Baja 5b topic part 2: (hier verder)

De Hpi baja nieuw in doos van iemand uit haarlem bedoel je? dit zijn wel degelijk originele HPI's. Ergens uit america gehaald gezien de stekker op de bijgeleverde adaptor. Hoe het dan overigens zit met garantie zou ik niet weten. Maar of je daar zoizo ooit voor in aanmerking komt.
 
heb zojuist met een vriend even gereden met zijn kloon baja. hij was er zelf helemaal ondersteboven van. terwijl ik hem elke keer indirect afkraakte vanwege de verhalen die ik gelezen heb en de video's die ik gezien heb.

afijn..

ik met hem naar mijn vaste stekkie gereden.
daar aangekomen alles uitgeladen.
auto gestart en rijden maar.

na 2 minuten rijdt de auto voor me neus langs en zie het rechter voorwiel is de velg gebarsten en zwabberde als een idioot. ik zeg tegen die vriend van me btr stop je voordat je straks een serieuze klapper maakt.

hij zegt nee gebeurt niet, hij weer verder rijden, 3 minuten later komt de auto op ons af en reageerde heeeel slecht op het sturen(door het probleem bovengenoemd) pats tegen een betonnen steunpilaar van meter of 15/20 hoog met een gangetje van wat zou het geweest zijn? max 30km/h.
auto kwam nietmeer van ze plek af als je gas gaf. dus hij haalt de auto op en komt terug.

dus ik ga met hem de schade opnemen bleek dat waar de boven draagarm aanvast zit aan de achterkant gewoon is afgebroken.
ook is er afgelopen week het een en ander kapot gegaan aan de achter ophanging.

voor mij is alles nu compleet duidelijk er komt zowieso een 100% echte BAJA en zeker GEEN kloon.

dus mensen die denken geld te besparen door een goedkope kloon te halen. lees mijn post nog eens door en bedenk je 2 of meerdere keren of het wel is wat je ervan verwacht.

de kloon bovengenoemd was en is nogsteeds een shengqi baja van 500 euro.
mensen leg hier gewoon 200 euro bij en koop een 2ehands ongebruikte baja.
 
Ik heb wat baja spul op marktplaats staan. Maild mij een moeder, van onze zoon heeft een baja maar hij loopt niet goed en start niet goed. Kunt u ons helpen. Natuurlijk help ik deze mensen maar ik vroeg even wat voor baja het precies was. rtr of ss. Maar nee het is een shengqi zei ze. Mensen wisten helemaal niet dat ze een nep baja hadden gekocht. Jammer dat die verkopers ook onwetende mensen gewoon één verkopen en net doen of het een echte is.
 
Mensen wisten helemaal niet dat ze een nep baja hadden gekocht. Jammer dat die verkopers ook onwetende mensen gewoon één verkopen en net doen of het een echte is.


@ Stelletje RATTEN zijn het dan,maar ook een beetje dom van pa en moe,maar die verkopers moeten ze achter de auto hange met 120 KM/uur,gr.Dr.Dre.;)
 
Heeft iemand een oplossing "anders dan regelmatig vervangen" voor de slijtage van de shafts voor de achterophanging op de plek dat ze door de brace steken. Zijn er bijvoorbeeld shafts van een harder materiaal of juist een harder brace?
Mijn shafts zijn op die plek ong. een halve mm in omtrek kleiner gewroden en de gaten door de brace zijn 1,5 keer zo groot geworden wat de nodige speling opleverd. Overigens worden deze plekken na elke keer rijden schoon gemaakt en op nieuw gevet.
 
Bedoel jij de aandrijfassen?? Heb je een rtr of een ss?

Nee niet de aandrijfassen. Ik bedoel de assen die door de draagarmen lopen. en vast gezet worden met een eclip. De onderste assen steken door een stukje alu heen (de braces). Nou heb ik de bovenste (die in plastic steken) al verwisselt met de onderste. Maar de speling blijft natuurlijk bestaan doordat de brace uitgesleten is.Ik heb overigens de RTR versie.
 
Ik kom eventjes storen met een vraagje; Joe krijg ik de Pistonpen uit de piston (zuiger dus)? Ik krijg namelijk die clipjes die het boeltje bij elkaar houden niet los.

Heb je hier een speciale tool voor nodig?
 
Ik kom eventjes storen met een vraagje; Joe krijg ik de Pistonpen uit de piston (zuiger dus)? Ik krijg namelijk die clipjes die het boeltje bij elkaar houden niet los.

Heb je hier een speciale tool voor nodig?
ik gebruik een punt tang en dan eigenlijk voorzichtig de clipjes eruit trekken. Op deze manier kun je ze eigenlijk niet nog een keer gebruiken want ze vervormen bij mij iets. En als de piston pen vast zit voorzichtig met een houten (of iets anders zachter dan de piston pen zelf) staafje deze er uit tikken. Overigens zou ik de clipjes uit een gebruikte zuiger zoizo niet opnieuw gebruiken 2 nieuwe clipjes zijn wat goedkoper dan een nieuwe cylinder + zuiger.
 
Laatst bewerkt:
@ Stelletje RATTEN zijn het dan,maar ook een beetje dom van pa en moe,maar die verkopers moeten ze achter de auto hange met 120 KM/uur,gr.Dr.Dre.;)

zoiets als deze? YouTube - HPI Baja 5b SS roller ski trials


die kap heeft een vriend van mij ook maar die kap stelt niets voor is een kapje van 2mm dik maximaal en scheurt aan alle kanten.

zou die kap niet kopen
 
Jep, tangetje werkte. Alleen nu de nieuwe erin zetten... Dit lukt me ook weer niet :lol:

Is hier misschien een bepaald trucje voor? Want ik heb er maar 2, en wil ze niet beschadigen...
 
Jep, tangetje werkte. Alleen nu de nieuwe erin zetten... Dit lukt me ook weer niet :lol:

Is hier misschien een bepaald trucje voor? Want ik heb er maar 2, en wil ze niet beschadigen...
uhm ja das nou precies waar bij mij het probleem ook ontstaat. een stukje er inleggen en dan met je punt tang het ringetje ietwat indrukken zodat i er in valt. Althans dat zou het moeten doen maar in 1 keer is mij ook nog nooit gelukt. Blijft gewoon even proberen met beleid want ze kunnen wel stuk als ze al niet door mijn schuur vliegen...
 
Ik had zo'n ringetje net ook al in m'n haar zitten.. Kon hem niet meer vinden :lol:

Maar zal even aan het klooien gaan.

Oh ja, de pakkingen, moet er een bepaald soort vet tussen, of mogen ze er gewoon droog tussen?

EDIT: heb ze al erin zitten. Lukte meteen nu :mrgreen:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
media.nl


@ Henk1

Zoiets bedoel je.Moet je hier even proberen.Of misschien is dit wat.Geen carbon maar wel grappig
 
Laatst bewerkt:
En hier alweer het volgende probleem: Ik krijg de cilinder niet over de zuiger heen. Het gaat zo ontiegelijk strak, en ik ben bang dat ik het beschadig... :(
 
Back
Top