VOLVO F16 470 pk Zwaar Transporttrekker 8x6/4 met Goldhofer Smalbed Dieplader met Interdolly (5x3 )

Update : 0156

FOTO'S TOEGEVOEGD 03-01-2011


Hallo allemaal,

Zo, in het nieuwe jaar 2011, na lange tijd maar weer eens een update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker.

Begonnen met het maken van veiligheidsrolgordels voor de bestuurder en bijrijderstoel, want veiligheid gaat boven alles !
Weer veel foto's gemaakt.

Gleufjes van 1mm rond in de messing plaatjes gefreesd voor de veiligheidsriemen.

HPIM5591.jpg


HPIM5594.jpg


HPIM5593.jpg


HPIM5592.jpg


Beugel gemaakt waarin de veiligheidsgordel in geklikt kan worden

HPIM5597.jpg


HPIM5600.jpg


HPIM5599.jpg


Zie de opening in de beugel waarin de veiligheidsgordel geklikt kan worden.

HPIM5598.jpg


De onderdelen gemonteerd op de beide stoelen.

HPIM5602-1.jpg


HPIM5601-1.jpg


HPIM5603-1.jpg


HPIM5604.jpg


HPIM5603.jpg


HPIM5602.jpg


HPIM5601.jpg


De riemen zelf worden pas gemonteerd als alle onderdelen zijn gespoten.

Tot zover deze 1e update van 2011
Wordt vervolgd !

Veel kijk en bouwplezier
 
Laatst bewerkt:
Piet, het ziet er schitterend uit. De filmpjes zijn perfect.
Heb het me pa laten zien, hij stond met de mond open.
Super werk. Ben benieuwd naar volgende Update!

Groetjes Jordie BOuwens
 
Update : 0157


Hallo allemaal,


Weer even een update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker :

De 4 handvatten gemaakt om je vast te kunnen houden bij het instappen van cabine.
Weer veel foto's gemaakt.

HPIM5619.jpg


HPIM5620.jpg


HPIM5618.jpg


HPIM5617.jpg


HPIM5615.jpg


De instapbeugels/handvatten aan de voorkant gemonteerd.

HPIM5640.jpg



HPIM5633.jpg


HPIM5644.jpg


HPIM5646.jpg


HPIM5647.jpg


HPIM5635.jpg


HPIM5642.jpg


De instapbeugels/handvatten aan de achterkant gemonteerd.

HPIM5807.jpg


HPIM5806.jpg


HPIM5805.jpg


Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
ja man hallo seg, zo gedetailleerd
wederom chapeau
is het misschien geen idee om er echte schijfremmen op te steken die werken op olie? :-P
of was het in die tijd nog me trommels en luchtdruk?
 
Mooi hoor zo'n leder bankstel. Dat moet een optie zijn geweest bij Volvo!

Edit: sky bekleding kan het zomaar zijn? Maar het blijft super de luxe!
 
Laatst bewerkt:
Mooi hoor zo'n leder bankstel. Dat moet een optie zijn geweest bij Volvo!

Edit: sky bekleding kan het zomaar zijn? Maar het blijft super de luxe!

Hallo Zore,


Lederen bekleding was inderdaad een optie bij de Volvo F16, maar bij de
Volvo Business-Class uitvoering was lederen bekleding standaard !!
 
ja man hallo seg, zo gedetailleerd
wederom chapeau
is het misschien geen idee om er echte schijfremmen op te steken die werken op olie? :-P
of was het in die tijd nog me trommels en luchtdruk?

Als je mooi alle berichten had gelezen, dan had je geweten dat het model dat hij nabouwt GEEN schijfremmen had.

mvg
Tim
 
Hoi Piet

In een huwelijk van vele jaren heb je vaak geen woorden meer nodig om elkaar te begrijpen.Nu zijn wij (gelukkig) niet met elkaar getrouwd,maar je zult mij donders goed begrijpen als ik nu zeg :

SPRAKELOOS

Mvg Opa Wil
 
Hoi Piet

In een huwelijk van vele jaren heb je vaak geen woorden meer nodig om elkaar te begrijpen.Nu zijn wij (gelukkig) niet met elkaar getrouwd,maar je zult mij donders goed begrijpen als ik nu zeg :

SPRAKELOOS

Mvg Opa Wil


Hallo Wil,


Bedankt voor je compliment, ik doe m'n best !
 
Update : 0158


Hallo allemaal,


Weer even een update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker :

Begonnen met de binnenkant van de beide portieren te veranderen, want de standaard bekleding van de Wedico portieren is wel heel standaard, ziet er echt niet !!!!
Zelfs geen handgrepen om het portier dicht te trekken of te openen.
Ook geen vergrendelingsboompje op het portier te openen of om op slot te doen.
Ook geen raamslingertje(s) aanwezig opm het raam open en dicht te draaien
Nou was bij de Volvo F12 de bekleding van de portieren ook niet spectaculair, maar de basis attributen zaten er wel op !!
Weer veel foto's gemaakt.

De handgrepen gemaakt van ABS kunststof en vastgezet met 1mm messing boutjes en moertjes.

HPIM5682.jpg


HPIM5681.jpg
HPIM5677.jpg


HPIM5683.jpg


HPIM5678.jpg


HPIM5685.jpg


De behuizing voor de ontgrendelingsboompjes om de portieren te openen en om op slot te doen uit 3mm dik messing strip uitgefreesd.

Ik heb er maar 2 behuizingen nodig !!, de andere twee waren proefstukjes !!

HPIM5687.jpg


HPIM5686.jpg


Daarna mooi in model en op maat gefreesd en het ontgrendelingsbompje gemonteerd/gesoldeerd in de behuizing.

HPIM5716.jpg


HPIM5715.jpg


HPIM5715.jpg


In de bekleding van de portieren de gaten voor de behuizing voor de ontgrendeling gefreesd.

De behuizing weer mooi glad afgewerkt.
De behuizing in de bekleding van de portieren gemonteerd.

HPIM5720.jpg


HPIM5718.jpg


De handgrepen ook weer opnieuw gemonteerd.

Hier de behuizing nog zonder ontgrendelingsboompjes

HPIM5698.jpg


Hie met ontgrendelingsboompjes.

HPIM5719.jpg


HPIM5727.jpg


HPIM5725.jpg


HPIM5724.jpg


HPIM5723.jpg


HPIM5722.jpg


HPIM5721.jpg


T.z.t. wordt het geheel mooi mat zwart gespoten

Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Update : 0159

Hallo allemaal,


Weer even een update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker :


Verder gegaan met het modificeren/verfraaien van de bekleding van de beide portieren.

Even verstevingsmalletjes van 2 hoeklijntjes gemaakt om 2 groeven in de bekelding zoals bij het origineel te frezen.

HPIM5736.jpg


De groeven in de bekleding gefreesd.

HPIM5735.jpg


HPIM5734.jpg


Daarna 2 messing ronde plaatjes gemaakt voor de raamslinger.

HPIM5738.jpg


HPIM5739.jpg


Daarna het geheel gemonteerd op de bekleding, zie de gefreesde groef in de bekleding.

T.z.t. wordt de bekleding met de raamslinger, de handgrepen en ontgrendelingen van de deuren mat zwart gespoten.

HPIM5744.jpg


HPIM5743.jpg


Nu zullen jullie wel zeggen !, maar 1 raamslinger ??

Ja, alleen aan de linkerkant zit bij de Volvo F12 een raamslinger, aan de rechterkant geen raamslinger, want het rechterraam kan elektrisch geopend en gesloten worden vanaf de bestuurdersplek.
Dit is ook zo bij de 1:1

Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Update : 0160

Hallo allemaal,


Weer even een update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker :

De portieren weer gemonteerd in de cabine.

Zie het raamslingertje op het linker portier, het rechterportier heeft geen
raamslingertje, het rechterraam wordt vanaf de bestuurderskant elektrisch
bediend.

HPIM5854.jpg


Rechterportier

HPIM5872.jpg


HPIM5865.jpg


Linkerportier

HPIM5880.jpg






HPIM5859.jpg



Tot zover deze kleine update.

Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind je detaillering echt fantastisch... het is bijna jammer dat er dan van die grote lompe schroeven nodig zijn om de boel vast te zetten. Heb je nog ambitie dat aan te gaan pakken?
 
Ik vind je detaillering echt fantastisch... het is bijna jammer dat er dan van die grote lompe schroeven nodig zijn om de boel vast te zetten. Heb je nog ambitie dat aan te gaan pakken?[/QUOTE]


Hallo Legorigs,


Hmmm, grote schroeven ????

Ik heb zelf M1 schroefjes gebruikt !!
Kan nog kleiner hoor, M0,8 of M0,6 !!

De grote Ster parkerschroeven zijn standaard van Wedico !

Tja, je hebt gelijk, dat is erg lelijk, maar doordat de bevestiging van de binnenbekleding met deze Wedico parkerschroeven is het heel moeilijk om deze te vervangen omdat de spiegelsteun aan de buitenkant met de bovenste Sterparkerschroef vast zit.
En met de onderste Ster parkerschroef zit aan de buitenkant de deursluiting gemonteerd.
De spiegelsteun en de deursluiting zijn beide van kunststof gemaakt en is het helaas niet mogelijk om daar M1 draad in te tappen.

Tja, soms moet je naar een compromissen zoeken en kan je niet altijd alle details doorvoeren.
Modelbouw is nou eenmaal compromissen sluiten hé !!

Maar als alles straks mooi mat zwart gespoten is, vallen de groete Ster parkerschroeven veel minder op denk ik zelf.
Zo niet dan ga ik dit alsnog wijzigen in M1 boutjes of iets anders.

Maar het ziet er toch al veel beter uit dan de standaard kale binnenbekledingsplaten ???
 
Laatst bewerkt:
Back
Top