Graupner Taxi Cup II elektro

ik zet dan ook altijd daar een busje achter die collar die je met een inbus vast zet . gaat de as nergens meer heen . voordeel is gelijk dat de motor in de directe koelwind zit .

Nou....wel dus als je meer dan 1000W trekt blijkbaar :-) (al heeft dat wel héél veel vluchten geduurd)

De motorkap past gewoon. Heb wel de inlaat wat vergroot.
De originele ruit is nogal aan diggelen, ik ben een malletje aan het maken om een nieuwe te trekken (met een PET fles)
 
hoe dan ook zo gaat het ook goed.

1000w in een taxi ,dat is dus ik rol 1 meter en ga 300 meter verticaal :D
 
Hoi,
Onze Taxi vliegt nog wekelijks. Ruitje heb ik van PET-fles gemaakt, zit prima.
De motor die je op het oog hebt kan, voor gewoon rondvliegen voldoet dat. Voor slepen zal hij erg klein zijn.
 
De taxi heeft al een flinke medaile verdiend ja. laatst starte ik hem waarschijnlijk met te weinig snelheid waardoor hij overtrok. Ronan met de sirrus erachter, die koppelde heel snel los, super! De taxi was nog heel, op een gekraakt neusje na. Ga je nog een andere vleugel bouwen Arjan? ik zal laatst te denken: waarom eigenlijk? tuurlijk zal hij dan nog makkelijker vliegen, maar ja, elke gek heeft zijn gebrek en er is opzich goed mee om te gaan toch?
 
Nou hij is redelijk zwaar en heeft wat vaart nodig om echt lekker te vliegen. Voor "solo" gebruik is dat heerlijk (hij vliegt echt erg strak) maar met slepen zou het wel iets langzamer mogen. En landen zou ook wat makkelijker mogen.
Dus....denk ik er over om een (lichtere) vleugel met Clark Y profiel en flaps te bouwen.

(morgen eind van de ochtend weer op de hei trouwens! zondag kan ik niet)
 
Wil hel helpen hoor (ribbenset maken bijvoorbeeld)

Ik heb morgen volleybal toernooi van mijn werk. Helaas.... zondag kan ik ook niet: zal dan wel spierpijn hebben, hahha.
 
Leuk dat hij nog steeds zo zijn best doet!

Die van mij zal geen sleepkist worden, ik zal binnenkort wel een eigen draadje starten. Ik heb namelijk nog wel wat vragen. Dit weekend eerst maar weer vliegen met de Bidi.

Frank.
 
Wil hel helpen hoor (ribbenset maken bijvoorbeeld)

Ik heb morgen volleybal toernooi van mijn werk. Helaas.... zondag kan ik ook niet: zal dan wel spierpijn hebben, hahha.

Ribbensetje maken is een uurtje werk ongeveer met koffie(nadat de mallen klaar zijn )
http://www.modelbouwforum.nl/forums/members/peter-den-albums-bak-picture50365-ribben-joep.jpg

Dit is wel de werkwijze die ik gebruik . Alleen maak ik de mallen uit 4mm vliegtuig multiplex ,waartussen dan een 10 ribben kunnen van 2 mm .
Ik verbind dan de mallen met 2 m3 boutjes .Werkt perfect en snel .
 
Laatst bewerkt:
Volledig mee eens ,maar ik heb er een hekel aan om klusjes in 4 uur te doen die in een uur kunnen . ik besteed dan liever die resterende 3 uur in het bedenken van andere oplossingen van andere problemen .

Troost je ook ik leg rustig het spul een week aan de kant als ik ergens iets niet okee vind ,en het kan ook rustig 2 weken worden :D
 
Wat een pokkeweer....beetje weemoedig zit ik dan filmpjes te kijken. Onder andere van de Taxi. Die doet het nog steeds uitstekend. Ik denk er over iets groters op benzine te kopen maar ik weet niet of ik mijn Taxi weg zou doen....
Voor "solo' vliegen is hij ook echt te gek hoor.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou...het is er toch van gekomen. Tijdens het Vintage Glider Treffen in Marknesse (januari 2013) heb ik nog flink wat gesleept met de Taxi maar daarna kwam de Big Lift in ons leven en stond de Taxi weg te kwijnen.
Gelukkig is Sander (PH-SVV) bereid haar weer de aandacht te geven die ze verdient dus vanavond is ze vertrokken.
Sander, ik hoop dat je er net zoveel plezier van zult hebben als wij. Je clubgenoten zullen je dankbaar zijn :-)

Nog wat beelden van het laatste optreden in Marknesse....dat was toch ook wel een heel leuk treffen hoor.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Arjan,

Jij vooral bedankt!

Ik weet wat de taxi voor je betekent, nu kan ik eerst lekker het slepen eigen maken.
Later rustig opbouwen en dan weer met de biglift gaan vliegen zonder brokken te maken :)

De taxi komt natuurlijk ook gewoon mee naar het VGT in de zomer/winter voor de nodige sleepjes.

Ik zit er nog wel aan te denken om er tzt een andere motor en regelaar in te zetten,
iets met een gearbox om de stromen te kunnen reduceren en langer te kunnen slepen.
Ik ben alleen niet zo thuis in deze wereld, waar vind je zoiets?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag voor het eerst met de Taxi Cub gevlogen.

Hier mijn eerste filmpje, de eerste start ging een beetje onwennig te weinig gras over en dus afgebroken, het is allemaal nieuw hè.
De 2e poging ging wel goed, je zit zo op hoogte dus er zit inderdaad een hoop power in deze kist!


Ik heb 2 kleine wijzigingen in de setup aangebracht;
de kabel aan de regelaar wat ingekort (20cm er af) en timing op high gezet, op medium pakte hij niet zo lekker.

Nu alleen nog wat meer Expo erop, want zoals je in het filmpje kan zien stuur ik nu wat vierkant.

Ik ben er echt heel blij mee hoor :D

PS. Arjan, als je het niet erg vind kaap ik je draadje omdat de kist nu bij mij staat :banana:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wel potverdikke.... wat een oen ben ik soms.

nog niet kunnen meten, maar jouw kennende heb je zeker gelijk!
Dan gaat ie terug naar medium :hammer:

Edit:
Net de Watt meter er tussen geknoopt (ik moest er nog even 4mm goudcontacten aan solderen)
Maar de accu staat op store spanning, ik meet 53A op medium.

Ik ga zo de accu laden en dan even meten, de resultaten komen eraan.
Valt mee: 63.5A (op de grond)

Misschien valt er ergens nog wat aan te doen om onder de 60A te blijven?
- soft start ?
- of gewoon afblijven en vliegen :D

Edit:
Mocht de motor het ooit begeven dan komt er een Roxxy 4260-5 in, Ecalc.
Met 1750W meer dan voldoende.
 
Laatst bewerkt:
Dat is dan eigenaar 4

Zijn eerste maiden is met een os .75 en daarna door 2e eigenaar electro gebouwd

Wel leuk dat hij nog leeft
 
Back
Top