Restauratie zoveelste Big Lift(erige) Electroslepert

... magneten...doublecheck of ze vast zitten ...
Als je helemaal op safe wilt gaan
www.torcman.com
-> downloads
-> Assembly Procedure TM280, 350, 430
-> 3.1 Glueing the rotor and the magnets
-> "To speed up curing ..." (°C , not °F!)

De regelaar komt onder de motorkap, veel wind nodig. ...
Koelelement door opening motorkap? Eventueel FETs vlakken, mocht dat bij dit merk discutabel zijn. Om maar te zwijgen van die waardeloze dubbelzijdige tape 'koel'pads.
 
Yep ron...tenminste voor wat betreft koelen regelaar. Wat ik inmiddels standaard al jaren doe is al mn electronica zoveel mogelijk waterproof maken (plastic 60 van contact chemie) en altijd het koelelement vastplakken aan de FETs van de esc (na afvlakken) met 2 componenten thermisch geleidende epoxy. Ik heb toevallig een koelelementje liggen wat precies past op de sentilon, en de helft aan cw waarde heeft van het orginele koelplaatje...komt goed.
 
Bij de Megastar zat het zo ...

IMG_7701.jpg

Idd...maar volgens mij was dat met 3mm draadeind...en de torque van de motor was dusdanig groot dat ik maar een houtje tussen de motorbevestiging en romp heb geplakt :D
 
Ha ha ha, maar dat was met de CC HV 80 ? Ik heb ooit een sentilon V1 in de megastar gehad , die volgens specs 10S aankon, gesloopt met 9S .....poef ! Ben dus wat voorzichtig met wat HK beloofd.
 
Een regelaar slopen, onafhankelijk van welk merk is niet zo moeilijk.
Stroom tegen het maximum, veel halfgas en dan gaat hij wel stuk.
Liefst dan nog lange kabels, met een beetje mazzel nog een mindere soldering, geen koeling, slechte/koude lipo's, het helpt allemaal :)
 
Hmmm... het plaatje ziet er met 12S wel een stuk beter uit, zo te zien. ik zal er nog es over nadenken....ennuh ,mijn eerste sentilon ging gewoon stuk met aansluiten...eens kijken hoe we de spullen 12S poef proof maken.
 
kijk, de oplossing ligt op straat

Gistermiddag boodschapje doen....en ja tis lastig een slepert te vinden...te veel herrie +80dB, geen tjd, mag niet....,enz enz......Wat schetst mijn verbazing, er staat er gewoon een sleper op de parkeerplaats bij de c1000 ! en hij schildert ook nog!! ;-) .

ik zeg top ! opgelost.

slepert.JPG
 
Laatst bewerkt:
Gistermiddag boodschapje doen....en ja tis lastig een slepert te vinden...te veel herrie +80dB, geen tjd, mag niet....,enz enz......Wat schets mijn verbazing, staat er gewoon een sleper op de parkeerplaats bij de c1000 ! en hij schildert ook nog!! ;-) .

ik zeg top ! opgelost.

En dan nog op een dieseltje! :cool:
 
nou ja zeg

Leuke van vliegvrinden is dat ze je blijven verrassen.....

Staat er ineens een 2,75 meter kist in mn tuin !

foto+1.JPG


deze is wel wat meer klaar dan de big lift....dus nou ja!...dan de spullen maar in deze kist bouwen....

De kist was voorzien van een 25cc viertakt, is licht gebouwd...maar ja eerst de motorsteun en tank er maar uit slopen.

foto+2.JPG


de motorkap moest iets aangepast worden

foto+3.JPG


en het landingsgestel gaan we ook vervangen. Het oude stond wel erg veel naar voren, en was ook te laag voor een 18" prop.

foto+4.JPG
 
Laatst bewerkt:
Zo weer wat tussendoor geklust...

foto+2.JPG


nieuw motorschot zit erin, motor netjes met 2 graden domp links en naar beneden.
Prop is APC E 17*12 en dat kan net met dit landingsgestel.

@bert : kan jij eens uitrekenen hoe deze setup met 8S 4000 (30C) en deze prop presteert ?

aileron servos erin gezet en kabeltjes gesoldeerd

foto+3.JPG


ook de baluwe streepjes eraf gehaald...was optisch een beetje druk allemaal, en daar hou ik niet van.
 
Back
Top