Van mijn kant even een weekje stilte. Moet onderdeeltjes sprokkelen, en laat nieuwe kastjes laseren uit een sterkere kunststof. De oude vertoonde al breuken en scheuren (Polystyreen).
M'n freeswerk was nog niet klaar. Dus maar eens wat spul aan elkaar passen.
De 3530-14 Planet Hobby Lindinger 1.000 kv met de planetaire reductiekastjes 3.33:1 verbonden.
Rondsels met messing buis passend gemaakt op de 4 mm Ø motorassen...
hoi Bas
ik ben op zoek naar een elektro motor voor een containerschip 1:50
is deze motor die jij in je boot hebt gemonteerd ook toe te passen in containerschip liefst laag toeren tal
ik wil op schaal varen als dat gaat.
gr hans
Daarna de samengestelde unit op een motorbevestigingsplaat gemonteerd met afstandsmoeren.
Voorafgaand wat tekenwerk.
Daarna alles proefpassen in de boot...
Nog even van de andere kant bezien...
Bij nullast/vrijloop trekken deze 0,75 A volgens het boekje. Ik heb ze niet los nagemeten. Gemonteerd trekt het geheel 1,1 a 1,2 A. Dat is Motor+gearbox+schroefas onbelast. Minder kabaal dan de rammelkasten, maar niet muisstil. Het klinkt nu als een accuboor... verder is de romp ook een stevige klankkast.
Dat is beter dan de 1,5A die ik met de Speed 600 BB 14.4v trok.
Het toerental bedroeg 3.950 rpm, tegen de +4.050 die ik eerst draaide op 13,2 v van de huidige accuspanning.
Laagst mogelijke 300 rpm, maar dat komt ook door de zenderknuppel die stroef is afgesteld op de ribbels in de zender.
Ik heb het een kwartier laten draaien op 300 rpm. Er werd niets warm.
Dat komt omdat er een tam motortje op een 100 ampere reglaar zit.
Zal ik onder last de temperaturen gaan meten. Dan zal het wel veranderen.
Ben benieuwd wat het rpm en vermogen zal zijn in het water
Testen in het water a.s.p. doch de Hemelvaart geeft een drukke agenda. Zal ergens volgende week zijn, bij ook wat beterend weer.
Zo maar weer!
Gr Bas