Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
hmmm, mijn eerste keer laden voor de Lipo ging ook niet fantastisch trouwens... Misschien een keertje leeg rijden en dan weer opnieuw opladen om te kijken of dat ie het wel goed doet!
 
weet iemand hoe je het beste een slipper van de rustler af kan stellen??
heb wel de uitgebreide filmpjes van de slash kunnen vinden, maar die stelt hem af op tapijt en dat is met de rustler niet te doen.
(of hij ligt op de kop, of de slipper giert telang door.)

ik heb de slipper nu op de gok (en een keer gelezen hier) op 1 slag los gezet.
nu maakt hij niet meteen een wheelie, en de motor blijft nu wel handwarm, maar ik kan op de modder niet horen hoelang de slipper doorslipt omdat de rustler ook meteen begint te spinnen.....

iemand suggesties?
 
De slipper moet behoorlijk vast staan.. de slipper is niet bedoelt om je acceleratie te regelen, daarvoor is je wijsvinger al.
De slipperclutch is puur een beveiliging voor de aandrijving tegen overbelasting. vanuit stilstand accelereren kan de aandrijving zat hebben, een landing terwijl je het gas vast houd niet. dan moet de slipper ook pas slippen.

Met de slipperclutch de acceleratie regelen is net als met een 1:1 auto vol gas geven, en dan de acceleratie regelen met de koppeling. ja, het kan, maar niemand zal het doen, en je koppeling slijt erg snel.

In d emodder werkt een losse slipperclutch wel, gezien de wielen nog minder grip hebben. je moet een slipper zodanig strak hebben staan dat je de auto net vooruit kunt duwen terwijl je het spur vast houd. (makkerlijker gezegt dan gedaan, ik weet.)
als je bij het vooruit drukken (of achteruit) bang bent dat de aandrijfassen breken, staat je slipper te strak, en druk je hem te makkelijk vooruit staat deze te los.
Je moet de auto vooruit kunnen drukken, en normaal moet de slipper gewoon stilstaan bij het accelereren. zelfs met veel grip.
 
thanx,
dat vooruitduwen heeft op de baan weinig zin aangezien de wielen dan doorglijden.
maar ik heb hem nu zo afgesteld dat ik net aan de wiellen kan draaien als ik het tandwiel vast hou.
als ik de auto nu tegen hou met mijn voet hoor ik 1a2 sec de slipper daarna spinnen de wiellen gewoon op het zand/modder/grond.
ik denk dat dit wel ongeveer de juiste afstelling moet zijn.
 
Was de Lipo al niet geladen bij levering? (of kan dat niet?)

Ik heb een 2e handse Rustler gekocht met een lipo daarbij.
Hij heeft de lipo opgeladen en toen al kreeg hij hem niet lkkr geladen.
Daarna heb ik met m`n zwager de lipo aan een Ultramat 14 met een externe robbe balancer gehangen maar deze sloeg af na 378 mAh geladen te hebben.
Toen heb ik de lipo in de praktijk nog getest door ermee te gaan rijden maar de lipo was na nog geen min leeg. Zo leeg zelfs dat ik de auto uit moest zetten dmv de lipo los te koppelen. Het knopje reageerde niet meer op lang indrukken en brande continue rood.

Ik hoop zo genoeg info te hebben gegeven

by the way de info hierboven over het afstellen van de slipkoppeling ga ik ook eens even toepassen. Thnx
 
Op mijn Rustler VXL zit geen waterdicht ontvangerbakje...

Ik heb deze al besteld maar weet iemand zo of ik deze zonder problemen kan plaatsen of dat ik nog tegen problemen aanloop?

thnx already
 
@Wishiej;Wat zijn de afmetingen van je ontvanger? Als je die geeft kan ik je vertellen of of ie past of niet.
Qua montage; dubbelzijdig tape eronder, ontvanger erin en gaan dacht ik zo....

Over je Lipo probleem; als je lichtje continu rood brandt, staat ie niet in de Lipo-modus. Ik rij met Nimh, en ik "moest" het lichtje rood laten branden. Dit stond zo in de handleiding.
Lipo modus is:
-een geladen accu aansluiten. (Je ziet het lichtje rood gaan branden.)
-knopje 10 seconden ingedrukt houden. (lichtje gaat uit, daarna groen branden en je gaat een stijgend geluidje horen.)
-Lipo-modus bereikt.
(dit is overgenomen uit de handleiding)

Groeten, Jean-Baptist.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ Jean Baptist...
Thnx voor de info maar hij brand pas rood als hij niet meer rijd... daarvoor knippert hij rood en in het begin echt 1 min ofzo dan brand hij groen.

Dus als ik hem aanzet brand hij groen... dan ga ik rijden... dan na 1 min ofzo begint ie rood te knipperen... en dan na 30 sec ofzo valt de auto stil en brand het lampje rood... op dat moment kan ik de auto alleen maar uitzetten door de accu te ontkoppelen.

Ik kijk morgen nogeens erna want ik heb nu de stappen die je hebt gezegd hierboven wel even gedaan en gewacht op dat zoom toontje..
 
Dan moet je wel uitkijken dat je je lipo niet te ver leegtrekt!

Als het groene lampje in het begin brandt dan staat de esc op lipo mode en slaat hij af als de lipo onder een bepaald voltage is.
 
@Wishiej; Het toontje heb je dus wel gehoord?? of niet?

groeten, Jean-Baptist.
 
hallo snel een vraag je ik heb een trakpower 4900Mah 25c 11.1V
en een regelaar van speed passion 1/8ste die ik volledig kan instellen maar nu was mijn vraag bij hoeveel volt per cel moet deze uit vallen want als ik full speed rij da valt hij soms uit momenteel staat hij op 3V ??

MVG Joeri
 
full
full
full
full
full
full
full
@Wishiej; Het toontje heb je dus wel gehoord?? of niet?

groeten, Jean-Baptist.
Mij is t gelukt dat toontje! en heb hem na 10min gelijk tegen een paaltje geparkeert!:( heb gelijk het onderdeeltje besteld dus kan vrijdag weer rijden:D vlugtige foto's vanaf onze veranda! zichtberijk is gigantische (foto's genomen vanafborst hoogte kon het meoilijk vatleggen maar vanaf oog-punt is het net een circuit)hed effe geen geld voor een wheelybar maar heb de slipokoppeling zo afgesteld dat hij net wheelys kan maken vooral in het sand is het echt grooooooooooote fun:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo snel een vraag je ik heb een trakpower 4900Mah 25c 11.1V
en een regelaar van speed passion 1/8ste die ik volledig kan instellen maar nu was mijn vraag bij hoeveel volt per cel moet deze uit vallen want als ik full speed rij da valt hij soms uit momenteel staat hij op 3V ??

MVG Joeri
3V per cel kan, maar om het veilig te houden zet ik hem zelf altijd op 3.2V per cel. Scheelt overigens niet zo heel veel rijtijd hoor, als hij bijna leeg is dan zakt de spanning een stuk sneller.
 
@ Jean Baptist... Ja dat toontje heb ik ook gehoord!
De lipo word morgen teruggestuurd en nu maar hopen dat hobbyking zsm leverd :S
 
heb de vxl 2.4ghz voor 300 op de kopgetikt maar kreeg er alleen geen gratis 7cell bionic (bij maartoch echt zoveel power en de motor wordt niet eens echt warm toppy wage;)buitengewoon alleen het bochten werk mis ik togwel de 4wiel aandrijving maarja het is perslot van rekening een lol model echt top TRAXXAS:mrgreen:
 
vervangen pinion tandwiel

Wou net even mijn pinion tandwiel vervangen, wat denk je deze zit zo vast dat de imbus sleutel erover heen schiet dus nu is de kop van de imbusbout kapot.
Zit denk ik niks anders op dan uitboren, of hebben jullie een beter idiee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top