Montageverslag SebArt Wind S 110E

  • Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
Vraag mij af of die Grauper G-Sonic Pro's er al zijn in EP uitvoering.. dan heb je een mooi uitziende, goed presterende carbon prop 'voor weinig'..
 
Njah, ik vlieg nu met een 19*12 met slechts 66A, en dat is dus ruim voldoende vermogen hebben jullie zondag kunnen zien:)

Vraag is, als ik de motorbelasting gelijk wil houden -en de snelheid van de kist ook- welke Mejzlik moet erop dan?:rolleyes: (19*12 hebben ze niet, en ik weet niet hoe de E-props van Mejzlik uitvallen qua belasting)

http://mejzlikmodellbau.inshop.cz/inshop/scripts/set.asp?Level=69

beetje off-topic, maar toch nuttig
 
19x12 is eigenlijk te klein voor die motor. Ik zou de 20x13 pakken.
 
dan heb je een mooi uitziende, goed presterende carbon prop 'voor weinig'..

Ik gebruik nu de (fixed) Aeronaut Carbon, duidelijk stijver dan APC-E, ongeveer even dun en zwaar, maar 13€, mooi zwart.
Ik ben helemaal tevreden ermee.
an-fixed-props.jpg
 
Ik zat eventueel nog aan een klapprop te denken, maar zie er niet direct het voordeel van in:)
 
De ontvanger op z'n plek:
538149f891f876d09.jpg


De regelaar:
538149f891f84aa0c.jpg


Rudderaansturing:
538149f891f8a2c1f.jpg


538149f892086cff6.jpg


538149f892082ffc2.jpg


Niet bijster interessant allemaal, maar ja, over een ARF valt nu eenmaal niet zoveel te vertellen.

Inmiddels zit ook de regelaar voor de ontvanger ingebouwd, zijn alle draden getrokken, zitten overal stekkers aan gesoldeert.. het is nu echt een kwestie van 4 servo's erin schroeven en de aandrijfaccu's plaatsen en vliegen maar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou ja, zolang dit niet veranderd:

Servo's:
Into Foreign Customs, April 28, 2009, 10:41 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, April 28, 2009, 10:41 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, April 26, 2009, 3:46 pm, ISC CHICAGO IL (USPS)

Accus:
28-Apr-2009 Netherlands Arrived and is being processed.
28-Apr-2009 Netherlands Pending customs inspection.

Kan het lang duren..

Hoe ging dat bij jouw lipo's destijds? Komt er na dat 'pending inspection' nog een stap te zien op die T&T sites, of krijg je dan een busje aan de deur met je spullen? Hoe lang duurde dat bij jou?
 
Hoe ging dat bij jouw lipo's destijds? Komt er na dat 'pending inspection' nog een stap te zien op die T&T sites, of krijg je dan een busje aan de deur met je spullen? Hoe lang duurde dat bij jou?

Uhm, als ik het goed heb (kijk er nooit zo naar, behalve als het te lang duurt) blijft ie bij pending staan, en dan heb je het daarna in huis. Ik heb met de grote lipo's gekozen voor de duurdere verzending, toen had ik het in 5 werkdagen in huis, de goedkopere manier duurde langer, maar toen hoefde ik ook weer niets bij te betalen, maar dat zijn steekproeven.....:)
 
Nu ja, vandaag zijn ze niet gekomen en morgen zal het sowieso wel niet gebeuren, dus heel mss vrijdag nog.

Er vanuit gaande dat ik het geluk heb dat de douane ze gewoon doorlaat zonder gezever.
 
d'r zit een optocoupler in idd dus vanuit die optiek is een ferrietkern niet perse nodig. Denk ook dat ik 'm weglaat simpelweg omdat ik er niet een heb liggen.
 
Nog iets veranderd tov. de originele plannen, de BIC komt er niet in er er komt 1 800mAh ontvangeraccu in. Reden: 'door' de romp gemonteerd zou het op deze kist toch een beetje lomp zijn en 'in' de romp vind ik niet echt een mooie plek ervoor. Daarnaast bespaar ik op die manier in totaal een 50 gram aan gewicht minimaal.

In plaats hiervan zit er nu een Robbe regelaar in welke 5.7 volt uitpoept bij 3A continu en 25A kortstondig.

De ontvangerlipo wordt gewoon met goudstekkers aangesloten en er komt verder geen enkele schakelaar in. Zodra ik geland ben of wil gaan vliegen, zal de kap er toch afmoeten om de aandrijfaccu te plaatsen, op dat moment kan ik ook de ontvangerlipo inpluggen. Een schakelaar is dan louter een nutteloos iets.

Gebaseerd op de laatste wegingen, waaraan alleen de 4 9650's en het 8s pakket nog ontbreken, kom ik op 4050 gram uit vliegklaar. Dat is met een 5000mAh Zippy 8s1p 25c lipo. Als het straks allemaal in elkaar geschroefd zit, zal dat wel alsnog 4100 gram worden, maar dat vind ik prima. Sebart geeft 4200 op met een kleinere lipo.
 
Back
Top