Dutch Tamiya Challenge 2012

Waarom gebruiken we eigenlijk niet de standaard silvercan uit de doos? Ik heb hiermee veel betere ervaring dan de Carson Cupmachine. Silvercans blijven maar doorgaan, tot de lagers eruit lopen...
Gebruik de silvercan als handout!

Michael gaat de 32T uitproberen, krijgt hij als het mee zit vandaag binnen ;-)
 
@Marten....Ik denk dat ze de silvercan niet gebruiken ivm de grote verschillen onderling;)..Correct me if i am wrong:cool:

mvg Roy
 
Waarom gebruiken we eigenlijk niet de standaard silvercan uit de doos? Ik heb hiermee veel betere ervaring dan de Carson Cupmachine. Silvercans blijven maar doorgaan, tot de lagers eruit lopen...
Gebruik de silvercan als handout!

Er zitten grote verschillen in de Silvercan motoren, zo lopen de Johnsons duidelijk harder dan de Mabuchi's. Tijdens de Benelux was het verschil bij de mini's zeer groot.

Silvercans zijn alleen redelijk eerlijk als je ze echt als handout gaat gebruiken.

Maar nu we het toch over de F1's hebben, wat denken jullie over 10 min finales met een verplichte pitsstop? Een uitgewerkt voorstel vind je hier: pit stop guide
 
Er zitten grote verschillen in de Silvercan motoren, zo lopen de Johnsons duidelijk harder dan de Mabuchi's. Tijdens de Benelux was het verschil bij de mini's zeer groot.

Silvercans zijn alleen redelijk eerlijk als je ze echt als handout gaat gebruiken.

Maar nu we het toch over de F1's hebben, wat denken jullie over 10 min finales met een verplichte pitsstop? Een uitgewerkt voorstel vind je hier: pit stop guide

10 minuten... maak er dan 15 of zelfs 20 minuten van! Voor 10 minuten heb je geen pitstop nodig, rij je op één accu uit.

Groot bezwaar wat we al bij de brandstof zien, is de pitmaat die de accu moet gaan wisselen. Kans is groot dat de helper toevallig net als baaninzet moet staan.

Ik heb al een ander idee geopperd: ipv een pitstop een kleine wisselpauze onder gele vlag. Kan de rijder zelf van de stelling af.

Nu kunnen de accu's tegenwoordig makkelijk voor langere finales zorgen, alleen de Carson en de Silvercan kunnen dit minder aan. Dus als we over gaan naar lange finales, moeten we naar de 32T of brushless.
 
Wie heeft het over accu verwisselen, lees de link nog maar eens goed door.
Iedereen moet verplicht een keer binnenkomen en de pitsstop duurt voor iedereen even lang (gaat elektronisch met een schakelaar) Er wordt een sticker op de neus van de body geplakt. Het plannen van de pitstop wordt zo dus onderdeel van de racestrategie. Hier heb je maar een persoon voor nodig. als er iemand anders voor je neus in de pits staat te wachten heb je pech.
Het lijkt me wel interessant om een keer uit te proberen.

Aan een wissel/plaspauze hoeven we pas over een jaar of veertig aan te denken als we allemaal incontinent zijn ;)
 
Team orders zijn er toch al jaren? Hoe denk je dat Marten wint?

(inkoppertje)

Teamorders waren er, alleen werd Michael te laat ingezet om mij van de overwinning te weerhouden :D

Sterker nog, als Michael niet was ingezet op Deventer, had ik de laatste wedstrijd niet eens hoeven rijden!
 
Laatst bewerkt:
Wie heeft het over accu verwisselen, lees de link nog maar eens goed door.

Sorry, niet goed gelezen. Zat op m'n werk en door te weinig tijd trok ik vroegtijdig een conclusie.

Ziet er leuk uit! Ben er zeker voor om dat eens te testen.
 
Laatst bewerkt:
Ga lekker nitro rijden als je pitsstops wil maken; Kyosho heeft een F-1 autootje met .10ci (1,9cc) motortje....
De charme van elektro heeft te maken met de langere rijtijden. Een 'kunstmatige' pitstop lijkt me een raar wedstrijd element...
 
Volgens fabriekopgave hebben de M-chassis een overbrenging van max > 1:5.8 met uitzondering van het M-04 deze heeft overbrenging van max > 1:5.52. @ErikJan de achterwielaandrijvers M-06/M-04 kennen niet zoveel wielspin wanneer de set-up goed is, mede doordat zij met S-grip mogen rijden op de aangedreven wielen in de DTC (tenminste vooralsnog), bij de M-04 is de belasting het zwaarst.

In de Top-Stock is de TT-01 (reglementair) beperkt tot een overbrenging van max > 1:5.72, maar deze rijden ook nog eens met een grotere banddiameter, daardoor dus met iets meer verplaatsing (meer afstand per 1 rpm) als het goed is……

Wbt, het plan om pitstops te gaan rijden…….buiten het feit dat de “pit boss” het echt niet alleen af kan (zoals gesuggereerd wordt), ook meerdere timers moet hebben (en bedienen), bij moet houden wie wat en wanneer zijn pitstop maakt (2 pitstops volgens het plan 1 voor de 5min raceafstand en de ander in de 2de helft), vindt ik dat het niets bijdraagt aan spanning in de wedstrijd. Het is nu al zo dat rijders verwensingen uiten richting de baaninzet, om nu een race te rijden waarbij de pit-boss onder begeleiding van de ME zijn werk moet doen (omdat het soms niet verloopt naar zin gaat van een rijder), dat lijk mij geen strak plan, laten we maar geen lynch-party gaan organiseren, lekker houden bij rc racen in de vorm die we nu kennen……raak je verveelt tijdens de race, dan mag je natuurlijk op eigen initiatief altijd zelf een pitstop inlassen, daar is denk ik niemand op tegen, wanneer dit op een veilige plek plaats doet...:rolleyes:
 
In het voorbeeld is het goed geregeld lijkt mij. Er kan maar één auto tegelijk de pits is, het is de verantwoording van de rijder zelf om het stickertje op de neus op te halen.
Staat er al een auto in, dan zul je moeten wachten tot de volgende ronde. In het voorbeeld hanteren ze een pitsstop tijd, die net even onder de rondetijden ligt, zodat je dan nét voor je concurrent de baan opkomt. Zeker als die gehinderd wordt door achterblijvers, kan het een leuk tactisch spel worden.
 
Dacht het nog niet Oscar.
Dit ivm dat ze eerst de data's van de NK's hebben afgewacht.
Michael en de rest zijn druk bezig:cool:

mvg Roy
 
Misschien een optie om bekende leden van AMCA een mailtje te sturen?
Zodat deze personen het bestuur hierop kunnen aanspreken?

mvg Roy
 
Misschien een optie om bekende leden van AMCA een mailtje te sturen?
Zodat deze personen het bestuur hierop kunnen aanspreken?

mvg Roy

Of in het kader van "niet reageren, dan wil je zeker ook geen wedstrijd"
oftewel geen intresse misschien? :rolleyes:

Maar dat denk ik niet, want wie wil er nou geen DTC, toch.........;)

Rene
 
Back
Top