koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

oh ja ,hebben julie het gerucht al gehoord ??????

was net te laat hehe...

om eerlijk te zijn weet ik niet wat beter is. een stijf chasis of een iets flexibeler. Een wat flexibeler heeft schijnbaar wat meer grip overall?

mijn chasis is zo'n 2,9 mm dik koolstof, weet niet wat de andere zijn?
 
Laatst bewerkt:
de budget versie is nog wel normaal leverbaar,de full carbonfiber in een oplage van 20 stuks.
mischien een nieuw model opkomst????,ze zijn over het algemeen niet zo snel met nwe modellen ;)

stijf chassis is beter in een situatie waar veel grip is,flexibeler chassis is beter in lage grip situatie's.
 
dus op onze circuits zou een wat flexibeler chasis toch wat makkelijekr kunnen zijn?

Op de corally site staat in de handleiding dat de bodemplaat 2,90 mm is (waarschijnlijk de grafiet versie). Hoe dik is de carbon versie?
 
Laatst bewerkt:
op dit moment wel :),heb afgelopen zaterdag ff buiten gereden


bijzonder gladjes :) op real80,was meer het af en toe meer door de bocht driften dan rijden

2,9 is de carbon fiber

3,1 is de graphite(?) uitvoering
 
Vanmiddag mij F103 GT zijn eerste rondjes laten proeven maar het ging...............................klote, geen stuur teveel rem ook al zette ik deze op 1% en alles ging mis. Moet nog wel voor bandjes afdraaien en denk dat ik maar de geleerde ga vragen mij te helpen maar dit komt wel,

gauw weer hopen op beter weer.....
 
Ehh... Grafiet en Carbon is hetzelfde... Evenals graphite en carbon fibre. Allemaal andere namen voor hetzelfde materiaal... De budget uitvoeringen zijn meestal van een glasvezel plaat waar ook de T-bars van gemaakt worden... De 3,1mm van bijv. het F1 model van Corally is een glasvezel (epoxy) chassis. De 2,9 van de Pro10 is inderdaad Carbon. Door een iets dikker epoxy chassis te nemen heb je dezelfde stijfheid als een dunner CF chassis. Had ik namelijk ook vorig jaar op mijn eerste Pro10. Daar had ik een 3mm epoxy chassis. Laat je niet foppen door de zwarte kleur. Epoxy plaat is er ook gewoon in zwart...

Ehh 2... Asso een 3,1mm plaat??? Ik dacht het niet...

- RC10L (eerste versie) = 2,2mm
- RC12L4 = 2,2mm
- RC12R5 = 2,5mm
- RC10R5 = 2,5mm

@ stephan: Een F103 zonder stuur??? De meeste standaard F103's zijn zwaar overstuurd.

Hoe heb je de rem-settings op de ESC staan? Welke ESC? Welke banden heb je gereden?

JK.
 
Laatst bewerkt:
even een vraag ik wil wat meer rem hebben als ik het gas los laat
dus dan moet ie eigelijk op de electromotor remmen

nu heb ik een regelaar shere compettion tc spec

daar kan je in mode 3 intial brake instellen
en mode 4 automatic brake instellen

Zelf heb ik op mijn Sphere Competition initial brake uitstaan (zelfs in de laagste stand was dit te sterk), en automatic brake aan. Welke stand hangt van je rijstijl af, dus maar even uitproberen...
 
@ stephan: Een F103 zonder stuur??? De meeste standaard F103's zijn zwaar overstuurd.

Hoe heb je de rem-settings op de ESC staan? Welke ESC? Welke banden heb je gereden?

Zelfs met de slechtste Tamiya bandjes zou je genoeg stuur moeten hebben (tenminste als je ze smeert, anders ga je rechtdoor - als je al rechtdoor kan gaan en niet de hele tijd achterstevoren staat ;) )
 
Ook een F103 is zeer goed rijdend te krijgen hoor... Gewoon een kwestie van afstellen. En of je nu met F1 banden rijd of met de 26/30mm TC foams, hij is goed te krijgen...

Ik heb jaren geleden een F103 gereden en dat ding ging ook als de brandweer dus...

JK.
 
Ook een F103 is zeer goed rijdend te krijgen hoor... Gewoon een kwestie van afstellen. En of je nu met F1 banden rijd of met de 26/30mm TC foams, hij is goed te krijgen...

Ik heb jaren geleden een F103 gereden en dat ding ging ook als de brandweer dus...

JK.
Ik denk dat het lag een combi van factoren maar hier gaan we aan werken. komt wel goed.
 
Komt zeker goed Stephan, als je weer gaat testen buiten laat je het maar even weten anders. Dan kom ik ook wel even langs en kijken we samen even...

Joost.
 
Komt zeker goed Stephan, als je weer gaat testen buiten laat je het maar even weten anders. Dan kom ik ook wel even langs en kijken we samen even...

Joost.
Ok top Joost, ik ben er zodra het droog is. maar ik bel je dan wel. Gister ook met mijn TC 1.35 en Lipo gereden en dat ging erg lekker zeg...
 
Ehh... Grafiet en Carbon is hetzelfde... Evenals graphite en carbon fibre. Allemaal andere namen voor hetzelfde materiaal... De budget uitvoeringen zijn meestal van een glasvezel plaat waar ook de T-bars van gemaakt worden... De 3,1mm van bijv. het F1 model van Corally is een glasvezel (epoxy) chassis. De 2,9 van de Pro10 is inderdaad Carbon. Door een iets dikker epoxy chassis te nemen heb je dezelfde stijfheid als een dunner CF chassis. Had ik namelijk ook vorig jaar op mijn eerste Pro10. Daar had ik een 3mm epoxy chassis. Laat je niet foppen door de zwarte kleur. Epoxy plaat is er ook gewoon in zwart...

Ehh 2... Asso een 3,1mm plaat??? Ik dacht het niet...

- RC10L (eerste versie) = 2,2mm
- RC12L4 = 2,2mm
- RC12R5 = 2,5mm
- RC10R5 = 2,5mm

@ stephan: Een F103 zonder stuur??? De meeste standaard F103's zijn zwaar overstuurd.

Hoe heb je de rem-settings op de ESC staan? Welke ESC? Welke banden heb je gereden?

JK.

nee nee, ik bedoelde de 3,1 mm van het nieuwe corally chasis. Mijn asso is 2,90mm dik(rc10l2)
 
Ik heb gisteren (zondag) nog eens met de pro10 gereden.
Ondertussen heb ik een aantal aanpassingen gedaan:
- de voorasjes in de stuurblokjes geplakt zoals hier voorgesteld werd. Zoals het nu was draait het asje gewoon los mee in het blokje.
- Andere servosaver en de servosaver naar beneden gericht ipv naar boven. Dus de stuurstangen liggen nu ongeveer evenwijdig met de bovenste armen.

Jammergenoeg had ik nog geen nieuwe banden en moest het dus nog met de oude gebeuren. Er is voorlopig ook nog niet veel gereden op de piste (buiten). Dus lag er nog wat te veel stof om goed te zijn.

Het probleem dat ik had was een achterkant die wat te los was. De achterkant durfde rap uitbreken bij het gas geven na (of in) de bocht. Wat is een goeie remedie hiertegen? Het kan natuurlijk ook aan de oude banden gelegen hebben. Deze waren eigenlijk nog van vorig jaar.

Ook moet ik nog een extra battery pack hebben. Met 2 packs is het wat weinig.
 
met dit weer krijg je denk ik ook snel dit soort verschijnselen. Het is altijd lastig om iets aan te geven maar dit zou je kunnen proberen. Wat je wellicht kunt doen is de center veer en olie zeer zacht maken en dun vet in de zij tubes. heb je meer tractie achter maar ook meer off-power stuur dus even uitkijken. Mischien wat meer camber om minder stuur te krijgen of minder caster omdat je aangeeft dat je bocht uit overstuurd. dragbrake uit ( als je dat aan hebt) Achter vol smeren en langer wachten met uitwrijven en voor niets? de randen van de voorbanden meer afronden. De accu's meer naar voren plaatsen als dat kan. Hardere voorveertjes. Tja uhmmmm mischien ben ik nog wat vergeten hehe. ;-)

Om eerlijk te zijn, mocht de auto eerst wel goed rijden dan is het puur het circuit en het weer wat zorgt voor dit soort problemen. In het begin van het seizoen heeft een circuit altijd minder grip.

Hoe zien je voorbanden eruit? zijn ze evenwijdig versleten of schuin?
 
Laatst bewerkt:
met dit weer krijg je denk ik ook snel dit soort verschijnselen. Het is altijd lastig om iets aan te geven maar dit zou je kunnen proberen. Wat je wellicht kunt doen is de center veer en olie zeer zacht maken en dun vet in de zij tubes. heb je meer tractie achter maar ook meer off-power stuur dus even uitkijken. Mischien wat meer camber om minder stuur te krijgen of minder caster omdat je aangeeft dat je bocht uit overstuurd. dragbrake uit ( als je dat aan hebt) Achter vol smeren en langer wachten met uitwrijven en voor niets? de randen van de voorbanden meer afronden. De accu's meer naar voren plaatsen als dat kan. Hardere voorveertjes. Tja uhmmmm mischien ben ik nog wat vergeten hehe. ;-)

Om eerlijk te zijn, mocht de auto eerst wel goed rijden dan is het puur het circuit en het weer wat zorgt voor dit soort problemen. In het begin van het seizoen heeft een circuit altijd minder grip.

Hoe zien je voorbanden eruit? zijn ze evenwijdig versleten of schuin?

Het zal vermoedelijk wel aan de piste liggen. Er is nog praktisch niet buiten gereden op de piste en ze ligt er wat stoffig bij. En daarbij ben ik zelf pas eind vorig seizoen met de pro10 begonnen. Ik kan dus nog geen vergelijking maken met het rijden op een piste met goeie grip.
Ik zal vooreerst zorgen voor nieuwe banden. Deze die er nu opliggen zijn nog degene waarmee ik vorig jaar gereden heb. De voorbanden zijn nu trouwens niet schuine gesleten.
Nu had ik de achterbanden vol gesmeerd en de voorbanden eerst voor een kleine helft. Daarna voor iets meer dan de helft. De eerste rit had ik stuur tekort bocht in. Maar ook een losse achterkant bij gas geven bocht uit. Misschien lag dit ook wel een de staat van de piste.

'k zal zien wat het de volgende keer wordt.
 
Back
Top