Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Of er op een pakketje GIFT staat maakt niks uit voor de douane, als je idd onder een bepaalde waarde blijft dan hoef je niks te betalen. Maar een stel Lipo's kun je net zo goed in het DE warehouse halen, ze zijn niet eens zoveel duurder. En je hebt ze erg snel binnen, duurde bij mij een dag :cool:

Als ze op voorraad zijn wel ja, helaas zijn de gangbare LiPos vaak niet (of heel kort) op voorraad.
 
Ze hebben een HEEL groot assortiment, daar zitten zeker wel wat gangbare LiPo's tussen, zijn ze allemaal eigenlijk als je het mij vraagt.

Oke dan zal ik hem binnekort maar is bestellen dan.
Maar hoe kan je met dollars betalen dan?
 
Is het nog een beetje gelukt?

Maak je trouwens ook gebruik van een wheelie bar? (en zo ja, welke? Want zou te zien gaat die Traxxas wheelie bar niet passen met deze transmissie :D).

Dat gaat toch wel passen, ik heb net zo'n FLM transmission besteld en daar zit nu standaard toch wel een wheelie bar mount bij (part nummer 20700).
 
Laatst bewerkt:
Vanavond nog een poging gedaan, die 110 km/h zit er aan te komen :D.

Setup: standaard Traxxas Rustler VXL met Anaconda banden. 1.5 cm benzine leiding in de shocks om hem te verlagen. Gearing was 31/76 en de batterij was een 3S Zippy FlightMax hardcase 5000 mAh 30c LiPo. De snelheid was gemeten met een Garmin ForeRunner 101.

Snelheid in dit filmpje is 108 km/h. Nog een keer 109 gehaald maar die staat niet compleet op de camera dus dat is niet gebeurd ;). Verder nog een keer 108, 107 en 105 en toen was de VXL motor ongeveer 66 graden celcius en toen ben ik maar gekapt. Temperatuur van de ESC bleef rond de 30 graden dus dat is netjes.

Netjes trouwens!! Zo hoor je een speedrun ook te filmen, van begin tot eind :yes:!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Netjes trouwens!! Zo hoor je een speedrun ook te filmen, van begin tot eind :yes:!!

Thx, heb net m'n 35t pinion gear binnen dus binnenkort weer een poging om over de 110 te komen. Verder wacht ik nog op m'n 2e LiPo om deze parallel aan te sluiten en te kijken of de snelheid dan nog wat hoger te krijgen is :yes:.
 
Hallo Rustlerrijders,

Ik ben nieuw op het forum en tevens nieuw in de wereld van modelbouw. Al enige tijd volg ik deze interessante hobbie op het internet en mijn interesse om deze hobbie op te pakken groeit almaar, zowel het rijden als leren knutselen aan deze auto's ;)

Voor mijzelf heb ik al uitgemaakt dat ik graag electrisch wil rijden, in verband met de levensduur, onderhoudsvriendelijkheid en geluidsvriendelijkheid voor de buurt :). Ook lijkt offroad rijden mij veel leuker en vaker bruikbaar dan on-road rijden.

Nu ben ik dus op zoek naar een geschikte auto om mee te beginnen. De modellen van Traxxas spreken mij erg aan, zowel wat looks als techniek als beschikbaarheid van onderdelen.
De E-revo spreekt mij erg aan maar vind ik echter te duur om een hobbie mee te beginnen en zal mij als beginner ook te snel zijn. De Rustler spreekt mij ook erg aan vanwege het brede platform en uitbreidingsmogelijkheden (zo heb ik gelezen en mij laten vertellen).

Deze brushless Rustler heb ik bij diverse winkels opgezocht, is betaalbaarder dan de e-revo, maar wordt bij diverse winkels met verschillende batterijen/accesoires geleverd. Zo staat bij Toemen een versie met een 7.4V 5000Mah Lipo en 12V Automatische 5Ah Lipolader te koop. Wat doet zo'n batterij met de snelheid en levensduur van een Rustler? En is dit aan te raden voor een beginner?

Graag zou ik van jullie horen of jullie mogelijk andere alternatieven/winkels/modellen aan zouden raden. Alle tips en informatie is bruikbaar en wordt op prijs gesteld! Tot slot moet ik hierbij melden dat ik zo a- technisch ben als een aardbei en weinig verstand heb van alle MAH- vermeldingen en verschillen tussen brushless/brushed, of zelfs het verschil tussen 'gewone' en LiPo batterijen. Of moet ik voor deze informatie ergens anders op dit forum zoeken?

Alvast bedankt voor jullie reacties en ik ben benieuwd wat van jullie te horen! :D

Groeten,

PJ
 
Hallo Rustlerrijders,

Ik ben nieuw op het forum en tevens nieuw in de wereld van modelbouw. Al enige tijd volg ik deze interessante hobbie op het internet en mijn interesse om deze hobbie op te pakken groeit almaar, zowel het rijden als leren knutselen aan deze auto's ;)

Voor mijzelf heb ik al uitgemaakt dat ik graag electrisch wil rijden, in verband met de levensduur, onderhoudsvriendelijkheid en geluidsvriendelijkheid voor de buurt :). Ook lijkt offroad rijden mij veel leuker en vaker bruikbaar dan on-road rijden.

Nu ben ik dus op zoek naar een geschikte auto om mee te beginnen. De modellen van Traxxas spreken mij erg aan, zowel wat looks als techniek als beschikbaarheid van onderdelen.
De E-revo spreekt mij erg aan maar vind ik echter te duur om een hobbie mee te beginnen en zal mij als beginner ook te snel zijn. De Rustler spreekt mij ook erg aan vanwege het brede platform en uitbreidingsmogelijkheden (zo heb ik gelezen en mij laten vertellen).

Deze brushless Rustler heb ik bij diverse winkels opgezocht, is betaalbaarder dan de e-revo, maar wordt bij diverse winkels met verschillende batterijen/accesoires geleverd. Zo staat bij Toemen een versie met een 7.4V 5000Mah Lipo en 12V Automatische 5Ah Lipolader te koop. Wat doet zo'n batterij met de snelheid en levensduur van een Rustler? En is dit aan te raden voor een beginner?

Graag zou ik van jullie horen of jullie mogelijk andere alternatieven/winkels/modellen aan zouden raden. Alle tips en informatie is bruikbaar en wordt op prijs gesteld! Tot slot moet ik hierbij melden dat ik zo a- technisch ben als een aardbei en weinig verstand heb van alle MAH- vermeldingen en verschillen tussen brushless/brushed, of zelfs het verschil tussen 'gewone' en LiPo batterijen. Of moet ik voor deze informatie ergens anders op dit forum zoeken?

Alvast bedankt voor jullie reacties en ik ben benieuwd wat van jullie te horen! :D

Groeten,

PJ

Hallo,

Ik zou als ik jou was niet beginnen met lipo want op het begin gaat de de 8,4V 3000mah hard zat. Ik zou dan wel voor de VXL gaan.
Want de meeste met een xl5 set zetten er tog weer een brushless in.
Lees dit topic anders even door op de eerste pagina´s
[77892] traxxas-rustler-vxl-xl-5-a
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thx, heb net m'n 35t pinion gear binnen dus binnenkort weer een poging om over de 110 te komen. Verder wacht ik nog op m'n 2e LiPo om deze parallel aan te sluiten en te kijken of de snelheid dan nog wat hoger te krijgen is :yes:.
Hoe bedoel je? Als je lipo's in parallel doet kun je langer rijden, de snelheid blijft hetzelfde, met de standaard ESC kun je tot 3S, houd daar wel rekening mee.
Hallo Rustlerrijders,

Ik ben nieuw op het forum en tevens nieuw in de wereld van modelbouw. Al enige tijd volg ik deze interessante hobbie op het internet en mijn interesse om deze hobbie op te pakken groeit almaar, zowel het rijden als leren knutselen aan deze auto's ;)

Voor mijzelf heb ik al uitgemaakt dat ik graag electrisch wil rijden, in verband met de levensduur, onderhoudsvriendelijkheid en geluidsvriendelijkheid voor de buurt :). Ook lijkt offroad rijden mij veel leuker en vaker bruikbaar dan on-road rijden.

Nu ben ik dus op zoek naar een geschikte auto om mee te beginnen. De modellen van Traxxas spreken mij erg aan, zowel wat looks als techniek als beschikbaarheid van onderdelen.
De E-revo spreekt mij erg aan maar vind ik echter te duur om een hobbie mee te beginnen en zal mij als beginner ook te snel zijn. De Rustler spreekt mij ook erg aan vanwege het brede platform en uitbreidingsmogelijkheden (zo heb ik gelezen en mij laten vertellen).

Deze brushless Rustler heb ik bij diverse winkels opgezocht, is betaalbaarder dan de e-revo, maar wordt bij diverse winkels met verschillende batterijen/accesoires geleverd. Zo staat bij Toemen een versie met een 7.4V 5000Mah Lipo en 12V Automatische 5Ah Lipolader te koop. Wat doet zo'n batterij met de snelheid en levensduur van een Rustler? En is dit aan te raden voor een beginner?

Graag zou ik van jullie horen of jullie mogelijk andere alternatieven/winkels/modellen aan zouden raden. Alle tips en informatie is bruikbaar en wordt op prijs gesteld! Tot slot moet ik hierbij melden dat ik zo a- technisch ben als een aardbei en weinig verstand heb van alle MAH- vermeldingen en verschillen tussen brushless/brushed, of zelfs het verschil tussen 'gewone' en LiPo batterijen. Of moet ik voor deze informatie ergens anders op dit forum zoeken?

Alvast bedankt voor jullie reacties en ik ben benieuwd wat van jullie te horen! :D

Groeten,

PJ

Ik zou die van toemen nemen, dan heb je gelijk een LiPo, in het begin zou ik hem wel op de Trainings mode zetten. Dan heb je 50 % van de snelheid, handig om mee te beginnen dus ;) Later kun je hem weer op de normale Mode zetten en gaat hij weer 100%.
 
Hoe bedoel je? Als je lipo's in parallel doet kun je langer rijden, de snelheid blijft hetzelfde, met de standaard ESC kun je tot 3S, houd daar wel rekening mee.

Als je ze parallel zet, kan je meer stroom leveren. Met die meer stroom kan je misschien je motor ook ietsje rapper laten gaan.

Maar het zal nooit veel verschil geven, tenzij je lipo's met maar 15C hebt. Dan scheelt het wel veel.
 
Als je ze parallel zet, kan je meer stroom leveren. Met die meer stroom kan je misschien je motor ook ietsje rapper laten gaan.

Maar het zal nooit veel verschil geven, tenzij je lipo's met maar 15C hebt. Dan scheelt het wel veel.

Dat is precies de bedoeling, het staat ook in het officiele plaatje van Traxxas, vergelijk de 65+ en 70+ snelheden, het enige verschil in setup is het aantal mAh's van de LiPo's:

Sq48370.jpg
 
Dat gaat toch wel passen, ik heb net zo'n FLM transmission besteld en daar zit nu standaard toch wel een wheelie bar mount bij (part nummer 20700).

Volgens mij past de wheelybarmount niet, het is enkel een engineprotector, maar ik ga het straks gelijk voor je bekijken!

Voor de rest wacht ik je filmpje met smart af! mijn vxl heeft het veel te zwaar op mijn rustler hihihi de 110 gaat ik dus nooit halen.:D


O.k. de wheelybarmount past prima!! (op de FLM) :-)
 
Laatst bewerkt:
O.k. de wheelybarmount past prima!! (op de FLM) :-)

Mooi, daar had ik al op gerekend. Het mooie van die Traxxas wheelie bar is dat je hem in 3 standen kunt kantelen. Ook knalt bij een stevige crash het kantelmechanisme los, bij een alu wheelie bar heb je dan misschien meer kans dat de boel krom buigt.
 
in vier zelfs!

denken jullie dat een alu gearbox kan gaan buigen (of wat anders dat niet goed is) tijdens het bashen?

Poeh, als je maar gek genoeg doet lijkt me dat wel mogelijk....

Ik heb hier gisteren een plastic gearbox verknalt, ik wilde er een zeer lompe motor op zetten en heb met de dremel ruimte gemaakt. Echter, het stuk wat dan overblijft is dermate flexibel dat (als je er een motor van een paar 100 gram aan hangt) het zeer onverstandig is om daarmee te gaan rijden.
 
Poeh, als je maar gek genoeg doet lijkt me dat wel mogelijk....

Ik heb hier gisteren een plastic gearbox verknalt, ik wilde er een zeer lompe motor op zetten en heb met de dremel ruimte gemaakt. Echter, het stuk wat dan overblijft is dermate flexibel dat (als je er een motor van een paar 100 gram aan hangt) het zeer onverstandig is om daarmee te gaan rijden.

Ja dat is nou het voordeel van plastic maakt niet zoveel uit als het breekt maar met alu wel;)
 
ik wil wel eens alu zien breken.

ik bedenk me nu, als ik een heatsink doe, werkt dat dan niet als een isolatie omdat mijn motor al een ingebouwde heatsink heeft?
 
Back
Top