Het grote Lama V3 en V4 topic

  • Topicstarter Topicstarter mixit
  • Startdatum Startdatum
net mn lama binnen gekregen! lama v4.. heb een trainingskruis erbij alleen geen flauw idee hoe ik die moet installeren..iemand tips? (nee er zit geen boekje bij:D)
 
Nou, na 3 dagen heel voorzichtig proberen en alleen een beetje hoveren, de eerste crash gehad... oorzaak: de trim op de zender stond helemaal naar rechts (roll) mazzel gehad, alleen de flybar vloog eraf, maar niets gebroken ik kon 'm zo weer terug plaatsen.
Tommo, het kruis kun je het makkelijkste met tie-raps vast maken.
Waar woon je in Nijmegen?
 
nijmegen dukenburg sinds een weekje, studeer hier:)


mijn lama vliegt in het begin constant naar achter.. met de trim vol open nog steeds een beetje.. enig idee hoe ik dit kan veranderen? accu meer naar voren of?
 
getverderrie, eerst ga ik buiten in het gras vliegen en schiet het motortandwiel naar beneden, met een schroevendraaier omhoog gedaan, toen wou de andere motor niet draaien, toen ben ik gaan eten en daarna deed hij het weer :???:. EN toen ging ik weer vliegen en toen vloog het dopje van mn v2 innershaft eraf...
Niet meer teruggevonden..

Iemand interesse in een half complete lama v3 ?

Wat een pech man! D'r wordt je ook weinig bespaard als ik het draadje zo lees...
 
EN toen ging ik weer vliegen en toen vloog het dopje van mn v2 innershaft eraf...
Niet meer teruggevonden..

Je kunt ook vliegen zonder dat dopje. Prik een stuk van een satestokje, cocktailprikker of as waarmee je de canopy vastzet, door de gaatjes waar normaal de schroef van het dopje in gaat.

Als dit niet strak genoeg zit kun je er aan beide kanten een stukje brandstofslang of extreme canopy-vastzet-rubbertje (die blauwe) opschuiven.

Bijkomend voordeel is dat de flybar soepeler loopt (geen TBE) en een grotere uitslag kan maken (voorkomt deathroll)

Succes, Bert
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook vliegen zonder dat dopje. Prik een stuk van een satestokje, cocktailprikker of as waarmee je de canopy vastzet, door de gaatjes waar normaal de schroef van het dopje in gaat.

Als dit niet strak genoeg zit kun je er aan beide kanten een stukje brandstofslang of extreme canopy-vastzet-rubbertje (die blauwe) opschuiven.

Bijkomend voordeel is dat de flybar soepeler loopt (geen TBE) en een grotere uitslag kan maken (voorkomt deathroll)

Succes, Bert

Jeeuh, dat was het advies wat ik nou net nodig had ! Ik ga het straks uitproberen !

Edit:
339qbk6.jpg


Edit 2:
Ik ga straks vliegen en dan zie ik wel of het goed vliegt, maar ik denk wel dat ik zonder die canopyrubbertjes ga vliegen, want als ik die kwijtraak heb ik helemaal geen reserve meer voor mn canopy
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik denk wel dat ik zonder die canopyrubbertjes ga vliegen, want als ik die kwijtraak heb ik helemaal geen reserve meer voor mn canopy

Als de cocktailprikker maar wel goed vast zit en er niet uit kan schuiven.

Heb je er al mee gevlogen?. Ik heb gisteren een Xtreme shaft geplaatst in mijn V4 en vandaag dezelfde truc uitgehaald omdat het kapje te veel wrijving geeft en ook de flybar uitslag beperkt. Net even buiten gevlogen, ging prima.

Bert
 
Bij mij ging het ook prima, de heli zijn motortandwiel schiet soms naar beneden, maar gelukkig niet vaak. Alleen had ik mijn hele hel uit elkaar gehaald, tot aan de swashplate, en nu zit mijn swashplate niet helemaal goed ? En de servo kraakt en piept bij volle uitslag, en dat had hij eerst niet
 
Bij mij ging het ook prima, de heli zijn motortandwiel schiet soms naar beneden, maar gelukkig niet vaak. Alleen had ik mijn hele hel uit elkaar gehaald, tot aan de swashplate, en nu zit mijn swashplate niet helemaal goed ? En de servo kraakt en piept bij volle uitslag, en dat had hij eerst niet

Zit het motortandwiel los op de as?

Kun je iets duidelijker zijn wat er mis is met je swashplate, wat er niet goed aan zit. Als je servo kraakt en piept bij volle uitslag dan lijkt het alsof je swashplate vastloopt. Zit je swashplate soms te hoog of te laag? Dan zitten waarschijlijk de schroefjes van de onderste rotorhouder niet in de gaatjes van de holle as?

Bert
 
mijn lama vliegt in het begin constant naar achter.. met de trim vol open nog steeds een beetje.. enig idee hoe ik dit kan veranderen? accu meer naar voren of?

Je kunt de servolink tussen de linker servo (van achteren gezien) en de swashplate iets langer maken. Dan gaat de heli iets meer vooruit vliegen.

Bert
 
Ik heb geprobeerd alles naar stock te zetten, en nu schiet me opeens te binnen dat 1 van de servo's dit vanaf het begin al deed, bij volle uitslag naar boven. Iemand een idee hoe dit kan ?
 
2.4 controller

Hallo allemaal,

Mijn naam is Ruud en ik kom uit Ridderkerk. Ik heb sinds een paar weken een lama V4 2.4 ghz en dankzij jullie adviesen op dit forum heb ik hem gelijk geupdate met extreme 180 motoren, bladen en Battery Alarm & Navigation lights. allemaal erg leuk en ik heb ook al even redelijk leuk gevlogen door alle tips die ik hier van te voren al had gelezen.NU ben ik afgelopen woensdag weer buiten geweest het was mooi windstil weer maar het volgende gebeurde. De heli staat aan de grond ik doe NIETS en ineens beginnen de bladen te spinnen, de heli valt om en na wat geklungel krijg ik de batterij er uit. Hierna draaide de bovenste bladen niet meer dus ik dacht dat het tandwiel er naast lag maar helaas de motor draaide niet meer en dit lag aan de ontvanger die was doorgebrand i.o.d. Gisteren een nieuwe ontvangen en direct een herbruikbare zekering 180 motoren bij besteld (dit had ik dus eerder moeten doen) maar nu ik de nieuwe controller aansloot om te testen krijg ik die niet aan de praat, het lampje op de controller knipperd alleen rood. Heeft iemand dit ook meegemaakt of doe ik nog iets verkeerd? of deugd de controller misschien niet alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Zonde van je geld, mischien was de 4in1 niet doorgebrand.. het kan storing geweest zijn. En dat rode lampje geeft aan dat het gas aan staat. dus de gastrim naar beneden en de hendel ook, en staat de servo reversers goed ? (op de zender)

Edit, je hebt de 2,4 ghz..

Dan kan het geen storing geweest zijn. Een rood lampje bij 2,4 ghz betekent of geen ontvangst (de failsave) of hij krijgt gas van de zender. Maar ik denk dat hij eerst nog moet binden.
Als het goed is staat in de handleiding hoe je hem moet binden
Onderstaand het 'bind' process:

(bron Aerotronic.nl)




Gebruik

Zet de zender aan en wacht totdat deze zijn 'binding code' heeft verzonden, meestal knippert het ledje dan voor ongeveer 3 secondes en zal dan volledig blijven branden.
Zet de ontvanger aan. Hierop moet het ledje van de afstandbediening tweemaal knipperen en vervolgens blijvend branden. Hiermee is een kanaal gekozen en is alles klaar om te vliegen.
Wanneer de led indicator van de ontvanger uitgaat na 2 keer geknipperd te hebben, dan is de binding mislukt, en moet de zender eerst 'geünbinded' worden.
(dit is in het geval dat de binding al gedaan is. Dit is standaard het geval met de RTF helikopters die uit de fabriek komen.)
Unbinden

Zet de zender uit. Verbind de batterij met de zender (of via BEC, Battery Eliminator Circuit, maar koppel dan de motor los van de snelheidsregelaar! Doe dit het liefst altijd wanneer er opnieuwe gebinded moet worden). Druk de 'bind keystroke' in voor 1-2 secondes, zodat de led indicator van de ontvanger constant knippert, wat erop wijst dat de unbinding klaar is.
imagemagic.php

Rebinden

Ontkoppel de ontvanger van de batterij en sluit deze vervolgens weer aan. De indicator zal langzaam gaan knipperen, wat aangeeft dat de ontvanger signaal kan ontvangen. Zet dan de zender aan. Wanneer de indicator van de zender langzaam naar snel knippert en vervolgens blijft branden, dan is de binding gelukt. De zender verzendt de code in de eerste 3 secondes, als de ontvanger dit niet kan ontvangen, zet de zender opnieuw aan.
Notities

In het binding proces moet dus eerst de ontvanger aan, voor de zender aan te doen. Dit is anders dan u gewend bent met de 35MHz controllers.
Is de binding niet succesvol? Dan brandt er geen led indicator op de receiver na 2 keer.
Zet de zender na de binding nog 1 keer uit en aan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mixit, je bent weer geweldig,:thumbsup:

Het is gelukt, dom :hammer:van mij om niet even in de gebruiks aanwijzing te kijken maar dat heb je met beginners. Geweldig bedankt mijn zondag is weer goed ik ga mijn heli weer in elkaar zetten.:banana:

Iemand nog een idee hoe de heli ineens aan kan gaan? ik dacht dat 2.4 ghz geen last van storingen kon hebben.

En die herbruikbare zekeringen zijn hun geld dik waard want een nieuwe controller is bijna 10x zo duur. Ik kwam daar helaas te laat achter.:bad-words:
 
Back
Top