 gebalanceerd. Morgenavond testvlucht met de nieuwe setup en reparatie. Ik zal een filmpje posten mits het weer een crash word

Geweldig he. Ik neem hem heel dikwijls mee naar het plein. Pakt weinig plaats in en is ideaal voor de "gaatjes tussendoor". Al heel veel lol aan gehad!

Het was inderdaad een memorabele dag, zowel voor mens als machine ;-)
Dankzij deze dag heb ik ook meteen mijn eerste plannen voor na de zomer, een nieuwe Zlin!

Tegen die uitbreiding kan ik weinig bezwaren hebben, ;-) van zodra de stuurprint terug is uit herstelling kan ik aan het vermenigvuldigen van de Zlins beginnen.
Misschien komt het wel eens tot een Derby van de lage landen, ik moet de noorderburen wel waarschuwen want de oude belgen waren de dapperste van alle galliërs, en..... ik wordt iedere dag ietsje ouder..... :-D

Dirk

Back