Het is allemaal de schuld van die "andere" turbine piloten... Pffff

Proficiat met de maiden...

Natuurlijk weer geen woord over de werper van dienst die op gevaar van zijn leven het ding lanceerde. ;)

Mvg,
Luc
 
Hey Luc,

1000x excuses... 2000x excuses... Natuurlijk moet ik jou bedanken voor het deskundige gooien van het toestel ! Je deed dat goed !!! :-) :-)

Groetjes,

Davy
 
@Luc, is er nog iets van je haar wat rest :wink: want als je dit duiveltje werpt, dan rechtuit hé, schuin omhoog en je komt er uit te zien als Kojak.

Mooi Davy, zien elkaar wel weer.

Groet Ger.
 
Hey Ger,

Luc mag al blij zijn ! Ik heb tenminste zijn oren al beschermd, want de oorkleppen mocht hij toch eventjes van mij lenen... :-)

Zijn haar zag er nadien nog aanvaardbaar uit.

Groetjes,

Davy
 
gefeliciteerd en is er een filmpje van van de start kunnen we allemaal meegenieten nu het goed is afgelopen
 
Helaas was mijn geluk met de Funjet eergisteren al weer over.

Ik nam zaterdag de Funjet mee naar het veld. Vroeg in de morgen zette ik de 1ste vlucht in. Motortje liep weer lekker en de Funjet ging na een vlotte start weer heerlijk de lucht in. Na 5 minuutjes lekker knallen was de kero op en werd de zweefvlucht ingezet.

De landing ging erg vlot en het toestel was al aan de grond toen opeens een bobbeltje in het veld het toestel 90 graden draaide en toen door de felle wind ondersteboven werd geblazen. Een grote "KRAK" was het resultaat en bij het ophalen van het toestel zag ik dat de romp net voor de tank was afgebroken.

Een hoop gevloek was het resultaat ! :-(

Gelukkig was het een "propere" breuk, dus geen opgestukte piepschuim bolletjes.
Vandaag heb ik met Groene ZAP het model gelijmd en alles goed nagekeken. Volgens mij steekt alles weer sterk in elkaar en zou er in principe terug mee kunnen gevlogen worden. Dat wordt dus afwachten !

Groetjes,

Davy
 
verdorie Davy jij hebt toch ook altijd pech hee:(

nou hopen maar dat ie sterk genoeg is.

Anders zegt ie Krak in de lucht.



Martin.
 
Hey Davy,

Ik had gisteren een déjà vu.
Mijn (elektro) funjet heeft ongeveer hetzelfde gedaan gisteren. Landen, schuiven, op stuiteren en salto. Alleen was er bij maar één staart afgebroken.:rolleyes:. Ik had gelukkig een verse pot groene zap mee :D.
 
verdorie Davy jij hebt toch ook altijd pech hee:(
nou hopen maar dat ie sterk genoeg is.
Anders zegt ie Krak in de lucht.

Martin, ja da's wel waar.
Als het mijn eigen schuld was, kon ik nog zeggen "ach ja"... Maar nu, zoiets doms. We gebruikten eens voor een keer (vanwege de wind) het "andere" veld bij ons (kruislings) en daar is blijkbaar het veld wat hobbeliger dan het "normale" veld. Dus tja, het had misschien anders gekund. Maar goed, we gaan zien wat de herstelling biedt !

Ik had gisteren een déjà vu.
Mijn (elektro) funjet heeft ongeveer hetzelfde gedaan gisteren. Landen, schuiven, op stuiteren en salto. Alleen was er bij maar één staart afgebroken.:rolleyes:. Ik had gelukkig een verse pot groene zap mee :D.

Hey Koen, meen je het ? Allez, goed om te weten dat het niet enkel bij slechte piloten (zoals mij) gebeurt ... :-) Hahahaha. Tja, iedereen die het zaterdag heeft zien gebeuren, wist dat het niet mijn schuld was. Dus het zal bij jou ook wel niet geweest zijn he ! :-)

Hier ligt ook nog zo een ultra klaar, maar ik heb nog geen motor :(.
Maak dan maar snel een goede prijs... :-) :-)

Groetjes,

Davy
 
Hier ligt ook nog zo een ultra klaar, maar ik heb nog geen motor :(.

Hmm, heb net zondag nog zo'n motortje afgegeven ;)

@Davy, jammer dat ie geknakt is, maar in elk geval te repareren. Niet teveel kero knoeien op het schuim he, mn twinjet vond dat niet zo prettig...
 
Hanzl,

tot nu toe is er gelukkig nog geen kero uitgelopen. Maar op een dag zal dat wel eens gaan gebeuren. Daarom toch al maar beginnen zoeken naar een leuke vervanger ? Ik heb gehoord dat jij hem nu op een zwevertje hebt staan ?

Groetjes,

Davy
 
Hoi allemaal,

ik was vandaag aan het denken of het misschien niet beter zou zijn om op de breuk (die eigenlijk al niet meer te zien is) een dunne strook glasmat te leggen en te glassen ?

Indien ja, ik denk dat ik nog wel een beetje glasmat heb liggen.

Maar, ik las dat G4 piepschuim zou aantasten, dus dan zou enkel epoxy nog mogelijk zijn. Maar, hoe moet ik die epoxy verdunnen ?

Groetjes,

Davy
 
hoi davy als je het licht wil houden moet je de glasmat op het model leggen dan moet je de glas mat niet met epoxy maar met een mengeling van water met 25 procent houtlijm uw glasmat indeppen en laten drogen daarna insmeren met dunne epoxy van R&G die kun je kopen bij w&w ik ken juist de naam niet dan moet ik eens in mijn atelier gaan kijken .
maar ge kunt hem kopen 250 ml in kleine busjes als de epoxy droog is een beetje met heel fijn schuurpapiertje er over en klaar zeeer licht want door die houtlijm zuigt de piepschuim geen epoxy ! zeer sterk en zeeer licht is het resultaat .
wij deden het zo altijd met die modellen van jepe in helmont .( die electro mirage van fly fly )
grts marc
 
Ni moeilijk doen hé ;)
Gewoon ffkes schuren, groene zap uitsmeren met een satéstokje, dun matje erop, gladstrijken met het stokje, evt wat kickeren, en voilà, terug gaaaaz geven!!!
 
Hey Gaaaaz,

mag ik niet eens op een avondje langs komen om samen te knutselen ? Het klinkt uit jouw mond zo makkelijk ... :-)

Groetjes,

Davy
 
Back
Top