Jeroen,
Je moet de openingen in de velg dicht lijmen of afdichten met een druppeltje kit. Ook moet je de banden tapen met ductape of dat zilveren tape van Tessa wat elke bouwmarkt heeft.
Vouw de band eerst binnenstebuiten en ontvet de oorspronkelijke binnenkant. Hierna het tape netjes aanbrengen en het atpe in de rolrichting aanbrengen. Ik zorg ervoor dat de tape 1/2 centimeter over het begin valt zodat de hele binnenkant bdekt is. Fanatiekelingen tapen twee omwentelingen en snijden hem dan precies af waar ze begonnen zijn omdat hij dan beter in balans zou zijn. Ach....
Hierna ben je van het zandprobleem af en van het balooning effect.
Als je banden prima zijn hierna dan kun je dit zo houden, zelf heb ik mijn originele banden en velgen verkocht en ben ik overgegaan op beadlocks van Maximizer. Hierbij wordt de band ingeklemd en heb je geen lijm nodig. Erg prettig als je hem nog eens los wilt halen of de band wilt vervangen.
Ik gebruik nu voor de weg en gewoon offroad de Dirt Clwas van HPI en specifiek voor het zand de Badlands van Pro-Line. Succes in ieder geval!
Erg bedankt voor de uitgebreide reactie, daar kan ik wat mee!
Ben op zoek gegaan naar de beadlocks en banden. Heb deze beadlocks gevonden
TowerHobbies.com | Maximizer Zero Offset 12-Spoke Beadlocks Black 17mm
En deze banden TowerHobbies.com | HPI Dirt Claws Tire (2)
Wat mij opvalt is dat de specs niet lijken aan te sluiten
Specs beadlocks
Outside Diameter: 3.82" (97mm)
Inside Diameter: 3.04" (77mm)
Width: 2.17" (55mm)
Hex: 17mm
Specs banden
SPECS: Outer Diameter: 5.7" (145mm)
Inner Diameter: 2.9" (73mm)
Width: 3.3" (84mm)
Ik heb hier niet zoveel ervaring mee, maar zou zeggen dat de outside diameter van de beadlocks 97mm (ongeveer) hetzelfde moet zijn als de inner diameter van de banden, 73 mm. Dat is niet het geval. Terwijl uit de beschrijving van beide blijkt dat het moet passen. Enig idee waar het mis gaat?