Funjet ULTRA verkrijgbaar en al gevlogen!

Nou, mn funjet heeft nog niet eens gevlogen en ik zit er al over te denken om een andere motor te halen XD. Heb zaterdag het verschil gezien tussen de 1450kv motor met een 6x6prop en een 1600kv motor met een 7x6. JEZUS wat ging dat lekker hard :p. Zag er zo goed uit dat richard direct aan het solderen ging om jeroen bij te kunnen houden haha XD Ik heb er van genoten! En heb al zin in a.s. zondag in weert, moet even kijken of ik dan al een nieuwe regelaar heb, dan kan ik ''helaas'' met mn 1450 kv mee doen :p
 
Nou, mn funjet heeft nog niet eens gevlogen en ik zit er al over te denken om een andere motor te halen XD. Heb zaterdag het verschil gezien tussen de 1450kv motor met een 6x6prop en een 1600kv motor met een 7x6. JEZUS wat ging dat lekker hard :p. Zag er zo goed uit dat richard direct aan het solderen ging om jeroen bij te kunnen houden haha XD Ik heb er van genoten! En heb al zin in a.s. zondag in weert, moet even kijken of ik dan al een nieuwe regelaar heb, dan kan ik ''helaas'' met mn 1450 kv mee doen :p


Wat ging sneller de 1600kv of de 1450 ?

hoeveel lipos regalaar ?


:yes:
 
haha de 1600kv ging VELE malen sneller :p De jongens vlogen beide met 6S accu's.

Weet dat de 1450 in combinatie met 7x6 png 290 in een duik moet halen. Richard had er eerst een 1450 met 6x6 op (zal in top dus niet HEEL veel schelen) en Jeroen SPOOOT em voorbij :p
 
Heb inmiddels deze setup en vind de snelheid best tegenvallen. Wat kan ik het makkelijkst doen om de snelheid te verhogen? Een grotere prop? Of 5 cellen en die 1450kV motor?

Grotere prop raad ik af ivm te heet worden van de motor, de 1450Kv zou ik op 6s vliegen. Overigens hield ik met die setup op 4s sommige 6s Ultra's bij..... (zit bij mij wel op een gewone Funjet, niet op een Ultra)
 
haha de 1600kv ging VELE malen sneller :p De jongens vlogen beide met 6S accu's.

Weet dat de 1450 in combinatie met 7x6 png 290 in een duik moet halen. Richard had er eerst een 1450 met 6x6 op (zal in top dus niet HEEL veel schelen) en Jeroen SPOOOT em voorbij :p

heeft niemand geprobeerd de1450kv met kleiner propjes ?

5x5 of 4,75x 4,75 ?


Welke 1650 kv motor hebben wij het over en welke Esc ?
 
Nee niet die kleine, Met de 7x6 is de funjet geklokt op 291 (speedmeeting Born), en voor zover ik weet met een 6x4 geklokt op 249 (Funjet meeting).

Met dergelijke motoren heb je zoiezo grotere prop nodig. die 5x5 zit je meer rond 2500kv op 6S dat ze echt sneller gaan
 
Grotere prop raad ik af ivm te heet worden van de motor, de 1450Kv zou ik op 6s vliegen. Overigens hield ik met die setup op 4s sommige 6s Ultra's bij..... (zit bij mij wel op een gewone Funjet, niet op een Ultra)

Vreemd. Een vriend van mij heeft de Funjet Ultra met de standaard Multiplex setup (3s, 70 A regelaar, en een "Brushless motor C 3514-2980"). Daarop zit een 6x 5,5 prop. Kennelijk is dat dus veel sneller...?
 
Vreemd. Een vriend van mij heeft de Funjet Ultra met de standaard Multiplex setup (3s, 70 A regelaar, en een "Brushless motor C 3514-2980"). Daarop zit een 6x 5,5 prop. Kennelijk is dat dus veel sneller...?

Grotere prop wil niet zeggen dat hij daardoor harder gaat....
 
Nou heb ik dus van het weekend ook de funjets zien vliegen met genoemde setups, maar die 1450kv motor van Richard vond ik eerlijk gezegd al vrij lomp (groot en zwaar) lijken voor zo'n funjetje...
Nu heb ik hier nog wel een 4s 2350 lipo en 80A regelaar, maar dan de vraag, gaat die 1600 kv werken met 4S of kan ik dan beter voor de 1450 gaan?
 
1600 kv met 7x6

t ging idd harddttt maar mn accu zakte helemaal in!zaterdag was t vochtig en kouder en toen ging t wel goed!
ik vlieg met n nanotech accu 2650 mah 35-70c en die kan t net niet aan!k trekmet die 1600 kv 120 ampere op de grond dus t is echt t randje ook met de regelaar!
jeroen vliegt met zippys en die houden t nog wel uit met dezelfde setup!

de 1450kv heb ik gevlogen met n 7x7 op 4s en dat ging ook al redelijk hard!en dan trok k 65 ampere op de grond!

moet jammer genoeg weer plakken want de neus lag er gister weer af!
bij jeroen liep t minder goed af!die was na n verticale lijn vanuit de wolken 6 delig!
tijd voor n nieuwe dus !

@michael je hoeft dus niet bang te zijn zondag dat we harder gaan dan jou haha!
gr rich
 
Laatst bewerkt:
Grotere prop wil niet zeggen dat hij daardoor harder gaat....

Mijn ervaring in de funjet wereld....

Je moet het balans vinden van een aantal vaste gegevens.

1. (5s of 6s) = voltage
2. KV getal van je motor
3. De sterkte van je regelaar


Het reken sommetje is dan:

Voltage x KV = max toeren

bij mij:
1600x22= 35200 rpm

(De echte slimmers berekenen ook nog eens de spoed van de prop en het RPM zodat je weet wat de theorie snelheid zou zijn op max rpm)Ik niet dus....hahaha

zet je nu een te zware prop er op zetten haalt hij niet de 35200 rpm en ga je dus on nodig veel Ampere trekken.
zet je een te kleine prop er op trek je wel veel minder ampere maar ga je ook weer minder hard.

we hebben mijn setup getest met ampere meter;

De motorHobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 500 H3126 Brushless outrunner 1600KV (DE Warehouse)
De regelaarHobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobbyking SS Series 90-100A ESC
APC 7x6 sport (Brandstof) prop (geen E versie nemen!!!!) en goed balanceren scheelde bij mij 30 Ampere.
lipo HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 2650mAh 6S 40C Lipo Pack (DE Warehouse)

Met een 7x6 prop trok ik op de grond 120 Ampere in de lucht gaat daar ongeveer 20amp vanaf dus de hele setup is aan zijn max :)

Wat ook niet geheel onbelangrijk is snij je roeren los en lijm er scharnieren in want na een aantal vluchten scheuren je roeren echt in. en je hebt er maar 2 en je kan er geen missen :)
Je moet het scharnier punt aftapen of met stevige tape of silecone kit dan voorkom je flutter.
Je servo's moeten sterk genoeg zijn, met een 6s setup minimaal 1,5 kg liever 2kg en metal gear, bezuinig hier niet op.

Met de eerste vluchten had ik een uitslag van 1 cm up en 1 cm down met 70% expo en dat beviel mij prima dus heb ik dat zo gelaten.

De motor domping heb ik op 0 gezet en dat vloog prima


Een heel groot nadeel, het is een verslaving omsteeds harder te gaan.
nu ik er aan gewend denk ik aan zou het nog harder kunnen :):):):)


Mijn conclusie deze setup blijft heel en gaat voor weinig geld best hard.
wil je echt veel harder gaan heb je echt ingrijpende veranderingen nodig en kost het weer veel meer.

er zullen wel weer veel wellis niettis op deze post komen , het is maar mijn ervaring, gebruik wat je kan.......
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn Funjet ultra dit weekend voor de eerste keer gecrasht :-( ik vloog op zo'n 20m hoogte en toen opeens besturing weg :-( gelukkig lag hij horizontaal in de wind en was de schade echt minimaal, anders had dit wel iets ernstiger kunnen zijn. Maar enfin waar het dus aan lag was dat ik mijn MPX stekkers slecht gesoldeerd had, (1 pinnetje van de stekker niet mee vast gesoldeerd). Regelaar werkt en motor ook nog. Ik gebruik de originele setup van MPX en ik ben daar zéér tevreden van, regelaar wordt wel warm, maar daarom heb ik ook 3 gaatjes van 1CM doorsnede voor het andere koelinsgat(vanachter) geboord. Alleen de vliegduur is wel beperkt. 4minuten, en mijn timer begint te timen vanaf het minste stootje gas :-) ik gebruik 3s 2200mah 40c turnigy's :-)

Mvg
Jeff
 
Back
Top