Eir 2010

Goed nieuws, snel nieuws: in 2010 komt er weer een EIR-wedstrijd te Charleroi.

Ik quote hier alvast het bericht dat Jean-Pol elders op een Franstalige site postte.
Een vertaling volgt later op de avond.
De format zal in ieder geval gelijken op die van de GP van Kampenhout.

Bonjour à tous,

Comme nous commençons à reçevoir des mails et MP concernant l'EIR 2010, quelques petites infos.

- L'EIR 2010 se déroulera les 5,6 et 7 février 2010au même endroit que l'année dernière.
- Le format de la course sera le même
- Il y aura encore le samedi soir une course surprise avec un premier lot sortant de l'ordinaire
- En ce qui concerne les inscriptions, elles seront ouvertes le mardi 22 septembre à 20h30. Une adresse Email dédiée à cette course sera communiquée sur rc modélisme full off road à l'heure H. Les inscriptions ne pourront se faire que par ce biais.
- La piste sera différente de l'année dernière. Nous avons tiré les leçons de l'année dernière et donc elle sera moins cassante, plus roulante et aussi plus grande.
Pour limitter les casses dûes aux réception de sauts, nous avons trouvé un revêtement qui se glisse en dessous de l'herbe synthétique et qui amorti la réception.
Pour tester ce revêtement nous avons organisé en mai 2009 le GP Summer. Les pilotes présents sont unanimes, c'est top.
Les liens parlant du GP Summer
ZONE 442 (Cliqué sur le lien à droite GP Summer)
:: Connexion
La piste de ce GP SUMMER 2009 Photos en ligne
les photos
- Les infrastructures ont progressé depuis l'année dernière, nous avons notamment construit un podium plus haut et sécurisé
BRCC : les nouvelles infrastructures pour la piste semi-permanente Indoor

Bon rendez-vous dans peu de temps sur ce forum avec plus d'informations et des news.
@+ JP
 
Dat valt samen met de indoor Fun-Drive wedstrijd te Mol Nuclea, daar rijden veel buggy mensen mee en zullen dus een keuze moeten maken dat weekeinde..
 
ik denk dat de BNK rijders dan snel gekozen hebben.
voor mij allesins wel en wij zullen de E.I.R wel mee doen en ineens
als training gebruiken voor het eerste BNK daar
 
Ik vrees dat er in Mol weinig buggy's te bespeuren zullen zijn..

EIR is een perfecte training en een knappe technische baan.
 
IK kreeg nog wat details door van JP. Even samenvatten:

Data: 5, 6 en 7 februari 2010,

waarbij op vrijdag 5/02 getraind kan worden.

1 getimde training + 6 qualificaties op zaterdag 6/02
2 qualificaties + 4 finales op zondag 7/02

5 reeksen 2WD
4 reeksen 2WD
1 reeks Truck (1/10)

Het parcours zal normaliter ook groter zijn dan vorige keer + de landingzones zullen aangepast zijn (dus niet zoals tijdens de EIR van vorig jaar, maar eerder zoals op de Summer GP).
Er wordt een zacht materiaal onder de astroturf gelegd op die plekken, waardoor de wagens zacht landen.

Ook werd er in de loop van het jaar verder gewerkt aan de infrastructuur en een hogere rijdersstand en controleruimte gebouwd.

Doordat het parcours groter zal zijn, zal er in de zaal minder sleutelruimte zijn (Was ook al zo bij de Summer GP) ... het zou dus kunnen dat er buiten de zaal ook sleutelruimte voorzien wordt, denk ik persoonlijk. In Februari kan dat dan wel chilly zijn. Ik zal er JP wat meer info over vragen.

Uit goeie bron weet ik daarnaast ook dat de mensen van deze club erover denken om een indoor winter-challenge te organiseren en hun piste dus semi-permanent willen houden. Zodra ik meer weet, post ik het hier wel.

Inschrijvingen zullen enkel kunnen vanaf dinsdag 22 september 20.30u via een specifiek e-mailadres dat zal gepubliceerd worden op http://www.electropowerc.com/
[nota]: ik zal het hier asap doorvermelden of vragen aan JP dat hij het hier zelf komt publiceren.

foto's van EIR 2009: http://www.as-pictures.be/v/Modelisme+rc/RC_2009/album/album/
foto's van de SUmmer GP: http://www.as-pictures.be/v/Modelisme+rc/RC_2009/album/GP_BRCC/


[edit]
nog wat nieuws.
Binnen in de hal zal pitplaats voorzien zijn voor ongeveer een 60-tal piloten en er zal verwarming zijn.
Daarnaast zal er buiten een tent voorzien worden, ook verwarmd, waar de rest een pitplaats kan vinden.
Daarenboven is het altijd mogelijk om te overnachten met een matraske en slaapzak in de zaal zelf.
Dat laatste kan bijzonder gezellig zijn, nietwaar WJ?

img_1080.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat de BNK rijders dan snel gekozen hebben.
voor mij allesins wel en wij zullen de E.I.R wel mee doen en ineens
als training gebruiken voor het eerste BNK daar

Staat dat al vast dat daar een BNK is, de vergadering van de buggysektie moet nog komen?
 
zien niet in waarom er daar geen zou zijn .
de organisatie en acomodatie was goed en de piste ook .
wat zou dan de reden zijn om er daar dan geen meer te doen.
 
zonet je foto aan Ce laten zien WJ, heel uw imago van brave jongen om zeep
 
aan Ce laten zien?
Dude, ge gaat uw alter ego nog gaan verklappen :D lol


enfin, serieus terug.
'k Heb weer wat info opgescharreld, heet van de Franstalige bron op
Inscriptions et paiement en Reglement de cet EIR

Comme annoncé, le 22 septembre à 20h30, une adresse email sera annoncée sur ce forum. C'est depuis cette adresse que les inscriptions devront se faire.
Pour que l'inscription soit complète, il faut :
Le nom et prénom du pilote
La catégorie
Sa fréquence
Son numéro de transpondeur (obligatoire)
Nationalité
L'adresse email (si vous inscrivez un pilote à sa place)

Vous pouvez aussi donnez
Voiture, Moteur, Vario et sponsors

Nous répondrons par mail à chaque pilote pour valider l'inscription.
Une fois les inscriptions clôturées, vous recevrez une demande de paiement qui confirmera votre inscription

Le montant par catégorie est de 25€ pour les 3 jours et par catégorie.

Vertaald, levert dat iets op als:


Op 22 september e.k. om 20.30u zal er op het forum van Electro Power een e-mailadres gepubliceerd worden waarnaar een inschrijving kan doorgestuurd worden. Enkel inschrijven via dit adres is mogelijk.

Om de inschrijving volledig te maken, moet er vermeld worden:
Naam en voornaam
Categorie
Radiofrequentie
Nummer van persoonlijke transponder (VERPLICHT)
Nationaliteit
e-mailadres (als u de inschrijving van iemand anders doorgeeft)

Ook mag er vermeld worden:
RC-wagen, motor, ESC en eventueel sponsors

Er wordt vervolgens een e-mail gestuurd naar alle kandidaten om de inschrijvingen te valideren.
Na afsluiten van de inschrijvingen, zal er een e-mail volgen met daarin de betalingsgegevens. De inschrijving is pas bevestigd na ontvangen van het inschrijfgeld.

Prijs: 25€ per persoon én per categorie, voor de drie dagen.
 
en dan nog het reglement:
Dadandson zei:
Règlement EIR 2010. / Rules EIR 2010
Le règlement général est celui de la FBA / The FBA Rule is applicate. FBA Réglement/Rule
Les points ci-dessous précises les choses les plus importantes ainsi que les points différents au règlement FBA/ This under the difference with the rules FBA or more important points.

1. Catégories :
TT 1/10 2WD, TT 1/10 4WD, Truck 1/10 et TT 1/8 Electro

TT 1/10 2WD
Poids/Weight : 1,474 Kg incluant le transpondeur personnel
Pneus / Tires avant/Front : Libres/free
Pneus/Tires arrière/Read : Schumacher Mini spike
Accu lipo Hardcase autorisé/OK

TT 1/10 4WD
Poids/Weight : 1,588 Kg incluant le transpondeur personnel
Pneus/Tyres avant/Front : Schumacher Mini spike
Pneus/Tires arrière/Read : Schumacher Mini spike
Accu lipo Hardcase autorisé/Ok

Truck 1/10 2WD
Poids/Weight : 1,700 Kg incluant le transpondeur personnel
Pneus / Tires avant/Front : Libres/free
Pneus/Tires arrière/Read : Schumacher Mini spike truck
Accu lipo Hardcase autorisé/Ok

TT 1/8 Electro
Poids/Weight : 3,5 kg incluant le transpondeur personnel
Pneus/Tyres : libres/Free
Lipo : 5 S max.


2. Format de la course
La manche d’essai chronométrée, les qualifications et les finales sont courues en 5 minutes.
3 minutes sont laissées entre chaque manche.
Les 2 meilleures qualifications sont retenues pour composer les finales

Vendredi 5 février :
Essais libres et non chronométrés.
Ouverture de la piste à 13 heures jusqu’à 20 hrs

Samedi 6 Février :
Ouverture de la salle et de la piste 7 heures
Premier départ à 9 heures
1 manche d’essai chronomètrée
6 manches qualificatives

Dimanche 7 février :
Ouverture de la salle et de la piste 7 heures
Premier départ à 8h30
2 manches qualificatives
4 finales.

3. Organisation générale
Commissaires de piste
Les commissaires de pistes seront les pilotes ayant roulés la série précédente. Pour la première série de la journée, ce seront les pilotes TT 1/8 Electro qui seront commissaires de piste.
Les pilotes seront appelés au départ deux minutes avant, à une minute la grille de départ sera composée.
Les commissaires de piste qui ne seront pas présent une minute avant le départ recevront une pénalité.
Première pénalité : avertissement
Deuxième pénalité : un tour sur la dernière qualification courue (ou pour la première pour les trucks)
Troisième pénalité : un tour sur la meilleure qualification.
Quatrième pénalité : relégation en dernière finale de la catégorie concernée.

Fin et début des runs
Dés que le directeur de course annoncera « toutes les voitures ont terminés » « All cars finish » les voitures terminent leur tour et sont arrêtées devant la table du contrôle technique.
Le pilote descend du podium, vient couper l’alimentation de sa voiture, dépose sa radio sur la table et va prendre immédiatement sont poste de commissaire de piste.
Les pilotes qui vont démarré leurs runs ne peuvent prendre la piste que lorsque toutes les voitures de la série précédente ont terminé leur tour.
Une minute trente avant le départ et pour les qualifications le référé placera les voitures sur la grille de départ. Pour les finales à une minute trente le référé positionnera les voitures à leurs places dans la ligne droite.

Charge des accus
Il n’y a aura pas une heure entre la fin de la dernière qualification et le départ de la première finale. Prévoyez suffisamment d’accu

Résultat
Les résultats seront affichés après chaque run, pendant les qualifications, un classement général sera affiché après chaque manche qualificative.

en even een paar zaakjes vertalen:

2. Race format
De getimede trainingen, de qualificaties en de finales zullen over 5 minuten gereden worden.
3 minuten tussen de manches
de 2 beste qualificatie-resultaten worden weerhouden om de finale-plaatsen te bepalen.

Vrijdag 5 februari:
vrije, niet-getimede trainingen
de zaal zal open zijn vanaf 13u00 tot 20u00

Zaterdag 6 februari:
Zaal gaat open om 7u00
Start reeksen om 9u00
...

Zondag 7 februari:
Zaal gaat open om 7u00
Start reeksen om 8u30
...

3. Algemene organisatie:
...
De piloten worden naar de start geroepen op 2 minuten voor de start. Op 1 minuut voor de start wordt de startgrid opgesteld.
Marshals dienen op hun posten te staan, uiterlijk 1 minuut voor de start.
Eerste sanctie: verwittiging
tweede sanctie: één ronde verliezen van de laatst gereden reeks.
derde sanctie: één ronde verliezen van de beste reeks
vierde sanctie: verwijzing naar de laatste reeks van de betrokken categorie

Einde en start van een run:
Van zodra de wedstrijdleider aangekondigd heeft dat " alle wagens de wedstrijd beëindigd hebben", moeten alle piloten hun ronde afmaken en stoppen voor de tafel van de technische controle.
De piloot komt het rostrum af, gaat zijn wagen uitzetten, dropt zijn zender op de tafel en gaat onmiddellijk zijn Marshal-post innemen.
...

Laden van accu's:
Er zal niet altijd een tijdspannen van een uur zijn tussen je verschillende reeksen. Voorzie voldoende geladen accu's!
...
 
Laatst bewerkt:
ik sluit mij volledig bij wouter aan .
minispikes daar rijd eens zo leuk als de sleuren waar we nu mee rijden.
 
Ikke ni, maar wel in southport, en dat waren ook grote stukken nieuwe astro, evenals EK in bilbao. Zie ni in waarom dat beter of slechter zou werken!
 
yep elvo.
vorig jaar tijdens de eir heb ik er op getraint en mijn laatste qualif op gereden .
al de rest stond ik daar op mini pins .
en dat reed een heel stuk moeilijker .
 
Back
Top