Niet dat ik zo'n ervaren sleeppiloot ben, maar mss nog enkele tips:
- Vermijd te lang van je weg vliegen bij de start, de zweefpiloot ziet zijn
toestel dan slechts als een streepje in de lucht, en dat wordt snel
onzichtbaar.
- Afhankelijk van het toestel trekken de meeste slepers een beetje naar links
bij de start (koppel v/d motor)), zeker bij het slepen van zwaardere zwevers en het gebruik van grotere props. Met een beetje rudder naar rechts, sturen of mixen met schakelaar v/d sleepkoppeling, vermijd je dit.
De sleepkoppeling uit het center zetten is ook een mogelijkheid.
- Maak goede afspraken voor de sleep, zodat de zweverpiloot tijdig loskoppelt
wanneer één van de piloten problemen krijgt met het zicht op zijn toestel.
Liever een extra sleep, dan brokken om 50meter hoger te kunnen
ontkoppelen...
- Hou je brandstofpeil/accu 's goed in de gaten.
Het gebeurt dat bij het kort achter elkaar opslepen van zwevers, je soms
enkele minuten moet blijven cirkelen omdat er zwevers aan het landen zijn.
Zeker op evenementen. Met voldoende reserve kan je onnodige schade
vermijden
- Hou altijd snelheid in de combinatie. Als je wat hoger begint te geraken is
de voorwaartse snelheid vaak moeilijk in te schatten.
- Hou tijdens de start altijd een vinger aan de schakelaar v/d sleepkoppeling.
Soms blijft een vleugeltip van een zwever wel eens haken in het gras. Dit zorgt voor veel weerstand. In de ergste gevallen haken biede vleugeltips om beurt in het gras dit leidt tot schade aan de zwever en bij het niet tijdig loskoppelen ook een crash v/d sleper.
- Probeer de combinatie zo snel mogelijk los van de grond te krijgen. Dus de koord spannen, dan vol gas, na het loskomen even horizontaal en rechtdoor vliegen, Daarna indien nodig (afhankelijk v/h type zwever) wat gas minderen en de sleep verder zetten.
Voor de rest sluit ik me volledig aan bij hetgeen hier al geschreven werd.
Een draadje vol bruikbare tips, maar ze omzetten in de praktijk is een heel ander paar mouwen

Veel slepen dus en da komt goed!