VOLVO F16 470 pk Zwaar Transporttrekker 8x6/4 met Goldhofer Smalbed Dieplader met Interdolly (5x3 )

zijn verzonken inbusboutjes hiervoor geen oplossing?


Hallo Stefan,


Hmmm, dat is ook een optie !

Bedankt voor de tip, ik ga even kijken of dit een oplossing is !

Ik zat zelf nog te denken om een M3 boutje te gebruiken en daar de kop bijna weg te frezen, zodat deze nog hooguit 0,5 dik is en nog net met een sleutetje kan vastschroeven.

Trouwens het loze onderste bevestigingspunt/oortje gaat er nog afgezaagd worden, waar door de onderkant nooi vlak is.


Ik hou je op de hoogte wat het gaat worden !
 
Laatst bewerkt:
Ik doelde inderdaad op die standaard schroeven. Over de rest heb ik geen klacht, integendeel. Het blijft inderdaad een spel van compromissen. Het is mooi de lat hoog te leggen, maar wat niet gaat, gaat niet.
 
Update : 0161

Hallo allemaal,


Weer even een update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker :

Aan de buitenkant van de portieren moet het F12 logo vervangen worden door een nieuw F16 logo.

Het kunst F12 logo is niet geschikt om het te veranderen in een F16 logo, dus heb ik een nieuw messing plaatje met een messing boutje gemaakt om dit op het portier te monteren.
Weer veel foto's gemaakt.

HPIM5842.jpg


HPIM5845.jpg


HPIM5847.jpg


HPIM5846.jpg




HPIM5845.jpg



Het geheel weer mooi afgewerkt.

HPIM5849.jpg


HPIM5848.jpg




De messingplaatjes voor het F16 logo gemonteerd in de portieren.
De F16 logo's gemonteerd.

HPIM5851.jpg


HPIM5853.jpg


HPIM5858.jpg


HPIM5857.jpg


HPIM5863.jpg


HPIM5875.jpg


HPIM5874.jpg


Het wordt toch wel een hele dikke stoere Volvo F16 trekker hoor !!

HPIM5869.jpg




HPIM5879.jpg


Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Update : 0162

Hallo allemaal,


Even een kleine update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker :

Betreft :
De binnenkant van de portieren.

De grote Wedico parkerschreoven verwijderden vervangen door messing boutjes waarvan ik de 6 kante kop van de boutjes tot 0.6 mm dik heb afgefreesd.

M 2 boutjes gebruikt voor de kunststof speigelsteunetjes, hier M2 draad in getapt.
M 2.5 boutjes gebruikt voor de portiersluitingen, hierin M 2,5 draad getapt.

Daarna de boutjes met een zwarte watervaste filtstift zwart gemaakt.

De onderste bevestigingslip/oor verwijderd van de standaard Wedico bekleding.
De Wedico binnenbekleding zijn zo gemaakt dat je ze zowel rechts en links op de portieren kan monteren.

Zie de 2 foto's van het linker en rechterportier

@ Legoris,

Vindt je nu dat het er beter uit ziet !!!


full




full


Ik vind zelf dat het er nu veel beter uitziet.

Tot zover deze kleine update.

Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat smoelt erg goed. Je ziet het, ik leg de lat graag hoog voor je... lol Het is in ieder geval enorm minder opzichtig als de Wedico parker.

Het lijkt nu trouwens meer op zo'n reflector/lichtje die je wel eens aan de binnenzijde van autoportieren ziet opdat je de openstaande portier ook in het donker kunt zien. Geen idee of dit ook standaard op de Volvo zit.
 
Dat smoelt erg goed. Je ziet het, ik leg de lat graag hoog voor je... lol Het is in ieder geval enorm minder opzichtig als de Wedico parker.

Het lijkt nu trouwens meer op zo'n reflector/lichtje die je wel eens aan de binnenzijde van autoportieren ziet opdat je de openstaande portier ook in het donker kunt zien. Geen idee of dit ook standaard op de Volvo zit.[/QUOTE]


Hallo Legorigs,

Nee, Volvo heeft standaard geen reflector op de binnenbekleding van het portier zitten.
Wel zit aan de zijkant van het portier een rechthoekige rode reflecterende strip in de portierrand geplakt.

Maar ik vind het wel een goede tip van jou, ik zal t.z.t. als alles is gespoten, op de onderste afgefreesde kop van het M2.5 boutje een rood reflecterend zelfklevend rondje plakken.
Dat staat best realistisch om een reflector op de binnenbekleding te maken, denk ik !

Nogmaals bedankt voor de tip !
 
Update : 0163



Hallo allemaal,


Even een kleine update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker :


Tja, er moet ook nog een radiateur in de Volvo F16 gebouwd worden, want zonder radiateur wordt het rijden nogal lastig !!
Bovendien kijk zonder radiateur door de grille zo naar binnen in het interieur.

Weer veel foto's gemaakt van de bouw van de radiateur.

De onderdelen op maat gemaakt, gezaagd en haaks gemaakt.

bth_HPIM5881.jpg


bth_HPIM5884.jpg

bth_HPIM5883.jpg


Het geheel in elkaar gesoldeerd.

bth_HPIM5887.jpg


bth_HPIM5885.jpg



bth_HPIM5886.jpg


Even de radiateur gepast en gemonteerd op de motortunnelframe.

bth_HPIM5890.jpg



bth_HPIM5889.jpg


bth_HPIM5891.jpg


bth_HPIM5895.jpg


bth_HPIM5894.jpg

De raditeur met het interieur gemonteerd in de Volvo F16 cabine

bth_HPIM5930.jpg


Zie de gemonteerde radiateur achter de grille.

bth_HPIM5897.jpg


bth_HPIM5902.jpg


bth_HPIM5901.jpg


Geen inkijk meer in het interieur.

bth_HPIM5979.jpg


Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Niet van echt te onderscheiden !

Wat een mooi stukje modelbouwwerk zeg !!!

Mooie 4 assige MB SK Titan, maar ook een helemooie Nooteboom 4 assige dieplader met een 2 assige jeepdolly.


Torbbell2.JPG


Torbbell3.JPG




Torbbell1.JPG
 
Laatst bewerkt:
Is deze van een duitser Piet?

Die heb ik volgens mij ook op foto's gezien van Moosbeuren, die vaste modelbaan Home in Zuid Duitsland. Lijkt mij wel leuk om daar een keer te rijden, en dan gelijk een paar van die lekkere grote glazen gerstenat, heerlijk.


 
Back
Top