Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Weet iemand wat de Formula tuned (32t) motor doet in vergelijk met de cupmachine??
Bij mij leeft het idee om deze motor ook toe te staan.
Yep, ik vind het een heerlijke motor. Goed vergelijkbaar, blijft alleen z'n trekkracht houden, ook aan het eind van de heat. Wil je hem anders even lenen?
Marten
Nog een voordeel is dat als het de 32T motor word, de mensen niet genoodzaakt worden om er eventueel een brushless ESC bij te kopen.
Ik neem aan als dit de motor keuze word, dit ook een handout systeem gaat worden?
Mij maakt het niet uit welk type motor het gaat worden daar ik zowel brushed als brushless regelaars heb.
Alleen de Cirtix regelaar heb ik "nog" niet
De 21.5 brushless lijkt mij een goede vervanging voor de cupmachine ivm de genoemde nadelen van de cup machine motor.
Er zal alleen een keuze gemaakt moeten worden welk merk het gaat worden
Wij zullen zeker op de hoogte gehouden worden door onze DTC "goeroe's"
mvg Roy
In de F1 blijven de banden vrij dus ook foam toegestaan.
Wat betreft de motor keuze:
Goed nieuws is dat ik een "speedpassion ultra sportsman V3 21,5t" binnen heb.
(behoorlijke lange naam voor zo'n simpele motor)
Het is duidelijk een budget motor en heeft veel weg van een Mabuchi motor.
De motor is dicht geklonken, dus kan niet open.
De vertiming is niet instelbaar.
De rotor is gemerkt met een A op de achterkant.
De motor is dus simpel te controleren of er gerommeld wordt.
Nu nog tijd vinden om te testen.
Wat ik wel verwacht is dat door de lage kV waarde dat je behoorlijk moet vertanden om een beetje vooruit te komen. Een brushed motor maakt meestal veel meer toeren, maar bij hoge toeren stort het koppel in waardoor je uiteindelijk niet te zwaar kan vertanden.
Dit was ook het euvel van de cupmachine in de F1 klasse. De motor was gevoelig voor over gearing.
Het doel van de test zal zijn om een leuk vegelijk te krijgen tussen de cupmachine en de 21,5t op 0grd. Deze willen we dan beide toestaaan.
Weet iemand wat de Formula tuned (32t) motor doet in vergelijk met de cupmachine??
Bij mij leeft het idee om deze motor ook toe te staan.
Grt,
Michael
Smiddags,
Even een vraagje voor de duidelijkheid, de cup motor voor de mini-klasse is dezelfde als voor de Formule1?
Indien ja, is het dan niet verstandig om ook in de mini-klasse voor een andere motor te kijken?, want ik kan mij zo voorstellen dat in de overbrenging van een mini meer weerstand zit dan in een Formule1.
Of heb ik een mededeling over het hoofd gezien.
Zit te overwegen om zelf ook Tamiya mini te gaan rijden, weet alleen nog niet of ik DTC en/of alleen clubwedstrijden ga doen
René
Indien ja, is het dan niet verstandig om ook in de mini-klasse voor een andere motor te kijken?, want ik kan mij zo voorstellen dat in de overbrenging van een mini meer weerstand zit dan in een Formule1.