Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo , toch nog een klusje geklaard vandaag, nestkastje voor mezen , vinken of andere kleine vogeltjes opgeknapt en voorzien van veertjes en ander klein nestmateriaal. Kastje hangt op z'n beschutte plaats en ik wacht eventuele gasten wel af.
Marianneke kan niet mopperen op mij.. ;).

Tijd voor een bakkie nu.
 
Kom net weer uit een stroom/spanningsdip met uitval van alle elek in onze appartementen, heeft 35 min. geduurd , moest op de tast een GM aanboren... ;) , potje staat te koken, vroeg aan tafel wegens volle bak bij 020-010 vanavond.
Als pleister op de wonde neem ik nog maar een slok , wie doet mee ? RVM en :proost:.
 
Ik doe mee Manus met een DJGJ! Proost :proost:

Hier gaan we ook vroeg aan de bak, dan kan ik nog ff voorslapen.

Snert staat op te warmen! :D
 
Zo , toch nog een klusje geklaard vandaag, nestkastje voor mezen , vinken of andere kleine vogeltjes opgeknapt en voorzien van veertjes en ander klein nestmateriaal. Kastje hangt op z'n beschutte plaats en ik wacht eventuele gasten wel af.
Marianneke kan niet mopperen op mij.. ;).Tijd voor een bakkie nu.
En hoe denk je mede bewoonster daar over ???
Als pleister op de wonde neem ik nog maar een slok , wie doet mee ? RVM en :proost:.
Nou als ik nog op tijd ben ? neem ik graag een GM van U !
Proost :proost:
 
Deze in ieder geval wel

full


Koopman Dordrecht (deel van werf de Biesbosch) heeft dit schip ook als "dubbelschroefsveerboot voor Brazilië" gebouwd.
Daar heb ik ook spanten van, weet alleen niet welke opbouw daarop gebruikt is.
(heb ik niet op gelet, was opzoek naar schroefasdoorvoeren)

In 1365 was er al een veerverbinding tussen Brielle en Maassluis.
Toen de Waterweg werd gegraven ontstond het plaatsje Rozenburg.
De veerverbinding met Brielle ging nu tot Rozenburg.
Op de veerboot Maassluis Rozenburg was het omstreeks 1921 nog wel wat rustiger en gemoedelijker dan tegenwoordig.
Ze vaarden toen met de stoomboot de Rozenburg.
In 1930 is deze boot vervangen door een kolenstoker en die noemen ze Hoofdingenieur van Elzelingen.
In 1971 word de Elzelingen verkocht aan een Italiaanse Rederij en op weg daarheen is het schip in januari 1971 bij zeer slecht weer in de Middellandse zee ten onder gegaan.






denk dat die rond 1950 is verlaagd en verbreed en is omgebouwd naar een groot dek in de midden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Brecht dat is een veerpont, die zijn breed.
Die moderne dikkelippenboten in het blauw met geel, die zijn lelijk

dit scheepje niet.

veerpont_zps5256d189.jpg


32 keer is die TS Ferry genoemd in mijn lijst.
Dat zijn 29 meer tekeningen dan ik zelf van mijn molen heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top