koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Mooi kun je hem vrijdag mooi uit testen!

Gistereavond op mach geweest, het ging redelijk goed. De snelheid zat er nog niet in omdat ik de buiten setup voor de regelaar nog gebruikte, kon instellingen van vorigjaar niet vinden. De auto ging ook redelijk goed, tilde zijn voorwiel een beetje op in de snelle bocht na het rechte stuk. Hier zal wws een zwaarder zijveertje wel de oplossing zijn. Ook wilde de achterkant nog weleens uitbreken op het gas, dit was vooral op nieuwe baan gedeeltes, op het rechte stuk geen last.

Weet iemand wat te doen als de auto wat hoekig op het stuur is?
 
Binnenste voorwiel van de grond door de bocht geeft niet, zolang die stabiel is kwa rijgedrag. Een zwaarder veertje kan maar wellicht wordt die dan te twitchy, of tilt die de binnenste achterwiel op in de bocht. Iets wat je niet wilt. Is even proberen. Welke banden gebuik je?

Wat bedoel je met hoekig op het stuur?
 
Eerst lilac rondom, maar dat gaf achter niet genoeg grip.
Daarna pink purple, dit ging veel beter.
Dat als je instuurt de auto de bocht in hakt, je dit corrigeert en wederom moet insturen dit er erg hoekerig uit ziet, geen mooie constant bocht gevoel.

Maar ben je van de partij vrijdag?
 
persoonlijk zou ik lilac- purple erop zetten en de auto verder hier op afstellen. Door het stof etc zal de grip sowieso wat minder zijn. Kan betekenen zachter centerveer of oile of zijveertjes. Mobers gebruiken en wellicht voor helemaal niet smeren.

Met hoeveel bedoel ik hoe ver smeer je de voorwielen in? 100% of 1/3 of maar een klein randje etc.:rolleyes:

Kwa settings van de HW geen idee, ik gebruikte vorig jaar tekin. :)
 
Trouwens, Daan Stuiver gaat waarschijnlijk ook mee doen met de Pro10 in het buitenseizoen, als JW dan ook nog mee doet is het podium vergeven en schuiven jullie nog een pit tafeltje verder op naar achter.....sorry

Niet te hard van stapel lopen Roy, ik zit er evt. over na te denken. ;)
Maar dan ga ik sowieso modified rijden met een brandstof kap, het gaat mij puur om de snelheid, het moet toch wel harder gaan dan de 1/10 brandstof. :D

Maar wat mij nog mooier lijkt is een electro 1/8, en dan betrouwbaar 5 minuten lang net zo hard gaan als een brandstof 1/8. Deze winter ga ik mij daar verder in verdiepen en er een mooi ontwerp voor maken. Grootste uitdaging is nog om het allemaal een beetje betaalbaar te houden. :(
 
Martin heeft daar een mooie bouwtopic over gestart:-)

Halewijn

Klopt, dat volg ik al een tijdje, heb Martin vorige week er ook mee zien rijden.
Sindsdien heb ik het idee om ook zoiets te bouwen, hoop alleen dat er al betrouwbare elektronica te koop is, wil toch iets meer dan 8 rondjes rijden.;)
 
Klopt, dat volg ik al een tijdje, heb Martin vorige week er ook mee zien rijden.
Sindsdien heb ik het idee om ook zoiets te bouwen, hoop alleen dat er al betrouwbare elektronica te koop is, wil toch iets meer dan 8 rondjes rijden.;)


dan moet je wat anders gaan kopen dan Hobbyking;-) .

Ps hiermee wil ik niet zeggen dat hw niet goed is...

Halewijn
 
het gaat mij puur om de snelheid, het moet toch wel harder gaan dan de 1/10 brandstof. :D

Dat gaan we nu ook al met een 10.5 Pro10 en een electrokap. :sniper:

Tenminste, we zullen niet iedereen kunnen boeken maar zeker een aantal. Er zijn vast nog 1/10 IC rijders die sneller gaan...
 
Klopt, dat volg ik al een tijdje, heb Martin vorige week er ook mee zien rijden.
Sindsdien heb ik het idee om ook zoiets te bouwen, hoop alleen dat er al betrouwbare elektronica te koop is, wil toch iets meer dan 8 rondjes rijden.;)

Hobbywing gaat een nieuwe firmware schrijven, op tips die ik ze gegeven heb, ja echt waar, zo zit dat bedrijf in elkaar!....
Mijn volgende test wordt op 5S Lipo's, ik denk dat dat sowieso beter vergelijkbaar is met brandstof 1/8.
Binnenkort meer!
 
Dat gaan we nu ook al met een 10.5 Pro10 en een electrokap. :sniper:

Tenminste, we zullen niet iedereen kunnen boeken maar zeker een aantal. Er zijn vast nog 1/10 IC rijders die sneller gaan...

15,9/16,0 heb ik ze nog niet zien rijden, correct me if I'm wrong. ;)

Hobbywing gaat een nieuwe firmware schrijven, op tips die ik ze gegeven heb, ja echt waar, zo zit dat bedrijf in elkaar!....
Mijn volgende test wordt op 5S Lipo's, ik denk dat dat sowieso beter vergelijkbaar is met brandstof 1/8.
Binnenkort meer!

Ok ben benieuwd, gaat dit dit jaar nog getest worden?.
Ik heb op het moment contact met Lehner en Atos.
 
Ok ben benieuwd, gaat dit dit jaar nog getest worden?.
Ik heb op het moment contact met Lehner en Atos.

Ja, eind Oktober zouden ze die klaar hebben....

Lehner/Atos wil ik ook wel eens in het echt zien, en niet alleen van dat filmpje....

Als jij dat nou uit gaat zoeken, ga ik verder met Hobbywing. ;)
 
15,9/16,0 heb ik ze nog niet zien rijden, correct me if I'm wrong. ;)

Richard Arts reed 15,9/16,0 vorig jaar... Wij zitten nu aan de 16,3 met redelijke grip op de baan.

Een aantal weken terug reden Alexander en ik samen met onze Pro10's en op dat moment waren er ook twee 1/10 IC's aanwezig die we het nakijken gaven. Dit is slechts een moment opname natuurlijk, dat weet ik maar we komen er aan!!! ;) :D

Hoe het volgend jaar zal gaan zullen we gaan zien natuurlijk...
 
Niet te hard van stapel lopen Roy, ik zit er evt. over na te denken. ;)
Maar dan ga ik sowieso modified rijden met een brandstof kap, het gaat mij puur om de snelheid, het moet toch wel harder gaan dan de 1/10 brandstof. :D

Er is een 1/8 nitro klasse dus als je sneller wilt dan 1/10 nitro ga dan 1/8 nitro rijden. lijkt me een slimmere keuze aangezien je al nitro rijd ( ik ken je verder niet maar ga ik even vanuit).

ps:
Of je wilt wat rondjes rijden met een pro10 mod... en verder geen wedstrijden rijden...kan natuurlijk ook.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top