Nieuwe LiPo's speciaal voor multirotors:Multistar

Ik heb zojuist getest met een F550, fpv en gimbal + cam. 7min en 46% over... Morgen nog wat vluchtjes testen. Ik ben erg tevreden tot nu toe.
 
Gebruik nu de 6s 16000mah van multistar. Op zich ben ik wel optimistisch over het product. Tot nu toe 3x geladen en nog geen problemen gehad. Haal met mijn octacopter een half uur vliegtijd. Prijs valt ook dik mee 110 euro voor een 6s 16000mah!!!

nwk8d0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Weet er iemand of ik zo een 8000mah 4S kan zetten op mijn f450, specsgewijs gaat dat wel. Maar gewicht weet ik niet zo zeker, is daar misschien een formule voor, het gewicht vanaf dat het niet meer efficient is om hem op je quad te hebben? Ik had eerst een 6000 TURNIGY nano tech, en daar kon ik een 23 tal minuten mee vliegen dus ik verwacht dan met zo een 8000 mah toch een 32 tal minuten ongeveer? Ze wegen evenveel dus daarom die schatting.
 
Goh dat lijkt me zeer zwaar voor een F450 hoor! Die batterij weegt als ik mij niet vergis een goeie 600 gram. Zelfs 6000mah lijkt mij al een zware batterij voor een 450. Een half uur vliegtijd zal je zeker niet gaan halen, dat extra gewicht gaat volgens mij meer kwaad dan goed doen, je zal veel meer throttle moeten gaan geven om in de lucht te blijven.
 
Goh dat lijkt me zeer zwaar voor een F450 hoor! Die batterij weegt als ik mij niet vergis een goeie 600 gram. Zelfs 6000mah lijkt mij al een zware batterij voor een 450. Een half uur vliegtijd zal je zeker niet gaan halen, dat extra gewicht gaat volgens mij meer kwaad dan goed doen, je zal veel meer throttle moeten gaan geven om in de lucht te blijven.

Wat lijkt jou de 'sweetspot'?
 
Ik heb zelf geen F450 maar een 550 :-) ik zeg alleen dat het mij echt te veel gewicht lijkt. Zoals Danny aanhaalde, je zak waarschijnlijk wel boven de 2kg zitten met zo een dikke batterij
 
Ik denk dat ik dan toch maar de 6600 mah ga nemen, ik zie er video's van online waar ze meer dan 30 minuten mee kunnen vliegen. Er zit wel nog geen gimball en gopro bij mij er op, die gaat er nog op komen, dus dan zal het rond de 25 minuten worden gok ik.
 
Tweede vlucht gemaakt met de X350 en Multistar 5200mA.
Blijft 11 minuten en dat valt zwaar tegen!
met een 2200mA 6 minuten!
Totaalgewicht met camera en gimbal en de rest is 1246gr.
 
De tippen raken elkaar al bijna dus dat lukt niet.
Met een grotere spoed loopt de trekkracht terug en de stroom op.
Het gekke is dat de auto-afslag op 3,65V inschakelt en dan gaat er 1800mA in de 2200 accu terug; dus 85% wat goed gebruik van de lading is.
In de 5200 accu gaat maar 3180 terug wat maar 61% is en dus niet een effectief verbruik.
Die slechts 10C (max20C 10sec.) is ruim genoeg. Dat is immers 52Amp. terwijl er hooguit 20A getrokken wordt.
 
De tippen raken elkaar al bijna dus dat lukt niet.
Met een grotere spoed loopt de trekkracht terug en de stroom op.
Het gekke is dat de auto-afslag op 3,65V inschakelt en dan gaat er 1800mA in de 2200 accu terug; dus 85% wat goed gebruik van de lading is.
In de 5200 accu gaat maar 3180 terug wat maar 61% is en dus niet een effectief verbruik.
Die slechts 10C (max20C 10sec.) is ruim genoeg. Dat is immers 52Amp. terwijl er hooguit 20A getrokken wordt.

Dan zou ik gewoon op 3.3 v per cell zetten. Vanaf 3 v per cell zegt het internet pas dat de batterij beschadigt zal worden dus ik denk dat het nog niet zo veel gaat uitmaken. Probeer het gewoon eens om te zien. Want 3.65 is nu wel hoog.
 
Of een stroom sensor toevoegen, dan weet je hoeveel mAh je verbruikt en kun exact bepalen wanneer je moet landen. De accu spanning is o.a. afhankelijk van de temperatuur van de accu en de stroom die eruit getrokken wordt.
 
Back
Top