zoom 450 nitro

Die van mij staat nu niet thuis (en is ook allang niet meer in vliegbare toestand), maar ik zal na het weekend wel effe proberen wat fotootjes te maken van wat ik er omheen geknutseld heb qua luchtkoeling en gaten in de kap.

En inderdaad, Brandstof (jaja, ik ben een taalpurist :p ) heli's zijn gaaf, maar dit was toch echt nét een stapje te ver....

Toch.... ik wil hem nog eens watergekoeld maken....

Groet, Bert.

Ik iets ergens iets gezien van
@Brutus waterkoeld heli:
is ne serieuse zaak,

verder zo Bert,

groetjes van Uwe

Yup....

Áls ik dat al ga doen (wat nog niet gezegd is) dan gaat het een verkleinde versie van deze worden

Modelbouwforum.nl - Fotoalbum van brutus: Waterkoeling

Die heeft zichzelf reeds in de praktijk met redelijk wat succesvolle draai,-en vlieguren bewezen, en met dat patentje is het oververhitten definitief uit de wereld.
Er zitten een paar nadelen aan (je kunt niet meer inverted, o.a.) maar bij goed bemeten radiator en leidingen, en zolang er water in dat systeem zit, kan je motor niet oververhitten, en hij blijft koelen, hoe dan ook.

Groet, Bert

Nou.... gek genoeg is die heli nog geen 50 gram zwaarder dan vóór de ombouw, en dat is een gewichtstoename van minder dan 1%.

Het ziet er vanaf de linkerkant inderdaad lichtjes "druk" uit, maar dat valt reuze mee, want vanaf de rechterkant ziet het er zelfs "leger" uit dan voor de ombouw (koeltunnel en fan ontbreken, maar je ziet geen slangen en radiator)....

Groet, Bert

Back