koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

@ Joost !

Nog bedankt voor de GM/Graupner tip !, Het ziet er goed uit en de prijzen zijn ook redelijk... Is er iets bekend over de duurzaamheid of kwaliteit ?
Anders kan ik beter voor 100 euro meer een lrp set kopen .

groeten,
Ruben
 
Ik heb geen ervaring met GM (graupner) maar wat ik heb gezien en gehoord zijn het goede motoren en snelheidsregelaars. Alleen de GM Dr. speed budget motoren zijn van mindere kwaliteit.
 
@ Joost !

Nog bedankt voor de GM/Graupner tip !, Het ziet er goed uit en de prijzen zijn ook redelijk... Is er iets bekend over de duurzaamheid of kwaliteit ?
Anders kan ik beter voor 100 euro meer een lrp set kopen .

groeten,
Ruben

De combinatie van de EFRA 10.5 motor en de GM120 ESC zijn vorig weekend europees kampioen geworden... En wat ik mag geloven van Pieter Sorber is het zeer goed spul en de motor loopt ook zeer mooi én hard. De afstelmogelijkheden van de ESC zijn breder dan bijv. de LRP regelaar...

Joost.
 
Je kunt alle instellingen met de pc veranderen. Op de website van GM kun je geloof ik de handleiding downloaden en zien welke dat allemaal zijn (is erg veel). Laptopje mee naar het circuit zodat je alles kan afstellen. Erg mooi spul en high tech.
 
even een vraag ik wil wat meer rem hebben als ik het gas los laat
dus dan moet ie eigelijk op de electromotor remmen

nu heb ik een regelaar shere compettion tc spec

daar kan je in mode 3 intial brake instellen
en mode 4 automatic brake instellen

of moet ik het in me zender zoeken

want als ik nu rem op de zender staat de auto zo 180 graden verkeerde kant op
dus deze funtie kan ik niet gebruiken of doe ik iets verkeerd

hoop dat ik hier wat advies krijg hoe ik dit kan intestellen de rem op mijn corally pro 10
 
hoe je moet instellen op de regelaar weet ik niet,heb een mamba max nmlk.Wel heb ik het remvermogen op 40% staan en ik gebruik geen dragbrake.
 
Je kan je remvermogen op je zender aanpassen als dat mogelijk is. Hangt ook een beetje af van welke zender je hebt???

Op de Sphere TC spec krijg je dit voor elkaar als je de "automatic brake" hoger zet. Als ik het zo lees is 2-3 het zelfde als een brushed motor zonder automatic brake dus daar kan je gaan spelen.

Het verschil is tussen beide is dat als je het op de ESC instelt dat de motor af gaat remmen op het moment dat je je gas loslaat (in neutraal stand dus). Dit is niet altijd even wenselijk als je in het technische middenveld van een circuit zit. Als je de rem op de zender terug stelt dan kan je op de zender dus gewoon remmen alleen zal naar gelang de instelling de auto milder of aggressiever remmen. Hou je het gas neutraal zal de auto gewoon rollen en dat is wel weer wenselijk in het technische bochtenwerk.

Mijn advies is dus om alle brakes op de ESC lekker op nul te laten en alles op de zender te gaan regelen. Zo hou je in principe full-power op de motor als dat nodig is en een neutraal rollende auto als je geen gas geeft. Remmen doe je in principe toch met de remstick/trekker op de zender...

Joost.
 
ik heb als zender futaba t3pk

en welke funtie moet ik dan hebben op de zender epa kan ik instellen 0 tot 120%
of een andere dat weet ik dus niet goed

wat jij zegt lijkt mijn ook joost in neutral moet de auto eigelijk blijven rollen
 
Ik denk dat je dat in het EPA (ATV) TH-BRK moet instellen... Ik weet dit niet zeker omdat ik zelf een Ko-Propo heb...

Joost.
 
lees net dat je een futaba zender hebt,hier zitten wel wat instellingen op(lees eerst ff de handleiding door voor de verschillende optie's).geloof iets van abs en endpoint wat je evt kunt gebruiken.Ik heb zelf ook een futaba,maar ik gebruik alleen de begrenzing op de regelaar.Op de zender staat alles 100% en op de regelaar 40%.
Maar of je dat op de lrp regelaar apart kunt instellen????,wat ik uit het verhaal van joost begrijp niet dus.
 
ik heb als zender futaba t3pk

en welke funtie moet ik dan hebben op de zender epa kan ik instellen 0 tot 120%
of een andere dat weet ik dus niet goed

wat jij zegt lijkt mijn ook joost in neutral moet de auto eigelijk blijven rollen

Nou ... het lijkt me handig dat je eerst je boekjes eens goed doorleest van zowel je regelaar als die van je zender. Dat is toch de basis van electro rijden. Blijkbaar heb je een hele goede zender maar weet je niet hoe die werkt lol... geeft verder niets ik heb een 3pk maar daar kan je al horendol van worden als je niet weet wat de instellingen doen, heb ook eerst alle instellingen 10 x geweizigd van basis naar datgene wat ik wilde :-). Dan zie je door de bomen het bos niet meer :-). Lees eerst de handleidingen door en probeer te snappen wat wat doet. Probeer het tevens met de auto life wat instellingen te veranderen en kijk wat het doet. Mischien is er hier op het forum nog een electro gedeelte wat uitleg geeft over verschillende functies van de zender. Ik heb verder ook alles op 100 of 120% staan behalve exponentieel en de servo staat gecentreerd op de zender.
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik heb net even de manual door zitten nemen van de 3PK en ik vind hem zo duidelijk niet. Futaba heeft er een handje van om wel alle functies erin te zetten maar niet wat ze doen. Dat vind ik persoonlijk bij Ko toch iets netter...

Maar goed, op de Sphere TC kan je in principe weinig instellen... Lipo/NiMh, Power settings, initial brake en automatic brake... Meer niet dus met een LRP heb je er meer aan om alles op de regelaar open te gooien en de fijn afstellingen op de zender te doen. Zeker met een 10.5 zou ik je power setting op 8 zetten, alle sluizen open zoals we dat op de MACH zeggen...

Joost.
 
Er zitten heel veel functies op maar je gebruikt maar 10% ervan. Mijn instellingen die ik heb veranderd hebben alleen te maken met de stuur uitslag. De servo centreer je door middel van D/R-ST en niet met de TRM-ST bijvoorbeeld. Voordat ik daar achter was had ik dus alles al 10x veranderd. De D/R-ST veranderd de complete servo uitslag naar links of rechts. Dat doet de TRM-ST bijvoorbeeld niet. Hierdoor had ik dus op een gegeven moment dat ik rechts minder kon sturen dan links etc. Dit soort instellingen moet je echt proefondervindelijk vaststellen. Heeft bij mij ook lang geduurd.

edit. Dit kwam omdat mijn servo saver niet gecentreerd stond ook al was mijn servo wel gecentreerd. Daardoor heb ik de gehele servo uitslag moeten veranderen zodat hij rechts en links nog steeds evenveel uitslag had. heb de D/R-ST nu op 66% staan. Is erg veel maar mijn uitslag links en rechts is nog steeds hetzelfde :-)
 
Laatst bewerkt:
Neeeeeeeeeeee... Nog lang niet maar we zijn wel al heel erg in de goede richting... Begin deze week komt de T-plate conversie voor de RC12R5 en daarmee gaan we weer verder voor de basis van het chassis... Dus deze week zullen we echt een eind verder komen al... Wie weet zelfs volgende week de tekeningen helemaal klaar maar dat is even afwachten...

JK.
 
Nee, pas als hij klaar is en daadwerkelijk tastbaar is...

[kapperszaak modus]Nee, wat is het laatste gerucht???[/kapperszaak modus]

JK.
 
Back
Top