Graupner Taxi Cup II elektro

Muah, denk dat als je om advies vraagt en dat gegeven wordt EN je er
vervolgens niks of weinig mee doet, het een beetje zonde van de tijd is van
andere......... Niet?

Maarja eigenwijs is ook een soort van wijs...... Weird :mrgreen:
 
Ja ik word er wel een beetje moe van.
Als je je eigen plan wilt trekken is dat natuurlijk prima maar vraag dan niet zoveel en doe gewoon wat je wilt doen.
Ik ben niet teleurgesteld, ik vind het zonde van mijn tijd.
 
(Ik heb deze reactie verwijderd om dat ik 'm ben een kwaaie kop heb geschreven en dat verdienen jullie niet)
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet helemaal wat je nu wilt horen.
Ten eerste. De motor die je hebt gekocht is véél te zwaar. Dat is geen ramp maar het is nergens voor nodig. Zeker als je er vervolgens maar heel weinig vermogen uit gaat halen is het dood gewicht wat je mee sleept.
Ten tweede. Je vliegt op 4s en je kunt geen grote prop kwijt op de Taxi. Dat betekent dat je een relatief snel draaiende motor moet gebruiken. De motor die jij hebt gekozen heeft juist een heel laag kv.

Mij maakt het allemaal niet zo veel uit, het vliegt er heus wel mee. Het is alleen onnodig zwaar en je kunt er weinig mee slepen.

Ik kan niet volgen waarom je deze motor kiest. Ik ben niet boos of teleurgesteld, ik vind je een prima vent verder. Maar zoals je zelf al zegt:
Je moet het niet te serieus nemen, je kent me een beetje.
(Eigenwijze drol) :mrgreen:
Precies. Dan snap je zelf toch ook wel dat het zonde van de tijd is om adviezen te formuleren? Doe gewoon wat jou goed lijkt en ga er lekker mee vliegen. Geen probleem wat mij betreft.
 
Even voor de goede orde, ik heb niet om advies gevraagd.

Hetgeen ik neergezet heb was alleen verslagje van de vorderingen en een constatering.
Toen een een paar berekeningen met de opmerking erbij dat ik niet zeker wist, maar dat ik het ga meten.

Dat je ongevraagd advies wil geven is prima, maar dan moet je mij niet de zwarte piet toespelen wanneer ik daar niets mee doe.

Zo, nu gaan we (ik) weer lief doen :D
 
Hey Arjan,

Excuus.
Succes

Excuses niet nodig, als er iemand zijn excuus moet aanbieden ben ik het wel.. sorry man ik zat blijkbaar nogal verkeerd in mijn vel.

Inmiddels heeft de taxi z'n eerste vlucht gemaakt en vliegt erg goed. De folie is afgelopen Maandag op de club van het hoogteroer verwijderd. Deze was door de vorige eigenaar wat te heet gebakken en moest vervangen worden. Bij deze inspectie bleek duidelijk dat er wat verstevigingsdriehoekjes geplaatst moesten worden want de constructie was blijkbaar te fragiel. Ook zat een van de latjes gewoon los! Dit is nu verholpen en komende dagen komt er nieuwe folie en trim op.

Ik zal even kijken of ik er nog een foto aan kan toevoegen hoe de constructie nu geworden is [done]

full

Rood = versteviging
Rood/Grijs = zat los
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vraagje:

Ik wil struts op het stabilo aanbrengen, ik heb een holle koolstofbuis liggen van 3mm
1. Is dit geschikt?
2. Wat is de beste manier om dit te doen? (Ik dacht bij de rode pijl hierboven)
3. Waarmee verlijm ik dit het beste (hout/carbon)?
 
Doel van die truts is zorgen dat de lijn je roeren niet om kan drukken (als de zwever laag zit zal de lijn over het stabilo lopen en dan naar beneden trekken) en de lijn over je kielvlak leiden als de zwever van links naar rechts gaat (en andersom).
Beste plek is dus op het hoekje links onderin op de foto, dat dikke stuk net voor de scharnierlijn van het hoogteroer. Halverwege kan ook, dus bij het pijltje inderdaad. Zo zat het bij je andere Taxi ook. Andere eind zo hoog mogelijk op je kielvlak.
Gewoon een gaatje boren en buisje koolstof erdoorheen prikken. Fixeren kan prima met epoxy.
 
Hey Lyckele,

Grappig dat je het vraagt, want ik heb ze er toevallig vandaag ingezet.

Ik had nog wat aangemaakte endfest over dus vandaar dat ik de 3mm holle koolstof buis erin gezet heb.

yhype9ys.jpg


Helaas omdat het een beetje een haast klusje was zit het niet helemaal naar wens.
De gaatjes zitten niet helemaal gelijk (lekker belangrijk, gaat vooral om de functie) :)
 
Back
Top