Peter, ik denk dat het nooit de bedoeling is geweest van de persoon die de bewuste qoutes plaatste om je onaangenaam te treffen. Bovendien denk ik dat het zonde is voor de discussie als je jezelf er nu niet meer mee gaat bemoeien. De theorie die je hebt is uiterst interessant en, indien kloppend, een groot leermoment voor iedereen in de aerodynamica. Zoals je de tekeningen getekend hebt, heb je, denk ik, echter een fout gemaakt door de liftvector vanuit hetzelfde punt te tekenen als de zwaartekrachtvector. Dat is een fout, maar als jij aan kan tonen dat jou theorie, zelfs na herstellen van die fout, nog steeds correct is denk ik dat je dicht bij een wellicht nieuwe ontdekking zou kunnen zitten. Einstein zei bij tegenspraak ook niet: Jongens heb geen zin in deze discussie dus stop ik er maar mee

. Volhouden, zeker als je zeker weet dat je theorie klopt. Elk begin kent fouten en niemand zit in 1 keer goed.
Ik heb het idee dat je met je 2de zin in de voorgaande post ook over mij praat, maar het moge duidelijk zijn dat als ik geen fouten meer zie in jou theorie ik hem best aan wil nemen. Tot die tijd geloof ik toch liever wat NASA zegt en mijn school me altijd geleerd heeft en wat ik zelf ervaren heb in mijn weinige uren als vlieger. In het andere draadje heb ik ook al laten weten het zeer interessant te vinden dat jij een andere theorie over de hele zaak hebt dan de bekende theorie.
@Arjan: De theorie erachter heb ik al is eerder in dit topic genoemt in Jip en Janneke taal, echter, als Peter zijn theorie echt waar blijkt te zijn is die nutteloos. Dan blijft nog over dat ook in de 1:1 het zo ervaren word dat 2 bijna identieke vliegtuigen(op hoog/laag gedekt na) de hoogdekker toch echt stabielere eigenschappen heeft.
En als Peter zijn theorie dan waar is, zeg me dan maar waar dat dan aan ligt, want dat is toch een feit. Hoe krom het dan ook moge zijn.
En over die fiets: Als diezelfde hoge fiets vervolgens evensnel dezelfde bocht wil maken als een lage fiets? Het zwaartepunt ligt dan(als de bocht gemaakt word door hellen van de fiets) verder van het contactoppervlak af en heeft dus een grotere input om de fiets te laten doorhellen. Just my 2 cents.
Groeten,
Davy