Na enkele jaren uit het vliegtuiggebeuren uit te zijn heb iok de smaak weer te pakken en wil ik graag een nieuwe sleper maken.
De keuze gaat naar de pilot rc bellanca decathlon 381 of 480.
Nu is alleen het probleem dat er bij ons in de club en enkele omliggende clubs enkel electro mag gevlogen worden.
Mijn keuze gaat eigenlijk meer naar de valach 4 tact motoren.
Volgens een vriend die ook vliegt bij biggs is de 480 veel te groot doordat hij te veel plaats inneemt op de start en landingsbaan tijdens sleep-evenementen.
Ook zegt hij van zowieso geen electro te gaan.
Tprobleem is dat de dag van vandaag heel veel 2 tact motoren geweerd worden vanwege het te veel lawaai.
Dan ook nog even het verschil in HP aankaarten.
De 170cc valach heeft 13 HP
De 210cc Valach heeft 16 HP
Als je daar dan ff een DA of DLE of andere 2 tact motoren naast zet gaan die er los over!!!!
Wat is jullie mening van motor in deze kisten?
De keuze gaat naar de pilot rc bellanca decathlon 381 of 480.
Nu is alleen het probleem dat er bij ons in de club en enkele omliggende clubs enkel electro mag gevlogen worden.
Mijn keuze gaat eigenlijk meer naar de valach 4 tact motoren.
Volgens een vriend die ook vliegt bij biggs is de 480 veel te groot doordat hij te veel plaats inneemt op de start en landingsbaan tijdens sleep-evenementen.
Ook zegt hij van zowieso geen electro te gaan.
Tprobleem is dat de dag van vandaag heel veel 2 tact motoren geweerd worden vanwege het te veel lawaai.
Dan ook nog even het verschil in HP aankaarten.
De 170cc valach heeft 13 HP
De 210cc Valach heeft 16 HP
Als je daar dan ff een DA of DLE of andere 2 tact motoren naast zet gaan die er los over!!!!
Wat is jullie mening van motor in deze kisten?