Nieuwtjes

Savöx introduceert twee nieuwe Sensored Brushless motoren, 7.100Kv (Rpm/V) en 8.800Kv (Rpm/v):
http://www.rc-junkies.com/modules/news/article.php?storyid=2001

blh36501.jpg
 
Beetje vreemde weergave van de specificaties. Drie type motoren 5000, 7100 en 8800 kv terwijl er bij vermogen maar 1 specificatie van maximaal 495watt staat en dat maar voor 15 seconden. De motoren zijn ook wat zwaarder. Zijn nou niet echt specificaties om van te watertanden.

Mijn novak 4.5t bijvoorbeeld geeft als specificaties 9000kv bij 530 watt aan getest voor 6 minuten en het gewicht is 185 gram. Dit is natuurlijk door de fabrikant opgegegeven en of die waarheidsgetrouw zijn is ook maar de vraag.

De prijs van 100,- maakt het niet echt aantrekkelijk tov andere fabrikaten. Maar goed... de praktijk zal het leren. Mischien is het een hele goede en snelle motor.

edit: even terug rekekend trekt de 4.5t van savox 47amp. dan zou dit 338.4 watt op 7.2volt zijn.
 
Laatst bewerkt:
2wd je hebt een pm

heb niet naar de cijfers gekeken. alleen naar het uiterlijk.
ik hou het bij mijn Tekin motor maar vind ze er wel goed uit zien.
 
bedankt mikkey! mijn bericht was trouwens gewoon mijn eerste indruk kijkende naar de cijfers en wat me opviel. Het was niet bedoeld om datgene wat er reeds is aangegeven te weerleggen of aan te vallen. Hij ziet er idd goed uit. :-)(net een novak etc.)
 
Emiel, weinig vernieuwd? Man kom op de TOP is niet alles. Kijk eens goed heb jij een auto van het huidige segment gezien waarbij het topdeck onder een hoek staat? Waarbij de motor zo vast gemaakt wordt, en zo "gesteld" wordt op het spur. Heb je een auto gezien waarbij de turnbuckels zo vast gezet worden, in deze hoek?

Eigenlijk vind ik hem wel heel erg vernieuwdend (de TOP ook hoor daar niet van). En ik vind hem gaaf, Think out side the box!

Pasqual, heb je hem al besteld ;)?

Groet Robert
 
Het topic heet toch ook "nieuwtjes" en niet "vernieuwtjes"??? En aangezien de Mi4 echt een nieuwe auto is van Schumacher denk ik dat hij hier erg juist staat... Lekker boeie of het vernieuwend is of niet, er is een nieuw model uit van een merk en dat wordt hier aangegeven toch? Niks mis en afgezien van dat paarse alu vind ik hem wel strak eigenlijk...

Joost.
 
Emiel, weinig vernieuwd? Man kom op de TOP is niet alles. Kijk eens goed heb jij een auto van het huidige segment gezien waarbij het topdeck onder een hoek staat? Waarbij de motor zo vast gemaakt wordt, en zo "gesteld" wordt op het spur. Heb je een auto gezien waarbij de turnbuckels zo vast gezet worden, in deze hoek?

Eigenlijk vind ik hem wel heel erg vernieuwdend (de TOP ook hoor daar niet van). En ik vind hem gaaf, Think out side the box!

Pasqual, heb je hem al besteld ;)?

Groet Robert

zeg ook niet dat het een slechte auto is maar vind hem in hoofdlijnen op de mi3 lijken. tevens nog niet verwacht dat er een nieuwe zou komen.
maar heb hem op de schumacher site bekeken. zag dat er meer verranderd was.
een hoop verbeterd met de vorige.
het eerste wat mij opviel was die motor mount. dat is iets apparts. topdek zit waarschijnlijk zo om de motor ruimte te geven.

valt wel op dat iedreen meteen reageerd. lol
 
Het is immers een Schumacher en zal dan niet in hoofdlijnen in eens op een TOP ARP gaan lijken. Doh ;)

In hoofdlijnen lijkt ie niet op de Mi3 op de kleur stelling na dan. Ze hebben wel wat zaken van de Mi3 opnieuw gebruikt. Groot plus punt dat scheelt onderdelen in kopen als je van de Mi3 naar de Mi4 over stapt (Draagarmen, c-hubs, hubs, Spurs, diff's, bumpers, dempers enzo..). Voor de rest is ie toch behoorlijk anders als de Mi3.

@Low_E
In duitsland kwam ik laatst de Mi3.5 voor 189 euro en 279 euro tegen. 189 euro voor de Race versie en 279 voor de Pro versie met Carbon en dergelijke. Denk persoonlijk dat de Mi4 straks ook voor rond die 279 euro daar te koop zal zijn. Verzenden naar NL is daar 14 euro via UPS. (CS-ELECTRONIC Factory Shop) Dus prijs valt wel mee.
 
Laatst bewerkt:
kun je de rijhoogte nu veranderen aan de voorkant? Kan het niet goed zien. Verder ziet het er in ieder geval wel anders en vernieuwd uit dan de andere oude f103's. De t bar is zo te zien ook veranderd. Het carbon chasis zal in ieder geval erg stijf zijn met 3.2mm onder en 2mm bovendek!
 
potdorie, heb ik net tweedehands een F103 gekocht zeg :)
Had ik nog wat gewacht, had ik een f104 kunnen kopen óf een nog goedkopere 103 :)
 
Back
Top