zoom 450 nitro

full
full

450nitro!!!!!!:ontopic:

Laatst bewerkt door een moderator:
Euh.... nu zet je er onder een icoontje met "on topic"....

Maar wat IS je topic dan?

Zoek je onderdelen? (heb ik wel voor je, niet veel, maar toch)
Wil je complimenten? Mooi ding! :D

Wil je info? Ik heb er een kleine drie jaar met enige regelmaat mee gevlogen maar ben geen expert.

http://www.helischool-oldeberkoop.n...bert&id=136:foto0003&tmpl=component&Itemid=69#

http://www.helischool-oldeberkoop.n...bert&id=137:foto0002&tmpl=component&Itemid=69#

http://www.helischool-oldeberkoop.n...bert&id=138:foto0003&tmpl=component&Itemid=69#

Groet, Bert

Persoonlijk vermoed ik, dat als je er een gewoonte van maakt, om nietszeggende topics te openen, zonder duidelijke vraag, en zonder duidelijk doel, dat mensen jou dan heel snel hier gaan negeren.

Als je dan ook nog eens dezelfde lege topics op meerdere plekken opent, zoals je nu al een paar keer deed, dan kan het maar zo, dat mensen zich daar aan gaan ergeren, en ook op die manier gaan reageren.

Gewoon, als opmerking/advies....

Groet, Bert

Zelf kun je geen topics weer verwijderen geloof ik.

Maar als je in het teveel geplaatste topic in de beginpost op dat waarschuwingsbordje links onderin klikt, kun je een melding doen bij de moderators.

Als je dan zelf even uitlegt waarom je dat draadje verwijderd wilt hebben (omdat je het per ongeluk dubbel geplaatst hebt of zo) en vooral even duidelijk aangeeft dat je zelf degene bent die de fout gemaakt heeft, dan zullen ze daar wel effe naar kijken. Of ze halen het weg, of ze zetten het op slot. Zal wel goed komen denk ik....

Groet, Bert

kun je ook topics verwijderen

jij niet

ik wel...

Ik heb ze beiden samengevoegd.
Graag ff opletten, meerdere topics over hetzelfde (of dezelfde topics) overal neergooien lijkt voor jou grappig, maar is zwaar ongewenst.
ALS er een discussie ontstaat, wordt alle info overal verspreid, en dat willen we niet.

daarnaast bezorg je me werk.
dat moeten we niet hebben natuurlijk :mrgreen:

Bedankt voor de tips van jullie dit is eigenlijk de eerste keer dat ik zelf iets zet op modelbouwforum.
De tips die jullie hebben gegeven ben ik heel dankbaar.
Mijn exuses voor voor dit ongemak

Wat mij betreft geen probleem!

Krijg je gelijk de volgende tip: doe kalm aan met die Zoom 450 IC, er is weinig meer bij te krijgen, en met name de rotorbladen, die zijn lastig aan te komen (en hij vliegt volkomen K*t met standaard 325 mm bladen)

Bij mijn exemplaar zat een productiefout in de motor, waardoor hij heftig aan het detoneren ging. De pest is, dat je daar bij die kleine dingen weinig tot niks van hoort. Ik merkte het aan dat de pluggen om de haverklap kapot waren en de zuiger en verbrandingskamer begonnen een ruw oppervlak te krijgen.
Ik heb de compressieverhouding in elk geval een flink stuk verlaagd, en toen bleef het ding een stuk koeler (nog niet goed genoeg, maar in elk geval bleven de pluggen heel)

Groet, Bert

Ik ga er ook rustig mee vliegen.
En wat de bladen betreft,de originele bladen ga ik niet gebruiken.
Ik heb nog een setje carbon 325mm bladen liggen dus die gaan erop.
De motor heb ik nog niet uitgetest.
Ik heb er wel al een Enya plug in gezet.
En nu moet ik nog servo's inbouwen en afstellen die handel..
Maar ben nog bezig met de Trex500fbl.
Heb nog genoeg om aan te sleutelen.
Mvg Gregory

Het ding vliegt (vond ik tenminste) niet lekker met 325 mm bladen, want hij is vrij zwaar voor een "450" size.

Verwacht er niet teveel van, want zelfs een simpele HK 450 vliegt, goed afgesteld, al rondjes om die Zoom heen....

Ik denk, dat ik die van mij ooit nog eens van een 3blads kop ga voorzien en een rompje er omheen ga hangen....

Mischien....

Groet, Bert

325 bladen zijn ook te klein. op de zoom 450 zitten 350 bladen ( gemeten van gat tot tip )
de zoom 450 is doorgaans ook net iets groter als de gemiddelde 450 size heli.

heb de electro en nitro gehad. heb ook nog wel een zooi spares over. swash, stock houten mainblades, linkjes, schroefjes, nog een nitro motor, als het goed is ook nog alu bladhouders, etc.

Wat een rare maat.....
En jha ik dacht ook al dat die iets groter is als de 450..
Alleen heb ik wel problemen met de canopy van de heli.
Hij gaat er heel moeilijk op..
Hebben jullie daar ook problemen mee gehad???
Gr Gregory

Ik kreeg met de beste wil van de wereld die canopy niet op zijn plek voordat de motor afgeslagen was wegens lege tank of zo....

Uiteindelijk heb ik één van de beide voorste steunen weggehaald, zodat je die Canopy nog maar op drie pootjes hoefde te "klikken" en toen was dat verder goed.

Wat canopy betreft: ik heb de "luchthapper" aan de onderkant opengewerkt omdat de canopy zoals hij is, de neiging heeft de warme lucht vast te houden en dan koelt hij nog slechter dan hij van zichzelf al doet.
Ik heb ook een soort van slakkehuis om het fannetje geplaatst (gemaakt uit 0.8 mm triplex), en een soort van verticale tunnel om de koelkop zodat er meer lucht langs die kop gedwongen wordt. recht onder de koelkop heb ik een opening in de kap gemaakt, zodat die warme lucht onder de kap weg kan.
Daarna bleef bij mij de motor tamelijk goed doorlopen.

Als ik het ding ooit weer vliegend maak, bouw ik hem om naar waterkoeling. Ben ik van dat hele gezeik met slechte koeling af....

Groet, Bert

@HK500greg:

grappiger vogel,
zeker interessant te vliegen,
je verwacht geen nitro-motor in dat vogeltje, ha ha

groetjes van Uwe

Qua geluid zeker geen aanwinst op het veld :D:p Als mn geheugen het goed heeft haha

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat ik. De 2 voorste pennetjes weg haal.....
En ook met de koeling van de motor heb ik verder geen oplossing.
Ik vlieg dan meestal een paar rondjes en laat de motor ook niet teveel op hoge toeren draaien..
Dan koelt ie vanzelf wel af.........
Met mijn 600 werd de regelaar ook vrij warm.
Want hij zat onder de kap en kreeg weinig koeling...
Toen heb ik hem buiten de kap gezet.
Sindsdien heb ik geen problemen mee gehad..
Is het geen oplossing als ik in de kap een paar gaten maak voor koeling??
Gr Gregory

Ik denk dat ik. De 2 voorste pennetjes weg haal.....
En ook met de koeling van de motor heb ik verder geen oplossing.
Ik vlieg dan meestal een paar rondjes en laat de motor ook niet teveel op hoge toeren draaien..
Dan koelt ie vanzelf wel af.........
Met mijn 600 werd de regelaar ook vrij warm.
Want hij zat onder de kap en kreeg weinig koeling...
Toen heb ik hem buiten de kap gezet.
Sindsdien heb ik geen problemen mee gehad..
Is het geen oplossing als ik in de kap een paar gaten maak voor koeling??
Gr Gregory

-Als je de twee voorste pennen weghaalt, gaat de canopy neerhangen.... dat gaat dus niet.
-Hang eerst eens een soort van "schort" om die kunststof voorbouw, zodat de hele koelkop in een tunnel hangt, dat scheelt al een hoop.
-Die motor MOET toeren maken, anders komt er A) helemaal geen vermogen uit, en B) doet het koelfannetje (wat toch al te klein bemeten is) helemaal niks meer. Serieus, dat motortje moet minstens 20.000 RPM draaien, liever meer.
-Gaten in de kap.... volgens mij had ik dat al genoemd? :p

Groet, Bert

nitro is gaaf...
Alleen daarom al zou ik een 450 nitro erbij pakken :mrgreen:

maar kijk ff bij een trex 600 nitro.
daar zit origineel een koeltunnel helemaal om de fan, en loopt over de kop heen
zoiets zou je moeten proberen te maken, dat is ook wat brutus bedoelde

en dan gaten in de kap om je lucht kwijt te raken

een electro heli is in weinig manieren te vergelijken met een e-heli :mrgreen:
maar daar was je al achter

Back