Montageverslag SebArt Wind S 110E

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
Waarom heb je de regelaar niet met rubbertjes en 4 schroefjes vast gezet .

Ook een regelaar vind het niet leuk vast gezet te worden en alle trillingen 1:1 mee te moeten maken . ;)

Mvg Johan

Omdat dit is hoe SebArt het in de handleiding heeft staan. Ik heb de spullen gekocht die SebArt aanraadt en bouw het precies volgens de handleiding.

Trillingen is kul. Mijn prop is gebalanceerd, er trilt niets. Sowieso is electro ongevoelig voor trillingen, het hele verhaal dat je zaken in schuim moet inpakken etc, is kul. Heb ik nog nooit gedaan, ook niet in brandstofmodellen, en nog nooit problemen mee gehad.

Dan moet je toch een andere bril kopen. Sebart zegt 'klittenband op het plankje, klittenband op de regelaar, en vastzetten'. Het enige wat ik daarnaast gedaan heb, is er een tiewrap omheen getrokken.

Let wel, het ding zit helemaal niet star gemonteerd. Hij heeft nu meer bewegingsvrijheid dan dat ie met montage met 3 schroefjes door de rubbertjes had gehad. Hij heeft dus eerder minder last van trillingen.

Je andere opmerking slaat nergens op, er is nog nooit een kist van mij gecrashed door trillingen in de ontvanger.

Laatst bewerkt door een moderator:
Er kan weer wat gedaan worden, want:
53814a098d3d77a16.jpg

:)

Nu alleen de accu's nog en die liggen nog immer te wachten op inklaring..

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet dat bij Robin vandaag de accu aangeboden is, en tegelijk is besteld.
Denk dat je niet lang meer hoeft te wachten.

De servo's zitten op hun plek. In alle gevallen moest ik die rare zijkantjes er vanaf slijpen, snap ook niet waarom Futaba dat doet, maar soit.

In de vleugel pasten ze nog net in de aanwezige bakjes, als ze 2mm kleiner waren geweest had ik plankjes moeten inlijmen. De overgebleven open rand heb ik afgewerkt met een randje folie.

In het stabilo moest ik het gat waar ze in moeten iets vergroten, maar montage was verder niet bijster spannend.

Het toestel is nu 100% vliegklaar op de aandrijfaccu na. Helemaal compleet, maar zonder aandrijfaccu, weegt het ding exact 3kg volgens een op 10 gram nauwkeurige weegschaal.

Volgens Hobbycity zal een accupakket 1012 gram gaan wegen. Dat zou inhouden dat ik op 4012 gram uitkom, grofweg 180 gram lichter dan oorspronkelijk verwacht.

Een net gewicht, zeker als je bedenkt dat Sebart 4200 gram opgeeft met een ~4000 mAh accu, en ik een 5000mAh accu heb.

Jij had niet helemaal exact dezelfde toch?

Ik heb Zippy Flightmax 5000mAh 25C 4s1p..

De douane vind de mijne kennelijk mooier.. ze zijn er nog met z'n allen naar aan het kijken

Hoi
Ik heb wel een klein vraagje
Maakt de kist van wie met een Angel s50 vliegt
Ook beetje trillend geluid in meskant of mes kant loep.
Zo ja wat hebben jullie er aan gedaan.
Alvast bedankt voor het antwoord.
(Ik denk zelf dat het de motor kap is)
Groeten Wim

De mijne heeft nog niet gevlogen, weet het dus niet. Heb wel al een blauwe zien vliegen en die maakte geen bijgeluiden.

De kap zou best kunnen, de Angel S50 is qua kap een beetje een uitzondering in de SebArt lijn. De S30 en de Wind hebben beide een kap die helemaal tot de neus doorloopt.

Jij had niet helemaal exact dezelfde toch?

Ik heb Zippy Flightmax 5000mAh 25C 4s1p..

De douane vind de mijne kennelijk mooier.. ze zijn er nog met z'n allen naar aan het kijken

Nee hoor, exact dezelfde.

En mijn tweede pakje met accu's ligt er waarschijnlijk gebroederlijk naast...

Oh ja, de kosten: btw bij invoer: 27,17 ; inklaringskosten: 12,50
dit was voor drie accus en een ubec

Ok, nou als ze dan een beetje consequent zijn mbt gewicht zou ik rond de 4010-4020 gram uit moeten komen.. erg netjes.

De accu's zijn binnen. Een volledig 8 cellen pakket, met alle stekkers etc, onbewerkt verder, weegt 990 gram voor de ene en 992 gram voor de 2e. Dat betekend dat ik, plus of min 10 gram, op 4kg exact uitkom.

Trainen? Waarom? Ik vlieg jou er toch wel met 2 vingers in m'n neus uit :P

(bovenstaande uiteraard niet serieus te nemen)

Ik weet uit ervaring met de Evolution dat je minimaal 25 vluchten nodig hebt om het toestel af te stellen, vóórdat je pas aan trainen toekomt, geen leuke 25 vluchten, maar wel erg nuttig:)

Met een E-evolution wel, inderdaad, maar met een echte kist...

oh, oh, oh, grote bek.. nou alles zit in de auto, de accu's zijn geladen, mbt het zwaartepunt was het maar goed dat ik de ontvanger achterin gehouden had, de accu moet op het achterste punt liggen en dan is het precies goed. Is op zich wel mooi, ligt ie ook mooi tegen een verhoginkje aan (waar ik wat schuim opgeplakt heb om de hardheid eraf te halen).

Fly or die wordt het vanavond :)

Met een E-evolution wel, inderdaad, maar met een echte kist...

LOL, maar nee hoor:D De Evo vloog direct strak, zonder ook maar iets te trimmen. Punt is alleen dat je je uitslagen, expo, etc, etc goed wilt hebben, dat kost helaas veel tijd....... (of je moet in 1x de perfecte formule weten, maar dan ben je zelf toch wel een redelijke genie als je dat lukt:mrgreen:)

toch verwacht ik geen rare dingen, hij is voor die setup ontwikkeld. (neem even aan dat de uitslagen die nodig zijn vermeld zijn in handleiding)
hooguit het zwaarte punt.
ik zal me nog eens achter de oren moeten krabben in son, als die hezik me de oren even gaat wassen. :lol:

Back