koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

hoe is het afgelopen met je evt spelling op de achteras,nog expert info gekregen op de mach? ;)

Ja ik denk toch dat het te maken heeft met zijlinkse speeling, of te wel het schoefje niet nageken of het nog vast genoeg zat (schoef v/d linker bandhub op de as).
De rijhoogte blokje zijn idd te dik maar ik had nog nieuwe blokjes liggen en die erop gezet en toen ben ik geen speeling tegen gekomen.
Andere oorzaak kan zijn dat de rem op m'n zender die aan de hoge kant was!
 
ik ben er vanmiddag of het nu regent of niet. Ik moet sowieso nog wat banden afdraaien en als het regent werk ik wel even wat aan mijn regenchassis.

Mocht er iemand 4 van die 4mm goudplugjes hebben die ik kan overnemen zou dat mooi zijn kan ik het meteen alles solderen en waterdicht maken. Ik ga wat van die plugjes bestellen krijg je ze terug.
 

Wel dus,

Het was een erg leuke en spannende race. Voor diegene die er niet waren, die hebben wat gemist!!!

Eerste finale compleet verknald maar de tweede finale gelukkig een tweede plek eruit kunnen wringen. Samen met Ben 9 punten alleen was mijn kwali beter dus kon ik weg gaan vanavond met een derde plaats!

Niels en Alexander, gefeliciteerd met jullie eerste en tweede plek. De rest ook bedankt voor een spannende en erg leuke avond op de baan.
 
Ja, gisteren was leuk.

Voor degene die de grip op dit moment matig vinden op de MACH.... ga naar den haag en je vind de grip op de MACH opeens héééél goed.:). De opeenvolgende bochten waar de auto bijna stil staat en de offcamber bocht erbij zijn een killer met lage tractie. Heel uitdagend om te rijden en dat is positief bedoeld, het leert je heel veel over setup en nog meer over rijvaardigheid en throttle control :D

Het was een leuke, warme en relaxte dag op den haag. Wat kunnen testen hier en daar en gelukkig heeft dat in de laatste finale redelijk uitgepakt. Heb nog wat ideetjes, dus volgende keer weer beter.

200mm vs 235mm: 1-0 :D
 
200mm vs 235mm: 0-0 :D
Geen stress, 16 finales, 12 resultaten..;)

Even een reminder..:
full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Grip is niet echt slecht moet alleen ff uitzoeken wat werkt over verloopt v/d de dag.

Alex jij woont toch in Den Haag? Gemiste kans lijkt me.
Viel mij op dat jullie allemaal smeerde, in het begin v/h seizoen smeer ik nooit op de HFCC.

Was i.g mooi weer da's een meevaller.

grt Arnold.
 
Hoi Arnold,
Je hebt helemaal gelijk, het is een gemiste kans. Des te groter is de (positieve) uitdaging om dan toch zo goed mogelijk rond te komen. Er zijn geen problemen alleen maar uitdagingen :D

Het grip verloop was inderdaad de boosdoener, denk je dat je een setup hebt gevonden komt de zon en is je balans weer weg maar geen mogelijkheid om te testen, auto op de baan en maar kijken hoe die gaat tijdens de finales.

Ik kom zeker weer op den haag rijden. Is een leuke technische baan en je leert erg veel over gas geven en je auto afstellen onder lage tractie condities. Erg leerzaam. Even nieuwschierig, wat voor tijden worden er in begin van het seizoen gereden?

ps:
In de ochtend hebben we wel wat 17's gereden met 17.4sec als laagste als ik het goed heb. Bij het warmer worden ging de rondetijden omhoog naar 18's en nog veel hoger.
 
Laatst bewerkt:
Welke kappen rijden jullie meestal? Ik meende een hoop P35's te zien op wat foto's van RCtech, ik had eerder de 905HD of mercedes verwacht.
Ben er ook over aant denken om de mod motor eruit te nemen en eens 10.5 te proberen. Kwestie van volgens mij de afstelling van de wagen beter te kunnen maken.
Jammer dat hier in de buurt niet wat meer volk pro10 rijd...
 
Laatst bewerkt:
Hoi Quante,

Inderdaad rijd merendeel een p35. Dit is een allround kap die eigenlijk overal wel gaat. Niels rijd met een mercedes (de oranje/groene) en deze rijd ook goed. Martin rijd met een peugeot HD (als ik het goed heb) maar die deed helaas niet mee deze keer.

De peugeot HD heeft wat meer downforce achter. De P35 is wat gelijkmatiger en de mercedes heeft wat meer grip vóór op snelheid (motor wordt wel iets warmer met de mercedes en peugeot HD). Dus ja, er is niet echt een must have kap, de kappen zijn anders maar niet persé beter dan een ander. Is mijn mening in ieder geval.

Elke kap heeft zo zijn voor en nadelen. De rondetijden van de verschillende kapppen liggen bij elkaar alleen het gevoel en setup verschilt wat van elkaar. De auto's worden op het rechte stuk met alle kappen op het asfalt gedrukt dus er is downforce genoeg.

De setup van de mod zijn over het algemeen wat stijver.
 
Even een update over de kappen. Ik had de laatste tijd al meerdere mails gestuurd maar niets terug ontvangen dus was al een beetje bang geworden maar weer contact gehad en ze hebben de kap ontvangen.

Waarschijnlijk zijn mijn mails rechtstreeks in de prullebak geland vanwege spam allert of zoiets. Er wordt aan gewerkt maar ze zijn ook heel druk met andere projecten. het is behoorlijk wat werk om een mal te maken en vanwege andere projecten is het in de wachtrij staan. Zal dus wel wat langer duren dan verwacht ben ik bang.

Positieve is wel dat ze er in ieder geval naar gekeken hebben :rolleyes:
 
Trouwens tijdens de 1ste zac had ik een kadootje van Edwin gekregen. THANKS Edwin!

Een bolink Eliminator10 uit 1988!

bolink_eliminator_gr.jpg



En zo ziet die van mij eruit........... ietsje minder:D

P1050587.jpg


Hier de handleiding:
http://www.pro10-classic.com/eng/mag/manubolinkeliminator.pdf

Chassis is van 2mm FRP dus ultra flexy. Kan me voorstellen dat met accus en alles erop de bodemplaat doorhangt door het gewicht. :shock:

Het mist de originele voorophanging, de schokbrekers en de gehele brug voor de schokbrekers. De achteras is niet in hoogte instelbaar. Even goeglen naar de mogelijkheden!
 
Back
Top